Ziņas vieglajā valodā 9. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 9. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 9. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Jelgavā un Siguldas novadā vēlēšanās ņems vērā vēl vairākas balsis

Jelgavā un Siguldas novadā vēlēšanu rezultātiem pieskaitīs 21 neapzīmogoto aploksni.

Tā lēma Centrālā vēlēšanu komisija.

Pieskaitot šīs balsis, var mainīties vēlēšanu rezultāti.

Aploksnes bez zīmoga ir nederīgas.

Abu vēlēšanu iecirkņu vadītāji atzīst, ka tā ir kļūda, nevis ļaunprātība.

Tikmēr citās pilsētās turpina izmeklēt četrus iespējamus balsu pirkšanas gadījumus.

 

Rīgā policistiem maksā mazāk nekā kaimiņvalstīs

Rīgas pašvaldības policistiem atalgojums Latvijā ir vismaz divas reizes zemāks nekā kaimiņvalstīs.

Tāpēc Rīgā visu laiku trūkst ap 100 policistu.

Pašvaldības policija aicina par ceturto daļu palielināt piemaksas darbiniekiem.

Tam vajag aptuveni divus miljonus eiro.

 

Vairāk cietušo negadījumos ar elektroskrejriteņiem

Pieaug negadījumu un cietušo skaits ar elektriskajiem skrejriteņiem.

Policijā saka, ka 52 negadījumos cietuši 36 braucēji.

Daudzi nepārzina noteikumus un neprot droši pārvietoties.

Līdz nākamās nedēļas beigām policija pastiprināti kontrolēs skrejriteņu satiksmi ielās.

 

Mazāk slimo ar Covid-19

Sarūk to cilvēku skaits, kuri slimo ar Covid-19.

Latvijā reģistrēja 244 jaunus saslimšanas gadījumus, miruši 5 cilvēki.

Lietuvā vēl 241 jauns inficētais un divi cilvēki miruši.

Igaunijā 68 jauni inficēšanās gadījumi un viens slimnieks miris.

 

Pansionātu darbiniekiem varētu likt potēties pret Covid-19

Sociālās aprūpes centros pret Covid-19 vakcinēti ir tikai ap 60% darbinieku un klientu.

Turklāt vakcinācijas temps turpina samazināties.

Labklājības ministrs Gatis Eglītis (Jaunā konservatīvā partija) sacīja, ka valdībā sprieda, ka šiem cilvēkiem varētu likt potēties obligāti.

Šādi varētu likt rīkoties arī citu nozaru darbiniekiem.

 

Eiropā izveido Eiropas Covid-19 sertifikātu

Eiropas Parlamenta deputāti atbalstīja Eiropas Covid-19 sertifikāta izveidi.

Tas stāsies spēkā no 1. jūlija.

Ar šo dokumentu varēs apliecināt, ka cilvēks ir vakcinējies, izslimojis Covid-19 vai arī viņam ir negatīvs tests.

Tomēr atvieglojumi un iespējas ar šo sertifikātu katrā valstī būs atšķirīgi.

Piemēram, iebraucot Latvijā, nevakcinētajiem joprojām būs jādodas karantīnā.

Turpretī Francijā, Beļģijā un vairākās citās valstīs karantīnā nav jādodas arī tiem, kuri var uzrādīt negatīvu testu.

Atšķirsies arī tas, kur šo sertifikātu var izmantot valsts iekšienē.

 

Čehijas premjeram pārmet interešu konfliktu

Čehijas premjers Andrejs Babišs
Čehijas premjers Andrejs Babišs

Čehijas premjeram Andrejam Babišam pārmet interešu konfliktu.

Eiropas Parlamenta deputātu balsojums šajā jautājumā būs zināms šonedēļ.

Pavasarī veica pārbaudi un tajā secināja, ka Čehijas valdības vadītājs nedrīkstēja lemt par Eiropas Savienības fondu piešķiršanu.

Nauda nonāca arī viņam koncernam „Agrofert”, kas viņam pastarpināti pieder.

Babišs noliedz pārmetumus.

 

Baidens devies vizītē uz Eiropu

ASV prezidents Džo Baidens devies vizītē uz Eiropu.

Tas ir Baidena pirmais brauciens, kopš viņš kļuvis par Savienoto Valstu prezidentu.

Viņš tiksies ar G7 valstu līderiem, NATO un Eiropas Savienības sabiedrotajiem.

Paredzēta arī tikšanās ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

 

 

Diskvalificē futbola klubu "Ventspils"

 

Latvijas futbola klubu "Ventspils" līdz 2027./2028. gada sezonai diskvalificēja no Eiropas klubu turnīriem.

Tas ir sods par pārkāpumiem, kas saistīti ar spēļu rezultātu ietekmēšanu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti