Ziņas vieglajā valodā 9. februārī

Ziņas vieglajā valodā 9. februārī

Ziņas vieglajā valodā 9. februārīĢirts Auzāns

    Ārlietu ministrija atkārtoti aicinās Dāniju neizdot Latvijas pilsoni Kristīni Misāni Dienvidāfrikas republikai

    Latvijas Ārlietu ministrija rīt uzaicinājusi ierasties Dānijas vēstnieku.

    Ministrija atkārtoti aicinās Dāniju neizdot Latvijas pilsoni Kristīni Misāni Dienvidāfrikas republikai.

    Tā savā “Twitter” kontā raksta ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs.

    Jau ziņojām, ka Dānija aizturēto Kristīni Misāni plāno jau trešdien izdot Dienvidāfrikai.

    Tur Misāne apsūdzēta sava bērna nolaupīšanā.

    Viņa to darīja, glābjot bērnu no vardarbības.

    Misānei Dienvidāfrikaas republikā draud 15 gadi cietumā.

     

    Ziemeļeiropu sasniegusi spēcīga ziemas vētra

    Daudzviet Ziemeļeiropu sasniegusi spēcīga ziemas vētra.

    Vietām tā gaidāma rīt.

    Vētras dēļ daudzviet ir plūdi.

    Tūkstošiem māju palikušas bez elektroapgādes.

    Ir atcelti daudzi avioreisi un ierobežota arī dzelzceļa satiksme.

    Šīs vētras dēļ atcelti vai kavējas arī vairāki reisi lidostā "Rīga".

    Lidostā „Rīga” norāda, ka izmaiņas ir gan ielidojošo, gan izlidojošo avioreisu sarakstos.

    Ceļotājus aicina sekot līdzi izmaiņām lidojumu sarakstā.

    Galvenokārt izmaiņas pagaidām ir saistītas ar galamērķiem Lielbritānijā.

    Lielbritānijā plosās vētra "Kiara"

    Šī vētra palīdzējusi arī sasniegt kādu rekordu. Aviokompānijas “British Airways” šodienas reisu eksperti pasludinājuši kā ātrāko zemskaņas ātruma lidojumu no Ņujorkas uz Londonu.

    Tā ziņo britu raidorganizācija BBC.

    Vētras “Kiara” gaisa plūsma palīdzējusi lidmašīnai sasniegt lielu ātrumu - tūkstoš trīssimt divdesmit septiņi kilometri stundā.

    Reiss sasniedza Hītrovas lidostu 80 minūtes ātrāk, nekā paredzēts.

    Vētras dēļ ceļš prasīja tikai 4 stundas un 56 minūtes.

    Iepriekšējais rekords bija 5 stundas un 13 minūtes.

    Šis rekords piederēja aviosabiedrībai “Norwegian”.

    Arī Latvijā gaidāms stiprs vējš.

    Vēja brāzmu ātrums var sasniegt 22 metrus sekundē.

    Vējš būtiski pierims tikai pirmdien dienas vidū.

    Iedzīvotājiem jāuzmanās.

    Šādā vējā pa gaisu var lidot nolauzti koku zari, nenostiprināti priekšmeti vai atlūzas.

     

    Azerbaidžānas parlamenta vēlēšanās uzvarējusi prezidenta Ilhama Alijeva vadītā partija

    Šodien notika Azerbaidžānas parlamenta pirmstermiņa vēlēšanas.

    Tajās uzvarējusi prezidenta Ilhama Alijeva vadītā valdošā partija.

    Tā liecina divas nobalsojušo vēlētāju aptaujas.

    Saskaņā ar šīm aptaujām partija "Jaunā Azerbaidžāna" ieguvusi 69 no 125 parlamenta deputātu vietām.

    Opozīcija apsūdz varasiestādes vēlēšanu rezultātu viltošanā.

     

    Īrijas parlamenta vēlēšanās trīs lielākās partijas ieguvušas gandrīz vienādu balsu skaitu

    Arī Īrijā notika parlamenta vēlēšanas.

    Tajās trīs lielākās partijas ieguvušas gandrīz vienādu balsu skaitu.

    Katra partija saņēmusi aptuveni 22% balsu.

    Tā liecina nobalsojušo vēlētāju aptauja.

    Galīgie oficiālie vēlēšanu rezultāti būs zināmi vēlāk.

     

    Pasniegs kino balvas “Oskars”

    Šonakt Losandželosā notiks Amerikas Kinoakadēmijas balvu „Oskars” pasniegšanas ceremonija.

    Tā noritēs jau 92. reizi.

    Šoreiz par galveno balvu sadaļā „Labākā filma” sacentīsies deviņas filmas.

     

    Mūžībā devies pirmais neatkarīgās Latvijas iekšlietu ministrs Aloizs Vaznis

    Šodien 85 gadu vecumā mūžībā devies advokāts, pirmais Latvijas Republikas iekšlietu ministrs neatkarības atjaunošanas laikā Aloizs Vaznis.

    Tā ziņo Latvijas Televīzija.

    Jurists un politiķis Aloizs Vaznis no 1990. līdz 1991. gadam bija pirmais Latvijas Republikas iekšlietu ministrs neatkarības atgūšanas laikā.

    Vēlāk viņš bija arī zvērināts advokāts.

    Barikāžu laikā Aloizs Vaznis vadīja Latvijas valdībai uzticamo milicijas darbinieku pretestību Rīgas OMON uzbrukumiem.

     

    Naktī Latvijā mākoņains laiks

    Austrumos mākoņu būs mazāk.

    Nakts vidū no rietumiem pietuvosies lietus mākoņi.

    Rietumu daļā stipri līs.

    Valsts austrumu daļā naktī gaidāms gan lietus, gan slapjš sniegs.

    Dienvidu vējš 6-11 m/s, vietām brāzmās līdz 23 metriem sekundē.

    Gaisa temperatūra +1…+5 grādi, austrumos līdz -1 grādam.

    Rīt dienā pārsvarā mākoņains laiks.

    Daudzviet lietus, vietām stiprs, austrumos arī slapjš sniegs.

    Brāzmains dienvidu, dienvidrietumu vējš.

    Gaisa temperatūra: +2...+6 grādi.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti