Ziņas vieglajā valodā 13. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 13. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 13. janvārī
00:00 / 05:01
Lejuplādēt

Ukrainā ieradies Francijas ārlietu ministrs

Ukrainas galvaspilsētā Kijivā sestdien savā pirmajā ārvalstu vizītē kopš stāšanās amatā ieradies jaunais Francijas ārlietu ministrs Stefāns Sežurns.

Krievijas armija tikmēr pagājušajā naktī uz dažādiem mērķiem Ukrainā palaidusi 40 raķetes un dronus.

Ukrainas pretgaisa aizsardzības sistēma notriekusi astoņus objektus. Vēl vairāk nekā 20 objekti elektromagnētiskās karadarbības rezultātā novirzīti no mērķiem.

 

Polijas aviācijā izsludināta paaugstināta gatavība

Reaģējot uz Krievijas šorīt veiktajiem gaisa triecieniem pret Ukrainu, Polija paaugstinājusi aviācijas kaujas gatavību.

Tomēr vēlāk atgriezusies pie standarta operācijām. Tā vēsta Polijas Gaisa spēki. Valsts iedzīvotāji arī brīdināti par paaugstinātu trokšņa līmeni.

 

Krievijā izcēlies liels ugunsgrēks noliktavā

Krievijas tiešsaistes tirdzniecības kompānijas "Wildberries" noliktavā pie Sanktpēterburgas šorīt izcēlies ugunsgrēks.

Noliktava degusi 70 000 kvadrātmetru platībā. Cilvēki neesot cietuši.

Viena no ugunsgrēka izcelšanās versijām – ļaunprātīga dedzināšana. Tomēr tas vēl nav apstiprinājies.

 

ASV veic jaunus triecienus pret hutiešiem Jemenā

ASV bruņotie spēki veikuši jaunu gaisa triecienu hutiešu nemierniekiem Jemenā.

Amerikāņi vēsta, ka trieciena mērķis bijis radars. Bet hutieši ziņo, ka trieciens bijis vērsts pret Al-Dailami aviobāzi Sanā. Tā ir hutiešu kontrolē kopš 2014. gada.

Pirmos gaisa triecienus amerikāņi kopā ar britiem īstenoja ceturtdienas vakarā.

To mērķis ir atbildēt uz Irānas atbalstīto hutiešu uzbrukumiem kuģiem Sarkanajā jūrā.

 

Taivānā par prezidentu ievēlēts Ķīnai netīkams politiķis

Taivānas prezidenta vēlēšanās sestdien uzvarējis līdzšinējais viceprezidents Lai Cjinde. Viņš pārstāv valdošo Demokrātisko progresīvo partiju.

Ķīna iepriekš brīdinājusi, ka Lai, kuru Pekina dēvē par bīstamu separātistu, kļūšana par prezidentu novedīs pie "kara un pagrimuma" salā.

Satraukumu rada tas, kāda būs komunistiskās Ķīnas reakcija uz Lai uzvaru.

 

Pētnieks pauž bažas par etnisko konfliktu risku

Krievvalodīgo vidū Latvijā pieaug gatavība etniskiem konfliktiem, un tas rada satraukumu. To Latvijas Radio atzina Latvijas Universitātes socioloģijas pētnieks Mārtiņš Kaprāns.

Iemesli esot jāmeklē ne tikai politiķu asajos izteikumos par dažādiem etniskiem jautājumiem, bet arī tajā, ko runā sabiedrībā.

Pētnieks uzskata, ka valsts skaidrā politika, piemēram, latviešu valodas stiprināšanā, lai arī tā ir pareiza, tomēr nāk kā lavīna pēc 2022. gada.

Tas – kopā ar citām lietām – saasinot attieksmi pret krievvalodīgajiem.

 

Latvijā piemin 1991. gada janvāra barikādes

Zaķusalā šovakar iededza 1991. gada barikāžu atceres ugunskurus.

Pasākuma laikā uzstājās barikāžu dalībnieki. Vairāk nekā 200 jaunsargi deva svinīgo solījumu.

Šogad aprit 33 gadi kopš barikādēm. Tam par godu Rīgā notiks vairāki pasākumi ar tēmu "Dziesmotā revolūcija".

Viens no vērienīgākajiem pasākumiem notiks Rīgas Domā. Tur pēc nedēļas, 20. janvārī, izskanēs koncerts "Iet un nākt".

 

Liepājā atklāta fotogrāfa Ulda Brieža darbu izstāde

Liepājas koncertzālē "Lielais dzintars" sestdien atklāta fotogrāfa Ulda Brieža fotoizstāde "Būt brīvam".

Izstāde jau bijusi Rīgā, taču Liepājā tā ir papildināta ar nozīmīgām kultūras personībām no Liepājas. Tāpēc tajā būs apskatāmas vairāk nekā 80 fotogrāfijas.

Pēc izstādes atklāšanas patlaban notika Igaunijas filharmoniskā kamerkora uzstāšanās. Tajā skanēja igauņu komponista Arvo Perta skaņdarbi un folkloras gadskārtu dziesmas.

 

Laika ziņas

Sinoptiķi prognozē, ka tuvākajā diennaktī Latvijā būs apmācies laiks.

Naktī visā valstī sniegs, jūras piekrastē arī slapjš sniegs, rietumos iespējama atkala.

Atsevišķos posmos būs slideni ceļi, un snigšanas laikā pasliktināta redzamība.

D, DA vējš, piekrastē brāzmās līdz 15 m/s, nakts otrajā pusē vējš pierims.

Gaisa temperatūra nakts sākumā -3…-8, austrumos -9…-14 grādi, nakts gaitā tā paaugstināsies.

Svētdien arī visā Latvijā snigs, rietumos arī slapjš sniegs, iespējama atkala.

Atsevišķos posmos būs slideni ceļi.

D, DA vējš, priekšpusdienā rietumos jau lēns R vējš.

Gaisa temperatūra +2…-3, austrumos -4…-9.

Rīgā arī būs apmācies laiks. Brīžiem snigs.

Mērens D, DA vējš, brāzmās līdz 15 m/s, no nakts otrās puses vējš pierims.

Gaisa temperatūra naktī -6…-7, rīt dienā -3…-4.

Laika prognoze – otrā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti