Ziņas vieglajā valodā 9.janvārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 9.janvārī.

 

 

Ziņas vieglajā valodā 9.janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Rīgas centrā autoavārija izraisa sastrēgumu

Otrdienas, 9.janvāra, vakarā Rīgā, Brīvības ielā, notikusi četru vieglo automašīnu sadursme.

Izveidojies ievērojams satiksmes sastrēgums virzienā no Teikas uz Juglu.

Tikmēr pretējā virzienā, braucot no Juglas uz Teiku, satiksmes sastrēgums Brīvības ielā neveidojas.

Ceļu policisti sāks lietot videonovērošanas kameras pie formastērpiem

Jau februārī ceļu policisti sāks lietot speciālās, pie formastērpa piestiprināmās videonovērošanas kameras.

Pērn decembrī policija iegādājusies 206 šādas individuālās kameras.

Ir paredzēts, ka šīs kameras fiksēs autovadītāja sarunas ar inspektoriem.

Valdība apstiprina pedagogu algu celšanas grafiku

Pedagogu algas būs lielākas.

Valdība otrdien, 9.janvārī, apstiprināja grafiku, kā notiks algu pieaugums.

Nolemts, ka pakāpeniski palielināsies pedagogu zemākā mēneša darba alga vispārējā izglītībā, pirmsskolā, profesionālajā izglītībā, interešu izglītībā, kā arī augstskolās un koledžās.

Paredzēts, ka līdz 2022.gada 1.septembrim pedagogu zemākā mēneša darba alga varētu pieaugt līdz 900 eiro.

Krīt piena iepirkuma cenas

Piena iepirkuma cenas janvārī stipri pazeminājušās.

Piena kooperatīvi norāda, ka kavējas arī samaksa no piena kombinātiem.

Zemnieki bažījas par iespējamiem zaudējumiem.

Tikmēr piena kombināti cenu svārstības skaidro ar ekonomiskiem procesiem. Zemnieku kooperatīvi neizslēdz iespēju, ka meklēs sadarbības partnerus ārpus Latvijas.

Grants ceļu remontiem šogad atvēlēti 35 miljoni eiro

Šogad grants ceļu remontam atvēlēti vairāk nekā 35 miljoni eiro.

Līdz ar to būs iespēja savest kārtībā ap 300 kilometru grants ceļu, intervijā Latvijas Radio teica satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Lietus apdraud Jūrkalnes stāvkrastu

Lietus apdraud arī Jūrkalnes stāvkrastu.

Nobrucis 150 metru posms no stāvkrasta, kas stiepjas gandrīz 13 kilometru garumā gar Jūrkalnes pagasta piekrasti.

Ziemeļkoreja un Dienvidkoreja rīkos militārās sarunas

Ziemeļkoreja un Dienvidkoreja vienojušās rīkot militārās sarunas, lai mazinātu spriedzi uz abu valstu robežas.

Abas puses arī nolēmušas atjaunot militāro tiešo sakaru līniju.

Pirms nedēļas atjaunota arī tiešā civilā telefonlīnija.

Ziemeļkoreja sarunās arī paziņoja, ka uz ziemas olimpiskajām spēlēm Phjončhanā Dienvidkorejā sūtīs augsta ranga amatpersonu delegāciju, kā arī mākslinieku delegāciju un tekvondo paraugdemonstrējumu komandu.

Polijas valdībā izmaiņas

Polijas premjerministrs Mateušs Moraveckis veicis pārkārtojumus valdībā.

Nomainīti vairāki ministri.

Par jauno finanšu ministri iecelta Daugavpilī dzimusī ekonomikas zinātņu doktore Terēza Červiņska.

Darbu valdībā zaudējuši pretrunīgi vērtētie aizsardzības ministrs, ārlietu ministrs un vides ministrs.

Nomainīti iekšlietu, veselības un digitalizācijas ministri.

Pārkārtojumi valdībā veikti, Moraveckim cenšoties uzlabot attiecības ar valsts Eiropas Savienības partneriem.

Jaunie ministri jau nodevuši zvērestu prezidentam Andžejam Dudam.

Šveicē spēcīgas snigšanas dēļ slēpošanas kūrortā iesprostoti 13 tūkstoši tūristu

Šveicē spēcīgi snieg.

Sniegs Cermates slēpošanas kūrortā iesprostojis 13 000 tūristu.

Sniegs nobloķējis visus ceļus un dzelzceļa sliedes, kas ved uz kūrortu.

Tur radušies traucējumi arī elektroapgādē.

Pirmdien, 9.janvārī, vakarā apturēta vilcienu satiksme.

Tūristi nevarēs arī slēpot, jo trases apdraud sniega lavīnas.

Lai novērtētu situāciju, pār reģionu plānots veikt izlūkošanas lidojumu.

Sniegs un kupenas no ārpasaules nošķīrušas arī citus ciematus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti