Ziņas vieglajā valodā 7. maijā

Ziņas vieglajā valodā 7. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 7. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

No Mariupoles izvesti visi civiliedzīvotāji

Ukrainas okupēto teritoriju ministre un vicepremjere Irina Vereščuka saka, ka no Mariupoles rūpnīcas „Azovstaļ” izvestas visas sievietes, bērni un sirmgalvji.

Šos cilvēkus palīdzēja evakuēt Apvienoto Nāciju organizācijas un Sarkanā krusta pārstāvji.

„Azovstaļ” pagrabos cilvēki no krievu karaspēka slēpās divus mēnešus.

Krievijas karaspēks apšaudīja rūpnīcu ar raķetēm un tankiem.

Rūpnīcas pagrabos vēl atrodas Ukrainas karavīri.

Daudzi no viņiem ir ievainoti, taču krievi neļauj palīdzēt šiem cilvēkiem.

Kara veterāni aicina Putinu atbrīvot cilvēkus no Mariupoles

Otrā pasaules kara veterāni no Kijivas aicina Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu atbrīvot iedzīvotājus un ukraiņu karavīrus, kur aplenkti Mariupoles rūpnīcā "Azovstaļ".

Veterāni saka, ka paši savulaik kopā ar krieviem cīnījās pret nacistisko Vāciju, bet tagad ir satriekti, ka Krievijas karavīri Ukrainā nogalina bērnus.

Karā Ukrainā nogalināti vairāk nekā 200 bērni

Krievijas armija Ukrainā ir nogalinājusi vairāk nekā 200 bērnus, bet vairāk nekā 400 ir ievainoti.

To paziņoja Ukrainas Ģenerālprokuratūra.

Ģenerālprokuratūra norāda, ka šie dati nav galīgi, jo nav iespējams pārbaudīt visu valsts teritoriju.

Krievija pastiprina uzbrukumus Ukrainā

Ukrainā nopietnākās cīņas norisinās valsts austrumos un dienvidos.

Taču Ukrainas bruņotie spēki turpina aizstāvēties un veic arī sekmīgus pretuzbrukumus.

Ukraiņi ziņo, ka kopš kara sākuma nogalināti aptuveni 25 tūkstoši Krievijas armijas karavīru.

Makrons apstiprināts Francijas prezidenta amatā

Francijas prezidentu Emanuelu Makronu sestdien, 7. maijā, svinīgi apstiprināja amatā uz otro pilnvaru termiņu.

Makrons sola darīt Franciju "stiprāku un dzīvīgāku" un strādāt ar jaunām pārvaldības metodēm.

Makronu par prezidentu ievēlēja vēlēšanu otrajā kārtā.

Par viņu nobalsoja 58,5% vēlētāju.

Francijas prezidents Emanuels Makrons

Atvērts Āgenskalna tirgus

No sestdienas, 7. maija, atkal atvērts Āgenskalna tirgus.

Vēsturisko tirgus ēku atjaunoja vairāk nekā trīs gadus, un remonts vēl turpinās.

Cilvēki priecājas, ka Āgenskalnā atkal ir tirgus un nebūs jābrauc uz Centrālo tirgu.

Āgenskala tirgū notiks arī dažādi kultūras pasākumi.

Varēs arī apmainīties ar grāmatām un klausīties latviešu rakstnieku sacerējumus.

Visā pasaulē tirgi attīstās.

Tajos var iepirkties, izklaidēties un baudīt dažādus ēdienus.

Rīgas domē saka, ka arī Rīgas tirgiem jāmainās.

Līvānu kapos netiek galā ar krauķiem

Jau vairākus gadus mieru un kārtību Līvānu pilsētas kapos traucē krauķi.

Putni ne tikai trokšņo, bet arī izrauj ziedus no vāzēm un rada nekārtību.

Līvānu vadība nolēma putnu ligzdas likvidēt.

Ziemā nojauca aptuveni 70 ligzdas un izzāģēja zarus.

Taču tas nepalīdz.

Līvānu pilsētas kapos atkal daudzos kokos var redzēt jaunas ligzdas.

Krauķi turpina trokšņot un ieviest savu kārtību.

Speciālisti saka, ka ar krauķiem nav jācīnās, ar šiem putniem ir jāsadzīvo.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt