Ziņas vieglajā valodā 18. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 18. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 18. novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Atzīmē Latvijas 105. dzimšanas dienu

Latvijā atzīmē Latvijas Republikas neatkarības proklamēšanas 105. gadadienu.

Pie Brīvības pieminekļa šovakar notika Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča svētku uzruna.

Rinkēvičs sacīja, ka "valsts ir mūsu mājas, un mājās katram jādara savs mazumiņš, lai viss turētos kopā."

Prezidents arī sacīja, ka šogad ir ciemojies daudzās Latvijas vietās, kur redzējis un jutis Latvijas cilvēkus, kuri dara savu darbu, un kuri ir lepni par savu valsti.

Šie cilvēki nebaidoties krist, lai atkal celtos un ietu par savu Latviju.

Rinkēvičs piebilda, ka mūsu ne-draugi mūs mēģina iebiedēt, bet viņiem tas nesanāks.

"Mūsu gaišums ir stiprāks par viņu tumsu!" – tā šovakar pie Brīvības pieminekļa sacīja Valsts prezidents.

 

Rīgā notika svētku militārā parāde

Šodien notika arī ikgadējā militārā parāde.

Tajā piedalījās aptuveni pusotrs tūkstotis karavīru, zemessargu, policistu, robežsargu, ugunsdzēsēju-glābēju un jaunsargu.

Tāpat tika parādītas vairākas militārās tehnikas vienības. Arī lidmašīnas un helikopteri.

Parādi komandēja Zemessardzes komandieris pulkvedis Kaspars Pudāns.

Bet Rīgas pilī šodien pasniegti Valsts augstākie apbalvojumi – Triju zvaigžņu ordeņi, Viestura ordeņi un Atzinības krusti.

Tos par izcilu darbu, mūža ieguldījumu un panākumiem bagātu darbību saņēma kopumā 31 cilvēks.

 

Simtiem cilvēku evakuējās no Gazas lielākās slimnīcas

Simtiem cilvēku šodien evakuējās no Gazas pilsētas lielākās slimnīcas – al Šifas slimnīcas.

Pirms Izraēlas armijas reida uzsākšanas al Šifas slimnīcā atradās aptuveni 2300 cilvēku.

Starp kuriem bija pacienti, ārsti un Gazas iedzīvotāji, kuru mājokļus iznīcināja bombardēšanā.

Šobrīd slimnīcā atrodas 120 pacienti, slimnīcas direktors, četri ārsti un dažas medmāsas.

Mediķi nepametīs slimnīcu, bet paliks tur un turpinās aprūpēt pacientus, kuri veselības stāvokļa dēļ nespēj pārvietoties.

Izraēlas armija aizvadītajā naktī esot nodrošinājusi slimnīcu ar nepieciešamo pārtiku, ūdeni un humāno palīdzību.

Izraēla apgalvo, ka zem slimnīcas atrodas teroristiskā grupējuma "Hamās" bāze.

 

Ukraina piedzīvojusi vairākus dronu uzbrukuma viļņus

Ukraina aizvadītajā diennaktī piedzīvojusi vairākus dronu uzbrukuma viļņus.

No astoņiem vakarā līdz četriem rītā Krievija Ukrainai uzbruka ar 38 droniem.

Uzbrukumi notika dažādos Ukrainas reģionos.

Ukrainas gaisa spēkiem izdevās iznīcināt 29 no 38 droniem.

Tas ir lielākais dronu skaits, kādu kopš 30. septembra Krievija palaidusi pret Ukrainu.

Odesas apgabalā dronu uzbrukums izraisīja ugunsgrēku enerģētikas kompleksā.

Tā dēļ aptuveni 2000 mājsaimniecību palika bez elektrības.

Tiek strādāts, lai elektrību atjaunotu.

 

Latvijas futbolisti zaudē Horvātijai

Latvija futbola izlase šodien aizvadīja Eiropas čempionāta kvalifikācijas turnīra spēli pret Horvātijas izlasi.

Spēle ir noslēgusies, un Latvija zaudēja Horvātijai ar rezultātu 0 pret 2.

 

Cipuļa četriniekam 4. vieta Pasaules kausa posmā bobslejā

Šodien Ķīnā notika Pasaules kausa posms bobsleja sacensībās.

Tajā pilota Emīla Cipuļa četrinieks izcīnīja 4. vietu.

Savukārt Jēkabs Kalenda ar savu četrinieku palika 11. vietā.

Gan Cipulis, gan Kalenda šodien olimpiskajā trasē pirmoreiz sacentās četrinieku sacensībās.

Rītdien notiks vēl vienas sacensības.

 

Laika ziņas

Naktī Latvijā būs pārsvarā mākoņains.

Vietām gaidāms neliels sniegs.

Atsevišķi ceļu posmi būs slideni!

Pūtīs lēns dienvidu puses vējš.

Gaisa temperatūra naktī būs -6..-2 grādi, vietām piekrastē -2..0 grādi.

 

Rīt dienā būs mākoņains, bet brīžiem skaidrosies.

Dienas pirmajā pusē dažviet iespējams neliels sniegs.

Atsevišķi ceļu posmi arī dienā būs slideni.

Pūtīs dienvidu, dienvidaustrumu vējš 2-6 metri sekundē.

Gaisa temperatūra valstī būs no -2 līdz 2 grādiem.

 

Rīgā rīt būs pārsvarā mākoņains un ievērojami nokrišņi nav gaidāmi.

Pūtīs lēns dienvidu puses vējš.

Gaisa temperatūra Rīgā naktī būs -2..-1 grāds, bet dienā ap nulli.

Laika prognoze 2. – labvēlīga.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti