Latvijā plāno attīstīt vairākas reģionālās lidostas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

 

Lai gan pasaulē aviācijas nozarē joprojām valda krīze un arī pašmāju aviokompānija "airBaltic" tikai ar grūtībām sāk nostāties uz kājām, Latvijas reģionos attīsta vairākas lidostas.

Lai gan pasaulē aviācijas nozarē joprojām valda krīze un arī pašmāju aviokompānija "airBaltic" tikai ar grūtībām sāk nostāties uz kājām, Latvijas reģionos attīsta vairākas lidostas.

Reģionālās lidostas var nākties subsidēt, norāda ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts (RP). Nacionālajā attīstības plānā nauda reģionālajām lidostām nav paredzēta, tā tagad ir pašvaldību rokās, vai tām atvēlēto Eiropas naudu novirzīt lidostu attīstībai vai kam citam. Vai Latvija kļūs par lidostu zemi un vai tās visas spēs strādāt rentabli, to rādīs laiks.

Liepājas lidosta nākamgad plāno atklāt divus regulāros maršrutus - uz Eiropas Savienību austrumu virzienā. Tā dēvētajos treknajos gados kursēja arī lidmašīna reisā Rīga-Liepāja, daudzi Lietuvas iedzīvotāji no Liepājas lidoja uz Kopenhāgenu un Hamburgu. Taču tagad jau nopietni attīstījusies Palangas lidosta, un liepājnieki nereti saviem lidojumiem izvēlas šo Lietuvas pilsētu.

Liepājas mērs Uldis Sesks izklāsta, ka Liepājā lidosta bijusi vēsturiski nozīmīga, un pilsētnieki aptaujā apliecinājuši - lidosta jāattīsta līdztekus Liepājas ostai. Ir plāns 2014.gadā sākt lidojumus. "Tehniskais projekts ir finiša taisnē, un februārī jau viņu izskatīsim un ir plānots apstiprināt. Paredzētie darbi ir skrejceļa atjaunošana un apgaismes sistēma lidmašīnu nosēdināšanai. Projekta aplēses liecina, ka tie 2,8 miljoni, kas ir no Eiropas fondiem paredzami un kas mums ir piešķirti, nedaudz pietrūkst, lai pilnībā realizētu," stāsta Sesks.

Savukārt Daugavpils lidosta jau vairākus gadus bijusi viena no Latgales attīstības prioritārajiem pasākumiem. Tās mērķis uz Lociku lidlauka bāzes izveidot starptautisko reģionālo lidostu ar pasažieru pārvadājumiem. Tāpat iecerēts vairāk attīstīt kravas komercializācijas lidojumus un uz lidostas bāzes radīt industriālās zonas un loģistikas parku.

Pēc "Lursoft" datiem, Daugavpils lidosta Komercreģistrā ir reģistrēta 2005.gadā, un tās vienīgais īpašnieks ir Daugavpils dome, kas pēdējo gadu laikā savu pamatkapitālu Daugavpils lidostā palielinājusi gandrīz par vienu miljonu latu. Taču, lai lidosta varētu sākt nodrošināt lidojumus, nepieciešami vēl ap 20 miljoniem, apliecina domes attīstības departamentā. Šobrīd ideja par Daugavpils lidotas izveidi un attīstību ir nogaidošā pozīcijā, to ietekmē valsts noteiktās prioritātes, tas ir politisks lēmums, un cerības vēl nav zaudētas, uzsver Daugavpils domes vadība.

Daugavpils lidostu eksperti un politiķi uzskata par visperspektīvāko reģionālo lidostu vairāku iemeslu dēļ. Ekonomikas ministrs ir pārliecināts, ka topošās Visaginas projekts dotu labu impulsu šī Latgales reģiona attīstībai un tai skaitā arī Daugavpils lidostai. "Daugavpilij ir vislielākā perspektīva. Tur ir iespēja paņemt Latgales reģionu un vēl daļu no Lietuvas teritorijas ar pietiekami lielu iedzīvotāju skaitu un attīstīt maršrutus austrumu virzienā. Daugavpils lidostas problēma ir tās bēdīgais stāvoklis. Lai šo lidostu varētu piemērot lielajām lidmašīnām, tiešām ir nepieciešami lieli finanšu ieguldījumi," skaidro Pavļuts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti