Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 9. aprīlī

Ziņas vieglajā valodā 9. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 9. aprīlīDace Simanoviča

 

 

Satversmes tiesā šodien labvēlīgs spriedums viendzimuma pāriem

Tiesa atzina, ka pamatlikumam neatbilst norma par mantojuma nodevu.

Salīdzinot ar laulātajiem, viendzimuma ģimenes partnerim jāmaksā daudz vairāk, lai mantotu partnera nekustamo īpašumu.

Laulātajiem mantojuma nodeva ir 60 reizes mazāka.

Lietu savulaik ierosināja pēc tiesībsarga pieteikuma.

 

Rīgā rindas kārtībā pret Covid-19 vakcinēs prioritārās grupas 

Rīt no plkst. 9 Rīgā sāks strādāt divi vakcinācijas centri.

Uz tiem var doties ikviens, kurš vecāks par 60 gadiem vai kam ir hroniska slimība.

Potēties varēs arī tie, kuriem mājās ir hroniski slims bērns vai jāaprūpē smagi slims cilvēks.

Poti varēs saņemt, stājoties brīvajā rindā uz vietas.

Tas notiks Ķīpsalas izstāžu zālē un ATTA konferenču zālē.

Katrā centrā paredzēts izlietot 1000 vakcīnu.

 

Latvijā Covid-19 infekciju atklāj vēl 654 cilvēkiem 

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 658 jaunus Covid-19 gadījumus, miruši 18 cilvēki.

Veica vairāk nekā 18 500 izmeklējumu.

 

Patēriņa cenas gada laikā augušas par 0,3%

Latvijā preču un pakalpojumu cenas gada laikā palielinājās par 0,3%.

Tā liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Pakalpojumiem cenas nedaudz palielinājās, bet precēm – samazinājās.

Visvairāk to ietekmēja cenu kāpums transporta, atpūtas un kultūras, arī veselības aprūpes jomā.

Zemākas cenas bija precēm un pakalpojumiem, kas saistītas ar mājokli, apģērbu, apaviem un pārtiku.

 

Aptauja: Eksāmeniem gatava nejūtas puse skolu beidzēju

Puse no skolu beidzējiem nejūtas gatavi eksāmeniem.

Tā liecina aptauja.

Atbildēja vairāk nekā pieci tūkstoši vidusskolēnu.

Gandrīz tādi paši aptaujas rezultāti bija pirms gada, kad attālināti bija jāmācās krietni mazāk.

 

Miris Lielbritānijas karalienes dzīvesbiedrs princis Filips

Ir miris Lielbritānijas karalienes vīrs, princis Filips.

Viņam bija 99 gadi.

Pēdējos gadus Filips bija pensijā.

Viņš atteicās pildīt publiskos pienākumus un reti parādījās sabiedrībā.

Nesen viņš vairākas dienas pavadīja slimnīcā, kur pārcieta operāciju.

Lielbritānijā ir izsludinātas sēras.

 

ASV nosūtīs divus karakuģus uz Melno jūru

Tie Melnajā jūrā iebrauks nākamajā nedēļā un paliks tur līdz 4. maijam.

Tas ir Vašingtonas atbalsts Ukrainai, pie kuras robežas koncentrējas Krievijas karaspēks.

Tas varētu būt vēstījums Maskavai, ka ASV uzmanīgi seko līdzi situācijai.

 

Mjanmas militārā hunta atsakās uzņemt ANO sūtni

Apvienoto Nāciju Organizācijas īpašā sūtne Mjanmas jautājumos ieradās Taizemes galvaspilsētā Bangkokā.

Viņa cerēja uz sarunām ar Mjanmas militāro vadību.

Taču Mjanmas militārā hunta atteicās uzņemt ANO sūtni.

Tā paziņoja, ka protesti pret militāro vadību sāk apsīkt.

 

Izvērtēs arī «Johnson&Johnson» vakcīnas saistību ar trombu veidošanos

Eiropas Zāļu aģentūra sāka pētīt iespējamo saistību starp "Johnson & Johnson" radīto Covid-19 vakcīnu un trombiem.

Tie pēc potēšanās izveidojās četriem cilvēkiem.

Viens no šiem cilvēkiem miris.

Sāktas arī jaunas pārbaudes par „AstraZeneca” radītās vakcīnas iespējamām blaknēm.

 

Inese Tarvida izcīna bronzas medaļu Eiropas čempionātā taekvondo

Latvijas cīkstone Inese Tarvida Sofijā izcīnīja bronzas medaļu Eiropas čempionātā.

Viņa startēja svara kategorijā līdz 57 kilogramiem.

 

Laika ziņas

Sestdien daudzviet Latvijā gaidāms lietus, arī slapjš sniegs.

Kurzemē diena būs saulaina.

Pēcpusdienā laiks skaidrosies arī valsts centrālajā daļā.

Pūtīs diezgan stiprs un brāzmains dienvidu, dienvidrietumu vējš.

Naktī vēl jūras piekrastē brāzmas līdz 20 metriem sekundē.

Gaisa naktī temperatūra +1…+4 grādi, dienā +5…+10 grādu.

Rīgā tuvākajā diennaktī brīžiem gaidāms lietus.

Sestdienas pēcpusdienā vai pievakarē laiks skaidrosies.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt