Iztrūkstošie 300 metri
Ir izveidojusies gluži vai kurioza situācija – Babītes novada teritorijā, kur darbus veicis valsts uzņēmums "Latvijas Valsts ceļi" (LVC), ir izbūvēts kvalitatīvs un labiekārtots veloceliņš, savukārt tur, kur sākas galvaspilsētas teritorija, nekāda celiņa nav vispār.
"(..) Vai nu jābrauc pa ceļu, vai jābrauc pa šauru taciņu. Te vajag izbūvēt, vajag kaut kādu turpinājumu vismaz līdz ielai – tos 300 metrus," sacīja veloentuziasts Dainis Levics.
Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija" vērsās Rīgas pašvaldībā ar jautājumu – vai šis veloceliņa posms vispār būs un, ja jā, tad kad? Rīgas domes Satiksmes departamentā skaidroja:
"Šajā būvsezonā pēc "Latvijas Valsts ceļu" pasūtījuma tika izbūvēta veloinfrastruktūra Slokas ielā līdz Rīgas robežai. Lai izbūvētu vienotu savienojumu veloinfrastruktūrai, kas savienotu valsts nozīmes infrastruktūru ar pašvaldības, Rīgas domes Satiksmes departaments jau ir veicis tirgus izpēti projekta dokumentācijas izstrādei un autoruzraudzības veikšanai objektam "Veloinfrastruktūra Slokas ielā posmā no Kurzemes prospekta līdz Babītes novada robežai". Šobrīd notiek pretendentu piedāvājumu izvērtējums. Pēc piedāvājumu izvērtēšanas un līguma noslēgšanas par darbu izpildi tiks uzsākti projektēšanas darbi.
Projekta risinājums paredzēs kopīga gājēju un velosipēdu ceļa izveidi no Babītes novada līdz Kurzemes prospektam. Projekta izstrādes laiks 36 kalendārās nedēļas no līguma parakstīšanas brīža."
Projekta izstrāde un reālie darbi varētu sākties 2021. gada pavasarī un, iespējams, nākamruden arī noslēgties.
Babītes novadā atjaunos veloceliņu
Vairāk nekā divas trešdaļas veloceliņa atrodas Babītes novadā. Vai šeit, izņemot uzņēmuma LVC izbūvēto posmu, arī tiek kas darīts situācijas uzlabošanai?
"Šis celiņš jau ir bijis ilgāku laiku – jau kopš 80. gadiem. Posms, kas bija tieši Babītes teritorijā, bija diezgan nožēlojamā stāvoklī. Pašvaldība un, protams, arī sabiedrība izrādīja interesi par to, ka šis celiņš ir jāsaved kārtībā. Turpinājās diezgan ilga diskusija un arī sarakste ar "Latvijas dzelzceļu" par to, kura īpašumā šis celiņš atrodas – protams, tas nebija pašvaldības īpašumā, līdz ar to pašvaldība nevarēja ieguldīt savējos finanšu līdzekļus. Bet šī garā saruna rezultējās ar to, ka
"Latvijas dzelzceļš" nodeva pašvaldībai šo posmu un līdz ar to pašvaldība varēja uzsākt šī celiņa atjaunošanas projektēšanu un beidzot šogad arī izbūvi," stāstīja Babītes novada domes priekšsēdētājs Aivars Osītis.
Babītes novada teritorijā saskaņā ar domes priekšsēdētāja sacīto veloceliņa atjaunošanas darbi varētu noslēgties šoruden.
Arī Jūrmalā plāno atjaunot veloceliņu
Bet, kas notiek šī celiņa noslēdzošajā posmā, kas atrodas Jūrmalas pilsētas teritorijā?
"Jūrmalas pilsētas teritorijā atrodošais veloceliņš ir sliktā stāvoklī, kas mums ir zināms jau gadiem. Taču šis jautājums ir prasījis ilgu laiku, jo nebija sakārtotas īpašumtiesības.
Attiecīgi daļa šīs zemes piederēja "Latvijas dzelzceļam", daļa vēl joprojām pieder Rīgai, taču pats veloceliņš kā inženierbūve atrodas pašvaldības īpašumā. Un pašvaldība nedrīkstēja ieguldīt līdzekļus šī celiņa atjaunošanā, jo zeme zem tā nepiederēja pašvaldībai. Tagad šis process ir gājis jau uz priekšu, daļu veloceliņa mēs esam saņēmuši valdījumā no "Latvijas dzelzceļa" un šo posmu – aptuveni vienu ceturtdaļu no kopgaruma – plānojam atjaunot nākamgad.
Un pēc tam, kad tiks sakārtotas īpašumtiesības arī ar pārējiem zemes īpašniekiem, varētu būt secīga atjaunošana arī pārējos posmos," klāstīja Jūrmalas pilsētas pašvaldības pārstāve Zane Leite.
Jūrmalnieki ir apņēmības pilni darbus pie veloceliņa atjaunošanas sākt un pabeigt nākamgad, jo vienīgā tehniskā nianse, kas to neļauj darīt ātrāk, ir daļa zemes zem tā, kas pieder Rīgas pašvaldības uzņēmumam "Rīgas meži". Taču saskaņā ar Jūrmalas domes pārstāves sacīto, tas ir tikai laika jautājums, jo vienīgais, kas esot atlicis šī jautājuma atrisināšanai – jaunievēlētajai Rīgas domei vienā no pirmajām sēdēm esot tikai jānobalso par šo lēmumprojektu, kas domes komisijās un komitejās esot izskatīts jau vairāk nekā pirms pusgada.