Ziņas vieglajā valodā 6. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 6. martā.

Ziņas vieglajā valodā 6. martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Slimnīcām piešķirs papildu finansējumu

Slimnīcām valdība piešķirs līdz 11 miljoniem eiro energocenu pieauguma kompensēšanai.

Tā nolēma koalīcija.

Koalīcija arī vienojās līdz aprīļa vidum skatīt ar slimnīcām saistītos jautājumus.

Slimnīcas brīdina par vismaz 88 miljonu eiro parādu.

Slimnīcās saka, ka pacientu ārstēšana izmaksā vairāk nekā valsts maksā.

Slimnīcas pieprasa valdībai samaksāt par pacientu ārstēšanu.

Gan Veselības ministrija, gan Nacionālais veselības dienests atzīst, ka prasības ir pamatotas un situācija ir patiešām kritiska.

 

Ukrainas vadība apņēmusies nepamest Bahmutu

Ukraiņi izlēmuši stiprināt Bahmutas aizsardzību.

Par Bahmutu notiek ļoti smagas kaujas.

Krievu karaspēks mēģina ieņemt pilsētu, bet ukraiņi to neļauj.

Iepriekš izskanēja ziņas, ka ukraiņi varētu atkāpties.

Taču šodien ukraiņu pavēlniecība nolēmusi pilsētu neatdot un nostiprināt tās aizsardzību.

Ukraiņi izmantojuši Bahmutu, lai nodarītu lielus zaudējumus krievu iebrucējiem.

 

Baltkrievijas tiesa piespriež cietumsodus opozīcijas līderiem

Baltkrievijas tiesa šodien piesprieda bargus cietumsodus opozīcijas līderiem.

Viņi visi atrodas trimdā ārzemēs un vada opozīcijas kustību.

Tiesa viņu notiesāja aizmuguriski.

15 gadi cietumā piespriesti bijušajai Baltkrievijas prezidenta amata kandidātei un demokrātisko spēku līderei Svjatlanai Cihanouskai.

Viņu apsūdz par valsts nodevību un sazvērestību ar mērķi sagrābt varu.

Notiesāts arī bijušais Baltkrievijas diplomāts un kultūras ministrs Pāvels Latuško, kurš pārgāja opozīcijas pusē.

 

Aprit mēnesis kopš postošajām zemestrīcēm Turcijā un Sīrijā

Šodien aprit mēnesis kopš postošajām zemestrīcēm Turcijā un Sīrijā.

Pasaules Veselības organizācija to nosaukusi par smagāko dabas katastrofu Eiropas reģionā gadsimta laikā.

Turcijā zemestrīcēs bojā gājušo cilvēku skaits ir pārsniedzis 45 000.

Sīrijā dzīvību zaudējuši vairāk nekā 6000 cilvēku.

Turcijā sabruka vairāk nekā 200 tūkstoši ēku.

Liela daļa cilvēku aizvien ir bez pienācīgas pajumtes.

Cilvēki vaino Turcijas valdību.

 

Igaunijā parlamenta vēlēšanās uzvarējusi Reformu partija

Vēlēšanu rezultātu paziņošana Igaunijas Reformu partijas birojā
Vēlēšanu rezultātu paziņošana Igaunijas Reformu partijas birojā

Igaunijā parlamenta vēlēšanās uzvarējusi Reformu partija.

Partija ir pie varas arī pašlaik.

Tās līdere Kaja Kallasa ir valdības vadītāja.

Reformu partija saņēmusi 31% balsu.

Aiz Reformu partijas seko opozīcijas partijas galēji labējā EKRE (16%) un Centra partija (15%).

Parlamentā iekļuva arī liberālā partija "Igaunija 200", sociāldemokrāti un "Tēvzeme".

Vēlēšanās piedalījās rekordliels vēlētāju skaits, no kuriem vairākums nobalsoja elektroniski.

 

Igaunijā mājputniem atklāta putnu gripa

Igaunijā mājputniem atklāta augsti patogēnā putnu gripa.

Mājputnu novietnē esot vairāk nekā 160 dažādu sugu putni, tostarp dējējvistas, pīles, zosis, baloži un pāvi.

Speciālisti aicina visus mājputnu turētājus stingri ievērot dažādus biodrošības noteikumus.

Ir sākusies gājputnu pavasara migrācija.

Šajā laikā izplatās dažādas putnu slimības.

Tāpēc jābūt ļoti piesardzīgiem, lai slimības nenonāktu mājputnu novietnēs.

 

Laika ziņas

Otrdien Latvijā gaidāms mainīgs mākoņu daudzums.

Vietām Kurzemē un Vidzemē īslaicīgi snigs, vakarā Kurzemē gaidāms sniegputenis.

Dienvidu, dienvidrietumu vējš naktī lēns, dienā Kurzemē un vakarā arī valsts centrālajā daļā brāzmās 12–17 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra naktī -5..-15 grādi.

Dienā -1..+2 grādi.

 

Rīgā naktī, iespējams, īslaicīgi snigs.

Dienā uzspīdēs saule un līdz vakaram nokrišņu nebūs.

Dienvidu vējš 1–7 metri sekundē, vakarā brāzmās līdz 13 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra naktī -6 … -10 grādi.

Dienā +1..+2 grādi.

Laika tips otrais – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti