Ziņas vieglajā valodā 7. jūlijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 7. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 7. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Vērtēs ideju samazināt PVN pārtikai

Saeima vērtēs ideju samazināt pievienotās vērtības nodokli (PVN) pārtikai.

To rosina zemnieki un tirgotāji, atbalsta Zemkopības ministrija.

Arī iedzīvotāji vēlas lētāku pārtiku un savākuši 14 tūkstošus parakstu.

Taču eksperti brīdina, ka pārtika nekļūs daudz lētāka.

Visvairāk cietīs valsts budžets. Tas nozīmē, ka valdībai būs jāpaaugstina citi nodokļi.

Saeimā nav vienotības par obligāto vakcinēšanos

Saeimā nav vienota viedokļa par obligātu vakcināciju pret Covid-19 dažām profesijām.
Koalīcijas deputāti atzina, ka vienoties būs grūti.

Savukārt opozīcijas partijas sacīja, ka obligātu vakcināciju neatbalstīs.

Valdībai ir jāskaidro un jāpārliecina cilvēki vakcinēties brīvprātīgi.

Opozīcijā arī pieļāva ierosināt tautas nobalsošanu.

Obligāta potēšanās varētu notikt

Dažu nozaru darbinieku obligāta potēšana pret Covid 19-varētu notikt. Tā uzskata eksperti.

Valdība galīgo lēmumu par obligātu potēšanu sociālās, veselības un izglītības jomā pieņems nākamnedēļ.

Taču šajās nozarēs jau tagad trūkst darbinieku.

Obligātas potēšanās prasības dēļ cilvēki varētu darbu pamest.

Potēties varēs gadatirgos

Arī šajā nedēļas nogalē cilvēki poti pret Covid-19 varēs saņemt arī gadatirgos.

Gadatirgos visā Latvijā notiks izbraukuma vakcinācijas kampaņas.

Cilvēkiem iepriekš nav jāpiesakās, taču līdzi jābūt pasei vai ID kartei.

Vakcinācijas punktos gadatirgos varēs saņemt "Janssen" vakcīnu, kurai nepieciešama tikai viena devā.

Nepilngadīgos potēs ar "Pfizer" vakcīnu.

Latvijā 48 jauni Covid-19 gadījumi

Latvijā reģistrēti vēl 48 jauni Covid-19 gadījumi, trīs slimnieki miruši.

Veikti nepilni 7 tūkstoši izmeklējumu, no kuriem pozitīvi 0,7%.

Divu nedēļu saslimstības kumulatīvais rādītājs šobrīd ir 35,4.

Slimnīcās Covid-19 pacientu skaits pieaudzis līdz 92.

15 pacientiem ir smaga slimības gaita.

Spānijas premjers Latvijā

Šodien Latvijā viesojās Spānijas premjerministrs Pedro Sančess.

Viņš tikās ar Saeimas priekšsēdētāju Ināru Mūrnieci (Nacionālā apvienība) un ministru prezidentu Krišjāni Kariņu ("Jaunā Vienotība").

Abu valstu premjeri uzsvēra Spānijas un Latvijas labās divpusējās attiecības.

Kariņš pateicās Spānijai par Latvijas drošības stiprināšanu.

Sančess un Kariņš apmeklēja Ādažu militāro bāzi, kur atrodas arī spāņu karavīri.

Lietuva apsūdz Baltkrieviju

Lietuva apsūdz Baltkrievijas varasiestādes nelegālās migrācijas veicināšanā uz Lietuvu.
Pēdējās diennakts laikā uz abu valstu robežas aizturēti vismaz 53 nelegālie migranti, kuri ieradušies no Baltkrievijas.

Lietuva tuvākajā laikā pie robežas izvietos karavīrus un uzstādīs barjeras, lai samazinātu nelegālo migrantu plūsmu.

Liepājā klaiņo ķengurs

Liepājā jau gandrīz nedēļu klaiņo no tuvējā mazā zoodārza izmucis ķengurs.

Dzīvnieks ir jauns, nepilnu metru garš un ļoti ātrs.

Tieši ātrās skriešanas dēļ viņu vēl aizvien nav izdevies notvert.

Cilvēkus aicina netuvoties dzīvniekam, jo sajūtot briesmas, tas var kļūt agresīvs.

Laika ziņas

Arī ceturtdien Latvijā būs ļoti karsts laiks. Gaisa temperatūra sasniegs +28..+32 grādus.

Mazliet mazāk grādu būs Kurzemē.

Naktī galvenokārt Kurzemē iespējams lietus un pērkona negaiss.

Dienā īslaicīgs lietus iespējams daudzviet, vietām gaidāms pērkona negaiss.

Iespējama arī krusa un vēja brāzmas līdz 20 metriem sekundē.

Taču pārsvarā dienvidu vējš būs lēns līdz mērens. Naktī gaisa temperatūra būs +16..+22 grādi.

Rīgā dienā īslaicīgi līs, iespējams arī pērkona negaiss.

Lēns vējš 2-5 m/s. Gaisa temperatūra naktī +20…+22°, dienā +29…+31°.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti