Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 6. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 6. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 6. septembrīPārsla Saktiņa

 

 

Lems par Covid-19 trešās potes pieejamību

Valdība šonedēļ lems par cilvēku potēšanu pret Covid-19 ar trešo devu.

Valdības politiķi to atbalsta.

Ārsti un dažādi medicīnas eksperti iepriekš teica, ka pagaidām trešā pote nav nepieciešama.

Taču politiķi domā citādāk.

Valdības sēdē ministri uzklausīs veselības ministra ziņojumu.

 

Slimnīcās jau ap 200 Covid-19 pacientu

Aizvadītajā diennaktī reģistrēti 114 jauni Covid-19 gadījumi, trīs slimnieki miruši.

Veikti gandrīz 7700 testi, pozitīvi bija 1,5%.

Divu nedēļu kumulatīvais rādītājs ir pieaudzis līdz 185,6.

Slimnīcās Covid-19 pacientu skaits ir jau ap 200.

 

Slimnīcas nodaļas pielāgo Covid-19 pacientiem 

Lielākas Covid-19 saslimstības dēļ slimnīcas atkal pārveido nodaļas.

Vēl divas Covid-19 nodaļas atvēra Latvijas Infektoloģijas centrā.

Tajās uzņem pacientus, kuriem nepieciešams papildu skābeklis.

Arī reģionālās slimnīcas sāk uzņemt pacientus speciāli Covid-19 nodaļās.

Jau oktobra beigās slimnīcas varētu būtu pārslogotas.

 

Prasa skolotājiem piemaksas 

Valstij ir jāpiemaksā skolotājiem par skolēnu Covid-19 testēšanu.

Tā uzskata nozares arodbiedrība.

Siekalu noņemšana nav iekļauta skolotāju pienākumos.

Tas nozīmē, ka skolotājiem katru nedēļu ir jāveic papilddarbs, un par to ir jāmaksā.

 

Zaļo un zemnieku savienība prasīs Pavļuta demisiju

Veselības ministrs Daniels Pavļuts (“Attīstībai/Par”).

Zaļo un zemnieku savienība prasīs veselības ministra Daniela Pavļuta ("Attīstībai/Par!") demisiju.

Zaļo un zemnieku savienība vaino Pavļutu par haosu ar skolēnu testēšanu, neskaidrībām par sejas masku lietošanu skolās.

Ministram arī prasa atbildību par dažu pusaudžu sapotēšanu ar neatbilstošām Covid-19 vakcīnām.

Zaļo un zemnieku savienība deputāti uzskata, ka Pavļuts ir slikts veselības ministrs.

 

Baltkrievijas  opozicionāriem piespriež bargus cietumsodus

Marija Koļesņikova

Baltkrievijas galvaspilsētas Minskas apgabaltiesa piespriedusi opozīcijas aktīvistiem Marijai Koļesņikovai un Maksimam Znakam 11 un 10 gadus cietumā.

Viņus vaino par mēģinājumu sagrābt varu.

Advokāti spriedumu pārsūdzēs. Viņi uzskata, ka lieta ir politiska.

Opozīcija un tās atbalstītāji pārliecināti, ka ar šo spriedumu valdošā vara apliecina savas bailes un vājumu.

 

Talibi Afganistānā ieņem pēdējo provinci

Grupējums “Taliban” paziņojis par Pandžšīras provinces ieņemšanu.

Tā bija pēdējā Afganistānas province, kas nepadevās talibiem.

Pandžšīras provincē pēdējās nedēļās norisinājās sīvas cīņas starp vietējiem partizāniem un talibiem.

 

Meža zvērus vakcinē pret trakumsērgu

Sākusies meža zvēru vakcinācija pret trakumsērgu.

Vakcīnas ēsmas no nelielām lidmašīnām izkaisa austrumu pierobežā.

Latvijā trakumsērgas nav jau kopš 2014. gada, taču ar trakumsērgu slimas lapsas un jenotsuņi var iekļūt Latvijā no Baltkrievijas un Krievijas.

Šajās kaimiņvalstīs zvēri slimo ar trakumsērgu.

Vakcīna pret trakumsērgu izskatās kā brūngans kubiņš, nedaudz mazāks par sērkociņu kastīti.

Tā nav bīstama cilvēkam vai mājdzīvniekiem.

Taču, ja šķidrums, kas ir ēsmas iekšpusē, nonāk acīs vai brūcē, jāvēršas pie ārsta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt