Ziņas vieglajā valodā 6.decembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 6.decembrī.

 

Ziņas vieglajā valodā 6.decembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Ministrs Pūce rosina atlaist Rīgas domi



Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija rosinās atlaist Rīgas domi.
Tā piektdien, 6.decembrī, paziņoja ministrs Juris Pūce.

Ministrija uzskata, ka dome jau otro reizi netiek galā ar atkritumu izvešanu pilsētā.
Par šo lēmumu vēl būs jālemj valdībai.
Tas varētu notikt 17.decembrī.

Pēc tam par to būs jābalso arī Saeimai.
Tikai pēc šī balsojuma domi varēs uzskatīt par atlaistu.

Ja tas notiks, ārkārtas vēlēšanas būs 29.februārī.

Rīgas dome nepiekrīt ministrijai.
Mērs Oļegs Burovs uzskata, ka tas ir politisks lēmums.

Viņaprāt, tā ministrs novērš uzmanību no citiem būtiskiem jautājumiem pilsētā.
Piemēram, mediķu protestiem un novadu reformas.
Iespējams, Rīgas domes atlaišana tiks apstrīdēta Satversmes tiesā.

Finanšu tirgus uzraugs soda "Baltic International Bank"

"Baltic International Bank" būs jāmaksā liels sods.
Gandrīz 1,6 miljoni eiro.
Tā nolēmusi Finanšu un kapitāla tirgus komisija.

Iemesls ir trūkumi bankas iekšējā kontrolē.
Bankai noteiktā laikā būs jāiesniedz plāns, kā novērst trūkumus un pārkāpumus.
Banka šo sodu uzskata par nepamatotu un to pārsūdzēs.

Atkāpjas "Valsts nekustamie īpašumi" padomes vadītājs Bičevskis

 "Valsts nekustamie īpašumi" padomes vadītājs Mārtiņš Bičevskis atstās amatu.
Viņa pēdējā darba diena amatā būs pirmdiena, 9.decembris.
Pārējie padomes locekļi turpinās darbu.

"Valsts nekustamo īpašumu" padomē strādā arī Inta Komisare un Ansis Grasmanis.
Bičevskis Latvijas Radio sacīja, ka viņam nesakrīt viedoklis ar finanšu ministru Jāni Reiru.

Vilcienu un autobusu biļetes kļūs dargākas

Nākamgad par braukšanu vilcienos un reģionālos autobusos būs jāmaksā vairāk.
Cenas palielināsies no janvāra vidus.
Autobusu biļetes cena palielināsies par desmit centiem.
Vilcienu biļetes maksās desmit vai divdesmit centus vairāk.

Vilcienu biļetēm būs vairāk atlaižu iespēju.
Piemēram, lētāk būs biļeti pirkt internetā.
Par to informē Autotransporta direkcija.

 Francijā tomēr notiks pensiju reforma

Francijas valdība tomēr reformēs pensiju sistēmu.
Valdība sola sadarboties ar arodbiedrībām, lai pārmaiņas notiktu pakāpeniski.
Tas notiks, neskatoties uz streikiem.

Streiki notiek jau otro dienu un ietekmē pārvietošanos.
Piektdien, 6.decembrī, nekursē visi ātrgaitas vilcieni un lielākā daļa reģionālie vilcieni.
Arī metro neiet un turpinās streikot līdz pirmdienai.
Reisus atcēlušas arī vairākas aviokompānijas.

Ceturtdien, 5.decembrī, protestos izgāja simtiem tūkstoši cilvēku.
Arodbiedrības vēlas protestus turpināt nākamotrdien.
Tās ir neapmierinātas, ka daudziem strādājošajiem pensijā būs jādodas vēlāk.
Tāpat tās būs mazākas.

Austrālijā plosās milzu ugunsgrēks

Austrālijā vairāki ugunsgrēki kļuvuši par vienu milzu ugunsgrēku.
Tie apdraud Sidnejas piepilsētas.
Ugunsgrēks izpleties 60 kilometru garumā.
Liesmas plosās vairākos nacionālajos parkos.
Ugunsgrēki ir pārāk lieli, lai tos būtu iespējams uzreiz apdzēst.

Sidnejā ir daudz dūmu.
Piektdien, 6.decembrī, slēgtas desmitiem skolu un atcelti vairāki sporta pasākumi.
Ja gaiss nekļūs tīrāks, slēgs arī pludmales.
Paredzēts, ka Austrālijā turpmākajās dienās būs karsts, sauss un vējains.

Slovākija daudzdzīvokļu mājā noticis gāzes sprādziens

Slovākijā daudzdzīvokļu namā noticis gāzes sprādziens.
Gājuši bojā vismaz pieci cilvēki.

Vēl vairāki cilvēki iesprostoti uz degošās ēkas jumta.

Sprādziens notika starp devīto un divpadsmito stāvu.
Vairāki cilvēki mēģināja glābties uz jumta.

Ēka ir aizdegusies un draud sabrukt.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti