Ziņas vieglajā valodā 6. maijā

Ziņas vieglajā valodā 6. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 6. maijāAgnese Vasermane

     

    Atļaus brīvi pārvietoties Baltijas valstīs

    No 15. maija Latvijas, Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāji Baltijas valstīs varēs brīvi pārvietoties.

    Par to vienojās visu triju Baltijas valstu premjerministri.

    Tas nozīmē, ka no 15. maija atcels kontroli uz Baltijas valstu savstarpējām robežām.

    Robežu kontroli ieviesa Covid-19 izplatības ierobežošanai.

    Bet – ja cilvēks ieradīsies Latvijā, Lietuvā vai Igaunijā no citām valstīm, tad viņam divas nedēļas būs jāpaliek mājās jeb pašizolācijā.

    Varētu atsākties lidojumi un kuģu braucieni

    Nākamnedēļ, iespējams, atsāksies lidojumi un kuģu braucieni uz citām valstīm.

    Nedaudz vēlāk varētu atsākties arī autobusu braucieni.

    Par to ceturtdien lems valdība.

    Taču satiksme starp valstīm ir jāatjauno ļoti uzmanīgi.

    Tā norāda satiksmes ministrs Tālis Linkaits no Jaunās konservatīvās partijas.

    Cilvēkiem arī pašiem jābūt ļoti atbildīgiem.

    Piemēram, jānēsā sejas aizsargmaskas.

    Aizvadītajā diennaktī Covid-19 atklāja četriem cilvēkiem

    Latvijā aizvadītajā diennaktī Covid-19 atklāja četriem cilvēkiem.

    Šādi ir Slimību profilakses un kontroles centra dati.

    Analīzes veica 2500 cilvēkiem.

    Līdz šim Latvijā kopumā atklāti 900 inficēšanās gadījumi.

    Vairāk nekā puse jeb 464 cilvēki no Covid-19 ir izveseļojušies.

    Satversmes tiesu turpinās vadīt Ziemele

    Satversmes tiesas priekšsēdētāja arī turpmāk būs Ineta Ziemele.

    Trešdien viņu atkārtoti ievēlēja šajā amatā.

    Ziemele bija vienīgā kandidāte uz Satversmes tiesas vadītājas amatu.

    Satversmes tiesa pārbauda, vai tiek ievērots Latvijas pamatlikums jeb Satversme.

    Ineta Ziemele

    Sākusies Daugavas stadiona ledus halles būvniecība

    Rīgā sākusies Daugavas stadiona ledus halles būvniecība.

    Ledus halle jāpabeidz nepilna gada laikā – līdz 2021.gada martam.

    Pēc tam maijā jaunajā Daugavas stadiona ledus hallē notiks Pasaules hokeja čempionāts.

    Ledus halles būvēšana maksā gandrīz 68 miljonus eiro.

    Vairāk nekā puse šīs naudas ir Eiropas fondu nauda.

    Covid-19 dēļ cieš automašīnu ražotāji

    Covid-19 izplatības dēļ Eiropā ļoti lielus zaudējumus cieš automašīnu ražotāji.

    Pēdējos mēnešos uzbūvēja un pārdeva krietni mazāk automašīnu nekā iepriekš.

    Daudzas mašīnu ražošanas rūpnīcas uz laiku ir slēgtas.

    Šajā laikā varēja saražot 2,3 miljonus jaunu automašīnu, kas netika izdarīts.

    Šādi ir Eiropas Autoražotāju asociācijas dati.

    Pēdējās dienās vairākas rūpnīcas lēnām atsāk mašīnu ražošanu.

    Apvienoto Arābu Emirātos augstceltnē izcēlies ugunsgrēks

    Noticis plašs ugunsgrēks Apvienoto Arābu Emirātos.

    Tā ir valsts Tuvajos Austrumos.

    Ugunsgrēks tur nopostīja vienu no augstākajām ēkām.

    Šai ēkai bija 48 stāvi.

    Ēkā atradās dzīvokļi.

    Ugunsgrēkā cieta vairāki cilvēki.

    Izmeklētāji noskaidro ugunsgrēka iemeslu.

    Iespējams, augstceltne nebija celta no pietiekami laba un droša materiāla.

    Rihards Bukarts

    Bukarts spēlēs Čerepovecas "Severstaļ" komandā

    Latvijas hokejists Roberts Bukarts spēlēs Čerepovecas "Severstaļ" komandā.

    Hokejists noslēdzis viena gada līgumu.

    Šajā sezonā "Severstaļ" komandā spēlēja Latvijas izlases aizsargs Arturs Kulda.

    Tokijas paralimpiskajās spēlēs būs četru veidu sacensības airēšanā

    Nākamā gada Tokijas paralimpiskajās spēlēs būs četru veidu sacensības airēšanā.

    Sacensības notiks vīriešu vieniniekiem, sieviešu vieniniekiem, jauktajiem divniekiem un jauktajiem četriniekiem.

    Tā ziņo Starptautiskā Paralimpiskā komiteja. Paraairēšana paralimpiskajās spēlēs būs iekļauta ceturto reizi.

    Iepriekšējās paralimpiskajās spēlēs Riodaženeiro Latviju paraairēšanā pārstāvēja Eduards Pupels un Žanna Cvečkovska.

    Viņi jaukto divnieku klasē ieguva 11.vietu.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti