Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 6. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 6. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 6.oktobrīAigars Rozenbergs

 

 

Rīgā sabiedriskajā transportā jālieto sejas aizsargmaskas

No trešdienas, 7. oktobra, sabiedriskajā transportā jālieto sejas aizsargmaskas.

Ja masku nelietos, kontrolieris, konduktors un autobusa vadītājs drīkstēs cilvēku transportlīdzeklī neielaist vai izsēdināt laukā.

Tā lēmusi valdība.

Masku lietošanu Rīgas sabiedriskajā transportā uzraudzīs arī policisti.

Noteikumi paredz – pasažieriem ir jālieto tieši sejas aizsargmaska.

Šalle vai cits mutes un deguna aizsegs šoreiz neder.

Covid-19 atklāj LU Vēstures un filozofijas fakultātē

Covid-19 atklāts diviem Latvijas Universitātes Vēstures un filozofijas fakultātes studentiem.

Tāpēc vairākiem studentiem un pasniedzējiem jāievēro pašizolācija.

Arī Vēstures un filozofijas fakultāte strādā attālināti.

Jaunā studiju gada sākumā Latvijas Universitāte jau izstrādāja vairākus darbošanās veidus, ja gadījumā šajā mācību iestādē atklātu Covid-19.

Latvijā aizvadītajā diennaktī  68 jauni Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 68 jaunus saslimšanas gadījumus ar Covid-19.

Veica gandrīz 4000 testu.

Viens Covid-19 slimnieks miris.

Viņš bija vecuma grupā no 60 līdz 65 gadiem.

Pašlaik slimnīcās ar koronavīrusu ārstējas 32 cilvēki.

Sešus ievietoja slimnīcā pēdējās dienas laikā.

Lietuvā aizvadītajā diennaktī atklāja 81 jaunu saslimšanas gadījumu ar Covid-19.

Pieci slimnieki ar koronavīrusu nomira.

Savukārt Igaunijā atklāja 42 jaunus saslimšanas gadījumus ar Covid-19.

Navaļnija asinīs konstatē "Novičok" klātbūtni

Ķīmisko ieroču aizlieguma organizācija Krievijas opozīcijas līdera Aleksandra Navaļnija asins paraugos atradusi "Novičok" grupai piederīgas ķīmiskas kaujas vielas klātbūtni.

Navaļnija asins un urīna paraugos konstatētas vielas, kas līdzīgas tiem diviem "Novičok" paveidiem, kurus organizācija aizliegusi jau pagājušajā gadā.

Krievijas opozīcijas līderis Aleksejs Navaļnijs

Kirgizstānā turpinās protesti

Kirgizstānā turpinās protesti, kuri izcēlās pēc nedēļas nogalē notikušajām parlamenta vēlēšanām.

Daudzi cilvēki iebilst pret vēlēšanu rezultātiem.

Viņi vēlas pašreizējā prezidenta atkāpšanos.

Protestu laikā cilvēki ieņēma parlamenta ēku un atbrīvoja bijušo Kirgizstānas prezidentu Almazbeku Atambajevu.

Kirgizstānas Centrālā vēlēšanu komisija otrdien parlamenta vēlēšanu rezultātus atcēla.

Tramps izrakstīts no slimnīcas

Amerikas Savienoto Valstu prezidents Donalds Tramps izrakstīts no slimnīcas.

Tur viņu ievietoja pēc inficēšanās ar Covid-19.

Pēc atgriešanās savā darba vietā Baltajā namā Tramps uzspēlēti novilka sejas masku un ielika to žaketes kabatā.

Pēc tam viņš televīzijas kamerām parādīja uz augšu pavērstus īkšķus.

Tie nozīmē, ka viņš jūtas labi.

Par maskas novilkšanu Trampu ļoti kritizē.

Daudzi to uzskata par bezatbildīgu rīcību, jo Tramps joprojām var inficēt citus cilvēkus.

ASV ir Covid-19 vissmagāk skartā valsts pasaulē.

Attēlā Donalds Tramps, 2020. gada 5. oktobrī

Nobela balva fizikā piešķirta par melno caurumu pētījumiem

Šogad Nobela balvu fizikā piešķīra trim zinātniekiem par melno caurumu pētījumiem.

Zinātnieki atklāja, ka ir kāds ļoti smags un neredzams objekts, kas pievelk apkārtējās zvaigznes.

Nobela prēmija ir starptautiska balva.

To piešķir par izciliem pētījumiem, atklājumiem vai ievērojamu ieguldījumu zinātnē un kultūrā.

Trīs Nobela prēmijas laureāti. 2020. gada 5. oktobris.

Viesuļvētra "Delta" apdraud Meksiku un ASV dienvidus

Viesuļvētra "Delta" virzās uz Meksikas Jukatanas pussalu.

Vētra otrdien strauji pieņēmusies spēkā.

Tagad šo vētru uzskata par ceturtās kategorijas orkānu.

Vētras vēju ātrums sasniedzis 60 metrus sekundē.

Sinoptiķi prognozē, ka tā var izvērsties par ārkārtīgi bīstamu viesuļvētru.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt