Ziņas vieglajā valodā 6. novembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 6. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 6. novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Krievija turpina uzbrukt Ukrainas pilsētām

Ukraiņiem aizvien biežāk izdodas notriekt iebrucēju raķetes un dronus.

Tuvākajā laikā Ukrainas rīcībā varētu nonākt jaunas pretgaisa un pretraķešu sistēmas.

Tas noprotams no Ukrainas prezidenta sacītā.

Kijiva nav gatava dialogam ar Maskavu

Kamēr Ukrainā atrodas Krievijas karaspēks un daļa valsts teritorijas ir okupēta, Kijiva nav gatava dialogam ar Maskavu.

Tā saka Ukrainas vicepremjere.

ASV administrācija gan vēlas, lai Ukrainas līderi pieļautu šādu sarunu iespējamību.

Viņi nedomā, ka Kremlis nopietni būtu gatavs runāt par mieru.

Amerikāņi grib, lai Ukrainu turpina atbalstīt valstis, kurās vēlētāji baidās, ka karš ieilgs daudzus gadus.

Ukrainā iedzīvotājiem jābūt gatavai tumšai un aukstai ziemai

Jāveido uzkrājumi un jāatrod iespēja īslaicīgi atstāt pilsētu.

Tā saka Ukrainas galvaspilsētas Kijivas mērs.

Viņš pieļauj, ka galvaspilsētā varētu pilnībā pārtrūkt elektrības un ūdens piegāde.

Dara gan visu, lai tas tā nebūtu.

Eiropas Komisijas prezidente rosinās Ukrainai piešķirt 18 miljardus eiro

Ukrainas prezidentam un Eiropas Komisijas prezidentei šodien bija telefonsaruna par Eiropas Savienības turpmāko palīdzību Ukrainai.

Rosinās piešķirt 18 miljardus eiro.

Tas palīdzētu Ukrainai segt ievērojamu daļu no izdevumiem.

Viktorijas ezerā Tanzānijā nogāzusies pasažieru lidmašīna

Šorīt sliktu laikapstākļu dēļ Viktorijas ezerā Tanzānijā īsi pirms nolaišanās nogāzās vietējā reisa pasažieru lidmašīna.

Gāja bojā 19 cilvēki.

Varasiestādes sākotnēji ziņoja, ka vismaz 26 cilvēki ievainoti un nogādāti tuvējā slimnīcā.

Aizvadītie astoņi gadi bijuši karstākie kopš 2015. gada.

Tā liecina ANO ziņotais klimata samitā Ēģiptē.

Šajā sanāksmē lemj, kā mazināt klimata pārmaiņas.

Sāk meklēt nākamo NATO ģenerālsekretāru

Igaunijas premjerministri Kaju Kallasu min pretendentu vidū uz NATO ģenerālsekretāra amatu.

Pašreizējais vadītājs Jenss Stoltenbergs amatā būs līdz nākamā gada septembrim.

Viņam sāk meklēt pēcteci.

Jaunā ziedojumu platformā Ukrainas armijai ziedoti gandrīz 24 tūkstoši eiro

Latvijā radītajā tīmekļa ziedojumu platformā kopš nedēļas vidus Ukrainas armijai ziedoti gandrīz 24 tūkstoši eiro.

Platformā ar nepilnu septiņu eiro vai lielāku ikmēneša ziedojumu var palīdzēt nodrošināt Ukrainas armijai vajadzīgo.

Par to, kas vajadzīgs, informē Ukrainas vēstniecība Latvijā, sagādā "Ziedot.lv" darbinieki.

Valsts svētkos un gadumijā salūtu nebūs

Tā neformālās sarunās lēmuši lielo pašvaldību vadītāji.

Ierobežos arī pilsētu svētku rotājumiem izgaismošanas laiku.

Galvaspilsētā izveidotas desmit jaunas pilsētas pļavas

Ierīkojot savvaļas pļavu Rīgā, pie Akmens tilta, noslēgušās pilsētas pļavu talkas.

Šoruden galvaspilsētā izveidotas desmit jaunas pilsētas pļavas.

Tai skaitā Ķengaraga promenādē, Čiekurkalnā, Dreiliņkalna pakājē un citur.

Vairumu savvaļas augu sēklu ievāca seniori.

Sabiedriskie mediji svin jubilejas

Šī ir sabiedrisko mediju jubilejas nedēļa.

Latvijas Radio deviņdesmit septītā dzimšanas diena bija 1. novembrī, bet Latvijas Televīzijai svētki ir šodien – 68 gadi ēterā.

Sabiedrisko mediju vadītāji kā vienu no galvenajām vērtībām min neatkarību.

Tomēr to ietekmē grūti prognozējams finansējums.

Par to, kāds tas būs nākotnē, skaidrības nav.

Laika ziņas

Nākamā nedēļa Latvijā būs silta un brīžiem līs.

Būs tik silts, ka gaidāmi gaisa temperatūras rekordi.

Lai arī brīžiem skaidrosies, nākamā nakts un arī diena būs mākoņaina.

Naktī īslaicīgi līs vietām Kurzemē, bet rīt pēcpusdienā – arī valsts centrālajā daļā.

Vietām veidosies migla.

Pūtīs mērens dienvidu, dienvidrietumu vējš, kas piekrastē būs brāzmains.

Gaisa temperatūra naktī 2…6 grādi, par dažiem grādiem siltāks piekrastē.

Dienā 6…11 grādu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti