Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 8. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 8. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 8. jūnijāPārsla Saktiņa

 

 

Pieņem augstskolu reformu

Saeima pieņēma izmaiņas augstskolu likumā.

Vienā dienā deputāti izskatīja 271 priekšlikumu.

Lielu strīdu nebija.

Taču Zaļo un zemnieku savienība un „Saskaņa” balsojumā nepiedalījās.

Opozīcijas deputāti uzskata, ka likums nav labs.

Likums paredz sadalīt augstskolas trīs veidos.

Turpmāk Latvijā būs zinātnes universitātes, lietišķo zinātņu universitātes un mākslas un kultūras universitātes.

Katru augstskolu pārvaldīs augstskolas padome. Likums stāsies spēkā augusta vidū.

 

Dziesmu un deju svētki būs video formātā

Skolēnu dziesmu un deju svētki šogad būs citādāki.

Tā nolēma valdība.

Svētkus pielāgos epidemioloģiskajai situācijai.

Svētki būs no jūlija līdz oktobrim.

Šajā laikā filmēs dažādus priekšnesumus, intervijas un sveicienus.

To visu pēc tam varēs redzēt internetā – sociālajos tīklos un medijos.

Šie svētki būs lētāki. Svētki izmaksās aptuveni divus miljonus eiro.

Rīkotāji saka, ka tas ir uz pusi mazāk, nekā bija paredzēts.

 

Pret Covid-19 potēs arī lielveikalos 

Valdība arī lēma par vakcināciju pret Covid-19.

No jūnija vidus vakcinēties pret Covid-19 varēs arī tirdzniecības centros.

Veikalā poti varēs saņemt, arī iepriekš nepiesakoties.

Iekārtot vakcinācijas kabinetu gatavi 10 tirdzniecības centri Rīgā.

Veselības ministrija runās arī ar lielveikalu vadītājiem citās pilsētās.

Veselības ministrija arī sola vairāk rīkot arī izbraukuma vakcināciju.

Potētāji dosies arī pie senioriem uz mājām.

 

Latvijā 256 jauni Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā diennaktī reģistrēti 256 jauni Covid-19 gadījumi.

10 saslimušie miruši.

Pozitīvi bija 2% testu.

Saslimstības rādītājs samazinājies un ir 191,7.

Pašlaik slimnīcās ārstējas 344 Covid-19 pacienti. 53 pacientiem slimība rit smagi.

 

 

EP nosoda lidmašīnas piespiedu nosēdināšanu Baltkrievijā

Eiropas Parlamenta deputāti nosodīja piespiedu „Ryanair” lidmašīnas nosēdināšanu, ko paveica Baltkrievijas varasiestādes.

Deputāti pieprasīja ieviest stingras sankcijas pret Aleksandra Lukašenko režīmu.

Sankcijas pret baltkrievu amatpersonām apstiprinās jau tuvākajā laikā.

Pagaidām nav zināms, kad varētu ieviest ekonomiskās sankcijas pret tādām nozarēm kā kālija eksports.

Par to šomēnes vēl runās Eiropas Savienības ārlietu ministri.

 

Makrons dabūja pļauku

Francijas prezidents Emanuels Makrons dabūja pļauku.

Makrons vizītē kādā Francijas pilsētiņā piegāja pie barjeras, aiz kuras atradās cilvēki un gribēja sasveicināties ar kādu vīrieti.

Taču vīrietis iesita Makronam pa seju.

Prezidenta miesassargi vīrieti aizturēja.

Makrons gatavojas nākamgad piedalīties prezidenta vēlēšanās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt