Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 9. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 9. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 9. jūlijāPārsla Saktiņa

Latvijā valda tveice

Latvijā ir ļoti karsts laiks.

Mediķi un glābēji aicina cilvēkus būt ļoti uzmanīgiem.

Karstumā neiesaka ilgi atrasties saulē. Ļoti jārūpējas par maziem bērniem.

Mediķi novērojuši, ka karstā laikā cilvēkiem saasinās hroniskās slimības.

Uzmanīgi ar uguni!

Ļoti uzmanīgiem jābūt ar uguni.

Šodien Garkalnē izcēlās plašs meža ugunsgrēks.

Izdega 21 hektārs meža.

Ugunsgrēka dēļ bija liels sadūmojums.

Ugunsgrēks ir lokalizēts, bet dzēšana turpinās.

Rosina ierobežot alkohola tirgošanu

Veselības ministrija rosina aizliegt tirgot alkoholu pēc astoņiem vakarā.

Pašlaik alkoholu drīkst tirgot līdz desmitiem vakarā.

Latvijā ļoti daudz lieto alkoholiskos dzērienus, un ministrija vēlas to mainīt.

Veselības ministrija rosina arī citas izmaiņas saistībā ar alkoholu. Piemēram, aizliegt atlaižu reklāmas.

Latvijā 34 jauni Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā diennaktī Latvijā apstiprināti 34 jauni Covid-19 gadījumi, viens slimnieks miris.

Slimnīcās ārstējas 86 Covid-19 pacienti, 18 slimniekiem ir smaga slimības gaita.

Arodbiedrība uzstāj uz brīvprātīgu skolotāju potēšanu

Arodbiedrība pieprasīs brīvprātīgu skolotāju potēšanu pret Covid-19.

Arodbiedrība saka, ka klātienē drīkstēs strādāt arī skolotāji, kuri veiks Covid-19 testus.

Par testiem skolotāji maksās paši.

Arodbiedrība satraucas, ka skolotāji pametīs darbu, ja viņiem būs obligāti jāpotējas pret Covid-19.

Taču skolēnu vecāki pieprasa, lai visi skolotāji būtu vakcinēti.

Pote vai atvadas no dienesta armijas

Karavīriem, kas nepotēsies pret Covid-19, būs jāpamet armija un jāatmaksā valstij nauda par apmācībām.

To paziņojis Nacionālo bruņoto spēku komandieris Leonīds Kalniņš.

Pavēle attiecas uz profesionālā dienesta karavīriem.

Zemessargiem, civilajiem darbiniekiem un rezerves karavīriem vakcinācija ir brīvprātīga.

Latvijas robežu sargās arī zemessargi

No pirmdienas uz Latvijas robežas ar Krieviju un Baltkrieviju sāks patrulēt zemessargi.

Zemessargi palīdzēs robežsardzei, jo varētu pieaugt mēģinājumi nelegāli šķērsot robežu no Baltkrievijas.

Lietuva cīnās ar nelegālajiem imigrantiem

Kaimiņvalsts Lietuva jau vairākas nedēļas piedzīvo nelegālo imigrantu plūsmu uz robežas ar Baltkrieviju.

Lietuva sākusi būvēt dzeloņstiepļu žogu uz robežas.

Lietuva cer, ka tā spēs apturēt nelegālo imigrantu plūsmu no Baltkrievijas.

Žogs būs vairāk nekā 500 kilometru garš un maksās apmēram 41 miljonu eiro.

Režīms izrēķinās ar medijiem

Jau otro dienu Baltkrievijas drošībnieki turpina pārbaudes un kratīšanas vairākās neatkarīgo mediju redakcijās un pie žurnālistiem.

Varas pārstāvji sarīkojuši plašu operāciju un saka, ka vēlas atbrīvot valsti no radikāli noskaņotām personām.

Aizturēti vairāk nekā 30 žurnālisti. Viņus apsūdz masu nekārtību rīkošanā.

Cilvēktiesību aktīvisti uzsver, ka valdošais Lukašenko režīms vēlas Baltkrievijā pilnībā iznīcināt brīvo presi.

Laika ziņas

Arī sestdien būs ļoti karsts laiks.

Vietām valsts rietumu un centrālajā daļā īslaicīgi līs, iespējams pērkona negaiss un stiprs lietus.

Dienvidu, dienvidaustrumu vējš būs lēns līdz mērens, dienā brāzmas līdz 9-14 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra naktī +17..+23 grādi. Dienā +29…+31 grāds, austrumu rajonos līdz +32…+33°, Kurzemes rietumos +25…+28°.

Un Rīgā

Rīgā rīt pēcpusdienā īslaicīgs lietus, iespējams pērkona negaiss.

Dienvidu vējš 2-7 m/s.

Gaisa temperatūra naktī +22…+23 grādi, dienā +30…+31 grāds. Laika tips naktī 3. - nelabvēlīgs, dienā 4. - īpaši nelabvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt