Pieaug Covid-19 izplatība
Pagājušajā nedēļā jauno Covid-19 gadījumu skaits Latvijā gandrīz dubultojās.
Ik dienu vidēji veica vairāk nekā 10 tūkstošus izmeklējumu un atklāja vairāk nekā pusotru tūkstoti jaunu gadījumu.
Pieaug arī Covid-19 pacientu skaits slimnīcās.
Dažviet jau bija jāver vaļā papildu gultas.
Vakcinētajiem salīdzinājumā ar nevakcinētajiem Covid-19 gadījumā risks nomirt ir piecas reizes zemāks, bet ar balstvakcīnu – 24 reizes zemāks risks.
Miruši vēl trīs slimnieki
Latvijā diennaktī reģistrēja 864 jaunus Covid-19 gadījumus.
Vēl trīs slimnieki miruši.
Visi mirušie bija nevakcinēti.
Salīdzinājumā ar iepriekšējām dienām jauno gadījumu ir mazāk.
Mazāk ir arī veikto izmeklējumu.
Covid-19 izplatās arī Lietuvā un Igaunijā
Kaimiņvalstī Lietuvā vēl 1701 cilvēkam atklāja Covid-19 un reģistrēti desmit ar to saistīti nāves gadījumi.
Igaunijā 1260 jaunu Covid-19 gadījumu, viens slimnieks miris.
Inficēšanās ar Covid-19 pieaug visā pasaulē.
Tas galvenokārt saistīts ar vīrusa ārkārtīgi lipīgā omikrona paveida straujo izplatību.
Rosinās liegt strādāt seksuālā izmantošanā vainotajam ārstam
Kamēr skata krimināllietu, seksuālā izmantošanā vainotajam ārstam nebūtu jāstrādā.
Ar šādu rosinājumu pie prokuratūras vērsīsies Veselības inspekcija.
Prokuratūra atkārtoti skata krimināllietu par imunologu Jevgēniju Ņikiforenko.
Decembrī saņemti vēl divi iesniegumi par ārsta darbībām, ko inspekcija šobrīd skata.
Ārsts, iespējams, vairākus gadus savā kabinetā sievietes seksuāli izmantoja.
Par piedzīvoto sievietes stāstīja Latvijas Radio, bet pats ārsts pārmetumus noraida.
Apstiprina LTV un Latvijas Radio galvenās redaktores
Sabiedrisko mediju padome apstiprināja Anitu Braunu Latvijas Radio un Sigitu Roķi Latvijas Televīzijas galvenā redaktora amatā.
Tas ir jauns amats abos sabiedriskajos medijos.
Tas būs cilvēks, kas atbild par medija redakcionālo politiku.
Amatā ievēlē padome, bet kandidātus izvirza attiecīgā medija valde.
Mediji kandidātes izraudzījās atklātā konkursā.
Sākās ASV un Krievijas diplomātu sarunas
Ženēvā sākās ASV un Krievijas diplomātu sarunas par spriedzi ap Ukrainu.
Kijevā un Rietumos nerimst bažas, ka Krievija gatavo vēl vienu iebrukumu kaimiņvalstī.
Krievija sola Ukrainai neuzbrukt.
ASV Maskavas prasības, piemēram, apturēt NATO paplašināšanos, noraida.
Krievija vēl pirms sarunām uzsvēra, ka no prasībām neatkāpsies.
Daudzviet Eiropā pieaug bažas, ka svarīgus lēmumus varētu pieņemt aiz tās muguras.
Eiropas Savienība uzstāj, ka bez Eiropas līdzdalības nekādus lēmumus par drošību Eiropā nevar pieņemt.
Kazahstāna paziņo par kārtības atjaunošanu
Kazahstānā ir atjaunota kārtība pēc pagājušās nedēļas plašajiem protestiem.
Tā paziņojis valsts prezidents Kasims Žomarts Tokajevs.
Masu nemierus viņš sauc par valsts apvērsuma mēģinājumu.
Par dalību protestos esot aizturēti gandrīz astoņi tūkstoši cilvēku.
Eiropa atjaunos aviosatiksmi ar Āfrikas dienvidiem
Eiropas Savienības dalībvalstis atjaunos aviosatiksmi ar Āfrikas dienvidiem.
Ieceļotājiem būs jāuzrāda negatīvs Covid-19 tests, kas veikts iepriekšējo 72 stundu laikā
Ceļošanu uz septiņām Āfrikas valstīm aizliedza, kad tur novembra beigās atklāja koronavīrusa omikrona paveidu.
Austrālijas tiesa atjaunoja vīzu Džokovičam
Austrālijas tiesa atjaunoja pasaules tenisa ranga pirmā numura Novaka Džokoviča vīzu.
To anulēja pagājušajā nedēļā pēc viņa ierašanās valstī.
Lēmums piešķirt Džokovičam medicīnisku izņēmumu un nepieprasīt pilnīgu vakcināciju pret Covid-19 izsauca plašu kritiku.