Ziņas vieglajā valodā 6. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 6. martā

Ziņas vieglajā valodā 6. martā
00:00 / 04:23
Lejuplādēt

 

 

Pustūkstotis Covid saslimšanu

Iepriekšējā diennaktī Latvijā reģistrēti 595 Covid saslimšanas gadījumi.

Saņemta informācija par septiņu cilvēku nāvi.

Veikti teju 13 tūkstoši testu, pozitīvi bijuši 4,6%.

Slimnīcās ievietots 71 Covid pacients, bet 105 pacienti izrakstīti.

Aizvadītajā diennaktī Latvijā pirmo poti pret Covid saņēmuši 4288 cilvēki, bet otro - 138.

Šajā nedēļā piecās dienās kopumā vakcinētas 18 190 personas.

Igaunijā 20 % Covid testu pozitīvi

Lietuvā aizvadītajā diennaktī inficēšanās ar koronavīrusu apstiprināta vēl 450 cilvēkiem.

No vīrusa izraisītās slimības miruši desmit cilvēki.

Pozitīvo testu īpatsvars bijis 5,5%.

Igaunijā atklāti 1542 Covid gadījumi, miruši septiņi cilvēki.

Igaunijā pozitīvo testu īpatsvars 20,5%.

Latvijā top vakcinēšanās sertifikāts

Latvijā izstrādā starptautiski atzītu vakcinēšanās sertifikātu.

Tas kalpos medicīniskā nolūkā – reģistrēs saņemtās potes, lai, ja nepieciešams, otro vakcīnas devu saņemtu citā valstī.

Pirms pāris nedēļām, ierodoties vizītē Latvijā, Igaunijas ārlietu ministre stāstīja, ka Igaunija uzņēmusies iniciatīvu izveidot digitālu vakcinācijas pasi.

Latvija izrādīja interesi šim pilotprojektam.

Tāpēc nāmnedēļ,11. martā tiek plānota virtuāla tikšanās ar Igaunijas pārstāvjiem, lai apspriestos.

Cilvēki nelemj, ko darīt ar orgāniem pēc nāves

Šobrīd maz cilvēku vēlas norādīt, ko darīt ar orgāniem pēc nāves,

Cilvēki var dot atļauju tos izmantot vai aizliegt.

Atsaucība ir ārkārtīgi zema. Šobrīd savu vēlmi norādījuši vien 378 cilvēki.

Trešdaļa norādījusi, ka viņu orgānus nedrīkst izmantot pēc nāves,

Savu lēmumu cilvēki var izteikt elektroniski - portālā latvija.lv izmantojot e-pakalpojumu, tas ir bez maksas.

Tāpat var arī nosūtīt iesniegumu pa pastu PMLP.

Cilvēki savas dzīves laikā lēmumu var mainīt vairākas reizes.

Vāc parakstus par bezpajumtnieku kopmītnēm

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par iniciatīvu "Par Latviju bez bezpajumtniekiem!".

Iniciatīva aicina ierīkot bezmaksas diennakts kopmītnes.

Ārvalstu pētījumi liecinot, ka šādi samazinās arī kopējie valsts izdevumi, kas tiek tērēti bezpajumtniekiem.

Pulkstenis tomēr būs jāgroza

Eiropas Savienības līmenī joprojām nav panākts vienots redzējums – ko darīt ar pulksteņa laika maiņu divas reizes gadā.

Tādējādi ES, tostarp Latvijā arī turpmāk divas reizes gadā notiks pulksteņa laika maiņa.

Latvijā pāreja uz vasaras laiku notiks 28.martā plkst.3 jeb naktī, pulksteņa rādītājus pagriežot vienu stundu uz priekšu.

2018.gadā Eiropā tika aktualizēts jautājums par nepieciešamību pārskatīt pašreizējo pulksteņa pārregulēšanas kārtību.

Mežparka estrādē top izstāde

Mežaparka Lielajā estrādē top Latvijā pirmā dziesmu un deju svētkiem veltītā pastāvīgā izstāde.

Tā atradīsies jaunās estrādes ēkas iekštelpās.

Izstāde top par godu dziesmu svētku 150. jubilejai.

Tur plānots izbūvēt arī kormūzikas koncertiem un ierakstiem piemērotu koncertzāli.

Pasniedz latgaliešu kultūras balvas

Šovakar Latgales vēstniecības „Gors” godina desmit Latgaliešu kultūras gada balvas „Boņuks” ieguvējus. Balvas tiek pasniegtas jau trīspadsmito reizi.

Mūža balvas ieguvējs ir keramikas vecmeistars Voldemārs Voguls.

Balvas ceremonija nupat sākusies, to var skatīties LTV 1 kanālā.

Laika ziņas

Naktī gaidāms neliels lietus un sniegputenis, vietām - īpaši Vidzemē - snigs spēcīgi.

No rīta un dienā uzspīdēs saule, bet daudzviet brīžiem snigs un putinās.

Naktī saglabāsies brāzmains vējš, nakts izskaņā tas pierims.

Dienā rietumu, ziemeļrietumu vēja ātrums brāzmās daudzviet sasniegs 19-24 metrus sekundē, visvairāk vējš plosīsies piekrastē.

Gaisa temperatūra rīt agrā rītā pazemināsies līdz 0..-5 grādiem, valsts ziemeļaustrumos vietām līdz -7 grādiem.

Dienā temperatūra būs +2..-3 grādi.

Rīgā naktī gaidāms sniegputenis, iesākumā nedaudz līs, no rīta debesis skaidrosies, dienā brīžiem snigs un putinās.

Dienā vējš brāzmās pastiprināsies līdz 19-22 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra svārstīsies ap nulli.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti