Ziņas vieglajā valodā 1. janvārī

Ziņas vieglajā valodā pirmdien, 1. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 1. janvārī
00:00 / 05:01
Lejuplādēt

Japānu satricina zemestrīces

Japānas Honsju salu pirmdien, 1. janvārī, satricināja spēcīga zemestrīce (7,6 magnitūdas).

Cilvēkus brīdināja par 5 metrus augstiem cunami viļņiem piekrastē. Tos izraisa zemestrīces.

Vēlāk cunami draudu līmeni samazināja, taču varas iestādes aicina cilvēkus pamests piekrasti.

Dienā notika vēl vismaz 50 vājākas zemestrīces.

Pagaidām nav ziņu, ka zemestrīcē būtu gājuši bojā cilvēki.

Brīdinājumi par cunami viļņiem izsludināti arī Ziemeļkorejā un Sahalīnā.

Ukraina piedzīvo spēcīgus Krievijas uzbrukumus

Ukraina Jaungada naktī un dienā piedzīvojusi Krievijas dronu un raķešu uzbrukumu.

1. janvārī ukraiņi notrieca deviņus no desmit droniem "Šahed", ziņo Ukrainas armijas vadība.

Sumu apgabalā notriekts drons uzkritis mājai.

Gājuši bojā divi cilvēki.

Savukārt naktī Krievija uz Ukrainas pilsētām raidījusi vismaz 60 "Šahed" dronus, no tiem izdevies notriekt vairāk nekā 50.

Nakts uzbrukumā Odesā viens cilvēks gājis bojā un vairāki ievainoti.

Zelenskis sola vairāk ieroču

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis Jaungada uzrunā solīja, ka Krievija nākamgad izjutīs Ukrainas patieso niknumu.

Ukraina uzbūvēs miljons lidrobotu, kā arī saņems no Rietumiem iznīcinātājus F-16.

Izraēla plāno atsaukt rezervistus no Gazas joslas

Izraēlas Aizsardzības spēki gatavojas uz laiku atsaukt savus rezervistus no Gazas joslas.

Armijas vadība uzskata, ka karavīriem ir jāatpūšas pirms turpmākajiem uzbrukumiem.

Taču Izraēla nedomā pārtraukt karu Gazas joslā.

Izraēlas vadība uzsver, ka iznīcinās teroristisko grupējumu "Hamās"

1. janvārī uzbrukumā cietusi bēgļu nometne Gazas joslas centrālajā daļā.

Gazas joslas Veselības ministrija ziņoja, ka Izraēlas triecienos nogalināti vismaz 15 cilvēki.

Šo informāciju nav iespējams pārbaudīt.

Gadu mijas svinības pāraug vardarbībā

Vācijā un Nīderlandē gadu mijas svinības pāraugušas vardarbībā.

Vācijas galvaspilsētā Berlīnē aizturēti vairāk nekā 300 cilvēku, aptuveni 15 policisti ievainoti.

Cilvēki apmētāja policistus ar petardēm.

Savukārt Nīderlandē aizturēti vismaz 200 cilvēki un ievainoti vairāki desmiti policistu.

Daudzviet cilvēki neievēroja uguņošanas aizliegumu.

Cilvēki tīšām mēģināja izraisīt sadursmes ar policistiem.

Igaunijā legalizētas viendzimuma laulības

Igaunijā no 1. janvāra legalizētas viendzimuma laulības.

Igaunijā iespējama laulība starp diviem pieaugušajiem neatkarīgi no viņu dzimuma.

Turpmāk viendzimuma pāri varēs arī adoptēt bērnus.

Viendzimuma laulātie varēs adoptēt sava laulātā bērnu, ja tam piekritīs otrs bērna bioloģiskais tēvs vai māte.

Latvijā Jaunais gads sagaidīts bez smagām traumām

Latvijā Jaungada naktī cilvēki nav guvuši smagas traumas no pirotehnikas, ziņo mediķi.

Viens cilvēks ļoti nopietni apdedzis, jo aizdegusies svētku eglīte.

Jaungada naktī pārsvarā cilvēki traumas guva pakrītot vai dzērumā dažādos konfliktos.

Uz ceļiem notika 60 satiksmes negadījumi. Cieta viens cilvēks.

Policija apturēja 11 dzērājšoferus. Pieci no viņiem bija stipri piedzērušies.

Latvijas upēs kāpj ūdenslīmenis

Latvijas upēs turpina paaugstināties ūdenslīmenis.

Ir plaši applūdušas upju palienes un zemākās vietas.

Spēkā dzeltenās pakāpes brīdinājums par augstu ūdenslīmeni.

Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrā norāda, ka līdz ar gaisa temperatūras pazemināšanos, straujāk veidosies vižņi.

Vižņi sablīvēsies upju līkumos un šaurākās vietās, un tādēļ būs krasas ūdenslīmeņa svārstības.

Pastāv risks, ka atsevišķos reģionos applūdīs būtiski plašākas teritorijas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti