Ziņas vieglajā valodā 8. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 8. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 8. novembrīĢirts Auzāns

 

 

Latvijā Covid-19 infekciju apstiprina vēl 215 cilvēkiem

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāti 215 jauni ar Covid-19 saslimušie.

Trīs saslimušie miruši.

Pagājušajā diennaktī veikti vairāk nekā 3700 Covid-19 izmeklējumu.

Aizvadītajā nedēļā visvairāk ar Covid-19 saslimušo bija vecuma grupā no 15 līdz 49 gadiem.

Bērni pēdējo divu nedēļu laikā saslimst mazāk.

Speciālisti uzskata, ka tas saistāms ar rudens brīvlaiku un attālināto mācību ieviešanu skolās.

 

No rītdienas Latvijā būs spēkā ārkārtējā situācija 

Lai ierobežotu Covid-19 izplatību, no rītdienas, 9. novembra, līdz 6. decembrim Latvijā būs spēkā ārkārtējā situācija un jauni ierobežojumi.

Iedzīvotājiem būs pieejami tikai tie klātienes pakalpojumi, kas ir īpaši svarīgi veselīgai un drošai sadzīvei un kuru pieejamība nav atliekama.

Par ierobežojumu pārkāpšanu paredzēts naudas sods fiziskai personai līdz 2000 eiro, bet juridiskai personai līdz 5000 eiro.

 

Lietuvā apstiprināti 1980 Covid-19 gadījumi, Igaunijā 192

Lietuvā sasniegts jauns saslimstības rekords.

Diennakts laikā atklāti 1980 saslimšanas gadījumu ar Covid-19.

Četri cilvēki miruši.

Igaunijā aizvadītajā diennaktī atklāti 192 jauni saslimšanas gadījumi ar Covid-19.

Igaunijā divi cilvēki miruši.

 

Rīgā pārbaudīs Ģertrūdes ielu

Rīgā pārbaudīs Ģertrūdes ielas tehnisko stāvokli.

Rīgas domes Satiksmes departaments vēlas noskaidrot, vai zem ielas kaut kur var veidoties izskalojumi.

Izskalojumu dēļ iela var iegrūt.

Šovasar iegruvumos Ģertrūdes ielā ielūza vairāki auto.

Ģertrūdes ielu pārbaudīs no rītdienas līdz 20. novembrim.

 

Jūrmalā būs vairāk videonovērošanas kameru

Jūrmalas pašvaldība pilsētā izvietos papildu videonovērošanas kameras.

To darīs, lai uzlabotu drošību pilsētā.

Pašvaldība aicina iedzīvotājus ierosināt, kur vēl Jūrmalā vajadzētu izvietot novērošanas kameras.

 

Baltkrievijā atkal protestē pret Lukašenko

Baltkrievijas opozīcija šodien rīkoja pret Aleksandra Lukašenko režīmu vērstu protesta akciju "Tautas pašpārvaldes gājiens".

Minskā un citās Baltkrievijas pilsētās milicija aizturēja vairāk nekā 600 cilvēku.

Tā ziņo cilvēktiesību aizstāvības organizācija "Vjasna".

 

Azerbaidžāna paziņo, ka ieņēmusi Šušas pilsētu

Azerbaidžāna šodien paziņoja, ka tās spēki ir ieņēmuši nozīmīgo Šušas pilsētu armēņu kontrolētajā Kalnu Karabahas reģionā.

Azerbaidžāna brīdināja, ka neapstāsies pie sasniegtā.

Savukārt Armēnija noliedz, ka Šuša būtu kritusi azerbaidžāņu rokās.

Armēnija apgalvo, ka pilsētā vēl notiek kaujas.

Šuša atrodas netālu no reģiona galvaspilsētas Stepanakertas.

Gar Šušas pilsētu ved ceļš, kas reģionu savieno ar Armēniju.

Šušai ir arī nozīmīga loma gan azerbaidžāņu, gan armēņu kultūrā.

 

Tramps neatzīst ASV prezidenta vēlēšanu rezultātus

Pašreizējais ASV prezidents republikānis Donalds Tramps joprojām neatzīst savu zaudējumu šonedēļ aizvadītajās vēlēšanās.

Tajās viņu apsteidza bijušais viceprezidents demokrāts Džo Baidens.

Tramps apgalvo, ka vēlēšanu rezultāti ir viltoti.

Tam gan nav nekādu pierādījumu.

 

Latvijas hokejisti pirmoreiz izcīna Vācijas kausu

Latvijas hokeja valstsvienība šodien Vācijā, Krēfeldē, pārspēja mājinieci Vāciju un pirmoreiz izcīnīja Vācijas kausu.

Latvija uzvarēja spēles pagarinājumā ar rezultātu 3:2.

Uzvaras vārtus guva Frenks Razgals.

Viņam tas bija otrais precīzais metiens spēlē.

Razgalu atzina par šīs spēles labāko spēlētāju Latvijas izlasē.

 

"Liepājas" futbola klubs izcīna Latvijas kausu

"Liepājas" futbola klubs šodien "Viensviens" Latvijas kausa finālā uzvarēja "Ventspili".

"Liepāja" šajā turnīrā uzvarēja otro reizi vēsturē.

"Liepāja" pamatlaikā spēlēja neizšķirti 0:0 ar "Ventspili", bet papildlaikā uzvarēja ar 1:0.

 

Laika ziņas 

Naktī Latvijā būs neliels mākoņu daudzums.

Bez nokrišņiem.

Lielākajā daļā valsts gaisa temperatūra pazemināsies līdz 0..-4 grādiem, atsevišķos ceļu posmos var veidoties apledojums.

Vietām gaidāma arī migla un sarma.

Piekrastes rajonos dažviet nebūs vēsāks par +1..+5 grādiem.

Lēns vējš līdz 5 metriem sekundē.

Rīt no rīta bez nokrišņiem.

Daudzviet gaisa temperatūra joprojām būs zem nulles atzīmes.

Pēcpusdienā mākoņu daudzums palielināsies.

Austrumos gaidāms īslaicīgs lietus.

Pūtīs lēns vējš līdz 5 metri sekundē, pēcpusdienā rietumu puses vējš 2-7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra: +4…+9 grādi, piekrastē +8...+10 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt