Ziņas vieglajā valodā 9. maijā

Ziņas vieglajā valodā 9. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 9. maijāAgnese Vasermane

     

     

    Atzīmē Eiropas dienu

    Eiropas Savienības valstīs šodien svin Eiropas dienu.

    Koronavīrusa izplatības dēļ Eiropas dienas pasākumi lielākoties notiek internetā.

    Arī Latvijā cilvēki var internetā apskatīt izstādi par Šūmana deklarāciju.

    To uzskata par vienu no dokumentiem, ar ko sākās ideja par Eiropas Savienības izveidošanu.

    Internetā var kārtot arī īpašu Eiropas eksāmenu.

    Iespējams bez maksas noskatīties vairākas Eiropas filmas.

    To var izdarīt interneta adresē "esmaja.lv".

     

    Noliek ziedus pie Uzvaras parka pieminekļa

    Rīgā, Pārdaugavā, cilvēki turpina nolikt ziedus pie Uzvaras parka pieminekļa.

    Visu dienu šodien pie Uzvaras parka pieminekļa notiekošo uzmana policija.

    Situāciju vērtē kā mierīgu.

    Notikuši pāris nenozīmīgu pārkāpumu.

     

    Rīgā atslēdz apkuri 

    Šonedēļ atslēdza apkuri visām ēkām Rīgā, ko apsaimnieko uzņēmums "Rīgas namu pārvaldnieks".

    Apkure vēl nav atslēgta tikai vienam namam.

    Tas atrodas Maskavas priekšpilsētā.

    Šogad bija samēra gara apkures sezona.

    Mājas sāka apkurināt septembrī, bet beidz apsildīt maijā.

    Parasti apkuri pieslēdz oktobrī, bet apkures sezonu beidz aprīlī.

     

    Covid-19 infekciju apstiprina diviem cilvēkiem

    Vakar Latvijā Covid-19 atklāja diviem cilvēkiem.

    Šādi ir Slimību profilakses un kontroles centra dati.

    Viens saslimušais ir no Rīgas, bet otrs ir no Kocēnu novada.

    Saslimšana ar koronavīrusu atklāta arī Daugavpils novadā.

    Iepriekš šajā novadā Covid-19 nebija konstatēts.

     

    Minskā plašas Uzvaras dienas svinības

    Minskā šodien notiek plašas Uzvaras dienas svinības.

    Parādē par godu Otrā pasaules kara beigu 75. gadadienai piedalījās tūkstošiem cilvēku.

    Publiskais pasākums notika par spīti straujajai koronavīrusa izplatībai Baltkrievijā.

    Baltkrievijas prezidents Aleksandrs Lukašenko iepriekš par koronavīrusu izteicies nicīgi.

    Viņš aicināja iedzīvotājus strādāt, kā parasti.

     

    Lielbritānija plāno ieviest karantīnu ceļotājiem

    Lielbritānija plāno ieviest 14 dienu obligātu karantīnu cilvēkiem, kas ieceļo no ārvalstīm.

    Par to vēsta britu prese.

    Šī prasība neattieksies vienīgi uz ieceļotājiem no Īrijas.

    Pārējiem būs obligāti jāpaliek mājās divas nedēļas.

    Par šo noteikumu pārkāpšanu būs vairāk nekā 1000 eiro sods.

    Šos cilvēkus arī izraidīs no valsts.

    Plašāk jaunos noteikumus britu premjerministrs Boriss Džonsons izstāstīs rīt.

     

    Koronavīruss atklāts ASV viceprezidenta preses sekretārei

    Koronavīruss atklāts ASV viceprezidenta Maika Pensa preses sekretārei.

    Tāpēc daudziem ASV Baltajā namā ir jāpārbauda veselība.

    Amerikas prezidents Donalds Tramps vēlas atcelt daļu koronavīrusa dēļ noteikto ierobežojumu.

    Viņš vēlas, lai Amerika atsāktu pelnīt tikpat daudz naudas, cik iepriekš.

    Pensa preses sekretāres saslimšana rada bažas, cik ātri ierobežojumus atcels.

     

    Atcelts Eiropas čempionāts jāšanas sportā

    Atcelts nākamā gada Eiropas čempionāts jāšanas sportā.

    Sacensības bija paredzētas nākamvasar Francijā.

    Taču šajā laikā notiks Tokijas Olimpiskās spēles.

    Par Eiropas čempionāta atcelšanu paziņoja Francijas Jāšanas sporta federācija.

    Sākumā plānoja sacensības pārcelt.

    Tagad tās ir atceltas pavisam.

     

    Laika ziņas

    Šonakt Latvijā daļēji mākoņains laiks.

    Valsts austrumos neliels īslaicīgs lietus.

    Vietām, pārsvarā Kurzemē, būs migla.

    Rīt dienā starp mākoņiem uzspīdēs saule.

    Lietus nebūs.

    Pūtīs lēns vējš.

    Gaisa temperatūra šonakt +3…+8 grādi.

    Zāles virskārtā iespējama salna 0…-1 grādi.

    Rīt dienā +16…+20 grādi.

    Rīgā šonakt un rīt dienā daļēji mākoņains laiks.

    Bez nokrišņiem.

    Lēns vējš.

    Gaisa temperatūra šonakt Rīgā +4…+6 grādi, rīt dienā +19…+20 grādi.

    Laika tips 1. - īpaši labvēlīgs.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti