Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 9. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 9. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 9. decembrīPārsla Saktiņa

Paternitātes pabalstu saņem sieviete

Pirmo reizi Latvijā paternitātes pabalstu saņems sieviete. 

Līdz šim 10 dienu atvaļinājumā pēc bērna piedzimšanas varēja doties tikai tēvi.

Viendzimuma pāri to uzskatīja par netaisnu. Likumu apstrīdēja Satversmes tiesā. 

Satversmes tiesa lēma par labu viendzimuma pāriem. 

Latvijā 712 jauni Covid-19 gadījumi; Lietuvā – 3128, bet Igaunijā – 574

Aizvadītajā diennaktī pieci saslimušie nomiruši. 

Slimnīcās patlaban ārstējas 722 Covid-19 pacienti, 45 ir smaga slimības gaita.

Ļoti satraucoši ir tas, ka arvien vairāk cilvēkiem, kas vecāki par 50 gadiem, ir smaga slimības gaita.

Aizvadītajā diennaktī Lietuvā ir lielākais vienas diennakts laikā reģistrētais inficēto skaits. 

Lietuvā arī daudz vienā diennaktī nomirušo – 31 cilvēks.

Igaunijā inficēšanās atklāta vēl 547 cilvēkiem, bet nomiruši divi cilvēki.

Valdībai vairāk jāsaidro savi lēmumi

Valdība par maz skaidro savus lēmumus Covid 19 krīzes laikā, tāpēc cilvēki valdībai neuzticas. 

Tā uzskata tiesībsargs. 

Cilvēki līdz galam neizprot, kāpēc vajadzīgi ierobežojumi. 

Cilvēki baidās par nākotni, jo nesaprot, kāds būs valdības atbalsts viņiem un uzņēmumiem. 

Tiesībsargs uzskata, ka valdībai krīzes laikā skaidrāk un savlaicīgi jārunā ar cilvēkiem.

Tiesībsargs Juris Jansons

Policija aiztur viltus ziņu izplatītājus

Policija šodien aizturēja divus cilvēkus, no kuriem viena ir mediķe. 

Šie cilvēki internetā izplatīja viltus ziņas par Covid-19. 

Viņi rakstīja, ka Covid-19 ir izdomājums un slimnīcas melo par pārslodzi.

Policija abu aizturēto rīcību vērtē kā huligānismu.

Ārstei draud internetā

Policija arī pārbauda kādai ārstei internetā izteiktos draudus. 

Viņa televīzijā stāstīja, ka bērniem sejas aizsargmaskas nav kaitīgas. 

Ārste internetā izteikti draudi un rupjības. 

Viņa vērsusies policijā.

Jauns Eiropas Savienības daudzgadu budžets

Ir panākta jauna vienošanās par nākamo Eiropas Savienības daudzgadu budžetu. 

Līdz šim par budžetu atteicās balsot Polija un Ungārija. 

Abām valstīm bija iebildumi par Eiropas fondu naudas sasaisti ar likuma varas ievērošanu. 

Tagad abas valstis saka, ka ir panākta vienošanās. 

Sagaidāms, ka jauno vienošanos Eiropas savienības valstu līderi apstiprinās ceturtdien.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt