Ziņas vieglajā valodā 7. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 7. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 7. novembrīSolveiga Leitlande

 

 

Aicina potēties pret gripu

Ārsti brīdina, ka šogad gripas sezona būs smagāka nekā citus gadus.

Tāpēc paralēli Covid-19 potei iedzīvotājiem būtu arī jāsaņem pote pret gripu.

Pētījumi liecinot, ka vienlaicīgi saņemt abas potes ir droši.

Ar Covid-19 saslimst atkārtoti

Latvijā līdz oktobra beigām konstatēti 1265 atkārtoti Covid-19 saslimšanas gadījumi.

138 gadījumos cilvēki bijuši pilnībā vakcinēti.

Veselības ministrija skaidro, ka atkārtotus saslimšanas gadījumus veicina jaunu vīrusa variantu izplatīšanās.

Domās, kā palīdzēt ar elektrības un siltuma sadārdzināšanos

Labklājības ministrs nākamnedēļ uzaicināts uz Pašvaldību savienības valdes sēdi.

Tur spriedīs, kā kompensēt iedzīvotājiem elektrības un siltuma sadārdzināšanos.

Autoostā būs lielas izmaiņas

Decembrī Rīgas Starptautiskajā autoostā gaidāmas ievērojamas pārmaiņas.

Tās saistītas ar dzelzceļa līnijas „Rail Baltica” būvniecību.

Mainīsies autobusu atiešanas peroni.

Pasažieru izkāpšana tiks pārcelta ārpus autoostas teritorijas uz Maskavas ielu.

Darbi notiks palēnām, tie būs sarežģīti.

Visu darbu veikšanai būs nepieciešami aptuveni divi gadi.

Būs jauni radari

Līdz gada beigām uz autoceļiem parādīsies jauni radari.

Tie konkrētā posmā mērīs vidējo ātrumu.

Esošos radarus cilvēki aizvien mazāk ņem vērā, tā domā speciālisti.

Par to liecina pieaugošais ātruma pārsniegšanas sodu skaits.

Šogad kopējais sodu apmērs par pārkāpumiem, kas konstatēti ar fotoradariem, ir teju 10 miljoni eiro.

Lietuvā uz robežas palīdz brīvprātīgie

Lietuvā vairāki desmiti brīvprātīgo ar apvidus automašīnām, kvadracikliem un motocikliem naktī devušies palīdzēt Lietuvas robežsargiem.

Tie pie Baltkrievijas robežas cīnās ar robežpārkāpējiem.

Brīvprātīgie sadalījuši robežu trīs zonās un 37 iecirkņos un patrulē tajos visu nakti

Brīvprātīgie apzinās, ka robežsargu operācijās piedalīties nevar, bet vēlas palīdzēt.

Talibi ieceļ gubernatorus

Talibu grupējuma līderi veikuši pirmo gubernatoru iecelšanu Afganistānā.

Oficiāli iecelti vadītāji 17 no 34 reģioniem.

Talibu pārstāvji tviterī raksta, ka dažviet jau ir iecelti gubernatoru vietnieki un policijas priekšnieki.

Talibi varu Afganistānā sagrāba augustā.

Irākā - neveiksmīgs uzbrukums premjeram

Irākas premjerministrs Mustafa ak Kadhimi pārdzīvojis atentāta mēģinājumu.

Viņa rezidencei Bagdādē uzbrucis ar sprāgstvielām pildīts drons.

Premjers nav cietis un aicinājis cilvēkus saglabāt mieru.

Uzbrukums noticis laikā, kad Irākas politiskās partijas strīdas par to, kurš vadīs nākamo valdību pēc pagājušajā mēnesī notikušajām vēlēšanām.

Irākas premjerministrs Mustafa al Kadimi

Vācijā sarunas par valdību bremzē ''zaļie''

Pēc oktobrī notikušajām Vācijas parlamenta vēlēšanām sarunas par jaunās koalīcijas izveidi starp sociāldemokrātiem, ''zaļajiem'' un brīvajiem demokrātiem tika uzsāktas ātri.

Jaunā valdība varētu tikt izveidota līdz Ziemassvētkiem.

Bet ''zaļo'' vēlme panākt pārējo partiju stingrāku apņemšanos risināt klimata jautājumus sarunas varētu ievērojami sabremzēt.

Kazahstānā noticis sprādziens ogļu raktuvēs

Kazahstānā šorīt metāna sprādzienā ogļu raktuvēs gājuši bojā seši cilvēki un divi smagi ievainoti.

Negadījumi raktuvēs bijušajās 'padomju valstīs ir diezgan izplatīti.

Tur ir vāji drošības noteikumi un novecojusi infrastruktūra.

Pekinā snieg

Ķīnas galvaspilsētā Pekinā un valsts ziemeļu provincēs bijusi spēcīga snigšana.

Vietām uzsniguši 30 cm sniega.

Tas nav raksturīgi šim gadalaikam.

Čehijā cilvēki vairāk tic citplanētiešiem nekā dievam

Čehijā jaunākajā aptaujā secināts, ka čehi vairāk tic citplanētiešiem nekā dievam.

60% čehu atzinuši, ka tic dzīvībai ārpus zemes.

Tikai 25% tic dievam, bet 23% netic pilnīgi nekam.

Atzīmē Bāreņu dienu

Latvijā svētdien, 7. novembrī, kristīgās draudzes piemin Bāreņu dienu.

Tās mērķis ir palīdzēt atrast mājas aptuveni tiem 500 bērniem, kuri joprojām mīt bērnunamos.

Visgrūtāk ir atrast vecākus pusaudžiem un bērniem ar īpašām vajadzībām.

Draudzes norāda - nav obligāti jābūt adoptētājam vai audžuģimenei.

Tā var būt kāda ciemošanās pie bāreņiem vai cita veida rūpes un iesaistīšanās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt