EIS ir pirmā elektronisko iepirkumu sistēma Baltijas valstīs, kas tika izveidota 2005.gadā. Tās pamatā ir elektronisko katalogu princips, kas darbojas kā interneta veikals publiskā sektora organizācijām, un tajā savas standarta preces piedāvā vairāki piegādātāji. VRAA, rīkojot atklātus konkursus atbilstoši Publisko iepirkumu likuma prasībām, nodrošina standarta preču elektronisko katalogu izveidi un uzturēšanu.
EIS apgrozījumam ir stabila pieauguma tendence, un 2013. gada 1.pusgadā pieaugums vērojams gandrīz visās EIS piedāvāto preču grupās. Šogad paplašinātā produktu klāsta dēļ vislielākais apgrozījuma pieaugums ir standarta programmatūrām, - tas pieaudzis trīs reizes. Visvairāk pirkto preču grupas ir datoru un serveru tehnika, standarta programmatūra, medikamenti un citas medicīnas preces. Vairāk tiek pirktas arī biroja mēbeles.
Apgrozījuma pieaugumu ietekmēja arī jaunu organizāciju pievienošanās sistēmai – šogad palielinājies gan piegādātāju, gan pircēju skaits. Aktīvo iepirkumu sistēmas lietotāju skaits, salīdzinot ar pagājušā gada 1.pusgadu, pieaudzis par 25%.
„Tas panākts, skaidrojot EIS priekšrocības, palielinot piedāvāto preču klāstu, uzlabojot to kvalitāti un ieviešot iespēju komplektēt preces atbilstoši individuālām prasībām,” uzsver Valsts reģionālās attīstības aģentūras direktore Solvita Zvidriņa.
Kopš 2012.gada, kad tika izveidota piegādāto preču un pakalpojumu atbilstības kontroles sistēma, pēc VRAA iniciatīvas tiek veikta kontrole gan izlases veidā pārbaudot veiktās piegādes, gan pēc pircēju lūguma sniegt atbalstu piegādāto preču kvalitātes atbilstības novērtēšanā. 1.pusgadā pārbaužu skats, salīdzinot ar 2012.gada 1.pusgadu, ir pieckāršojies. Kontroles mērķis ir palīdzēt pasūtītājam novērtēt piegādāto preču komplektācijas atbilstību EIS pasūtījumā minētājai, kā arī kliedēt piegādātāja konkurentu bažas par piedāvāto preču atbilstību specifikāciju prasībām.