Ziņas vieglajā valodā 6. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 6. jūnijā. 

Ziņas vieglajā valodā 6.jūnijāAgnese Vasermane
     Izceļas ugunsgrēks Salaspils novadā

    Sestdien izcēlās plašs ugunsgrēks Salaspils novada Aconē. Dega atkritumi un divi traktori. Ugunsgrēks izcēlās uzņēmuma "ALL recycling" atkritumu savākšanas laukumā. Ugunsdzēsējus cilvēki izsauca ap pusdiviem dienā. Ugunsgrēku dzēsa gandrīz četrdesmit ugunsdzēsēju. Cilvēki negadījumā necieta. Ugunsgrēka dēļ Salaspilī dažviet bija jūtama dūmu smaka. Salaspils iedzīvotājus aicināja aizvērt logus.

    Mobilo lietotni "Apturi Covid" telefonā ielādē 40 000 cilvēku

    Mobilā telefona lietotni „Apturi Covid” nedēļas laikā telefonā ielādējuši 40 tūkstoši cilvēku. Šī lietotne mobilajā telefonā ļauj noskaidrot, vai cilvēks nav kontaktējies ar kādu Covid-19 saslimušo. Šo lietotni radīja latviešu interneta speciālisti. Mobilajā telefonā to var ielādēt bez maksas.

    Latvijā konstatē vienu ar Covid-19 saslimušo

    Latvijā piektdien atklāja vienu jaunu saslimšanas gadījumu ar Covid-19. Veica apmēram tūkstoš analīžu. Šādi ir Slimību profilakses un kontroles centra dati. Piektdien ar Covid-19 slimnīcā ievietoja divus cilvēkus. Pirmo reizi saslimšanu ar Covid-19 atklāja Ciblas novadā.

    Lietuvā un Igaunijā vairāk ar Covid-19 saslimušo 

    Lietuvā un Igaunijā piektdien atklāja vairāk saslimšanas gadījumu ar Covid-19. Lietuvā atklāja 11 jaunus inficēšanās gadījumus. Igaunijā Covid-19 atklāja 21 cilvēkam.

    Baidens iegūst oficiālu atbalstu kandidēšanai uz ASV prezidenta amatu

    Bijušais ASV viceprezidents Džo Baidens ieguvis pietiekami lielu atbalstu un kļūs par Amerikas prezidenta amata kandidātu. Baidens ir no Demokrātu partijas. Baidena sāncensis būs pašreizējais Amerikas prezidents Donalds Tramps. Viņš ir no Republikāņu partijas. Amerikas prezidenta vēlēšanas notiks 3.novembrī.

    ASV plāno samazināt savu karavīru skaitu Vācijā

    Amerika plāno izvest daļu karavīru no Vācijas. Tā plāno ASV prezidents Donalds Tramps. Šobrīd Vācijā atrodas gandrīz 35 tūkstoši amerikāņu karavīru. Tramps vēlas karavīru skaitu samazināt par nepilniem 10 tūkstošiem. Vācija par to ir satraukta. Daļu no Vācijas izvesto karavīru vēlas uzņemt Polija. Tādējādi tā jutīsies drošāk.

    Pasaules Veselības organizācija iesaka sejas maskas

    Pasaules Veselības organizācija iesaka cilvēkiem valkāt sejas maskas. Īpaši svarīgi ir lietot sejas aizsargmasku vietās, kur ir daudz cilvēku. Tikai ar sejas aizsargmasku nevar izsargāties no Covid-19. Tā brīdina Pasaules veselības organizācija. Maskas var arī palielināt saslimšanas risku. Piemēram, ja masku lieto pārāk daudz reižu vai tai pieskaras ar netīrām rokām. Lai nesaslimtu, citiem cilvēkiem nedrīkst iet tuvāk par diviem metriem. Uz veikalu jāiet pēc iespējas retāk. Bieži jāmazgā rokas.

    NBA basketbolists Durents šosezon vairs nespēlēs

    Nacionālajā basketbola asociācijā jeb NBA Amerikā šosezon vairs nespēlēs slavenais Bruklinas "Nets" basketbolists Kevins Durents. Viņš laukumā atgriezīsies tikai nākamajā spēļu sezonā. Kevins Durents pagājušajā gadā guva pēdas traumu. Viņš arī izslimoja Covid-19. NBA spēles atsāksies 31.jūlijā.

    Basketbola leģenda Džordans ziedos 100 miljonus dolāru cīņai par vienlīdzību 

    Leģendārais amerikāņu basketbolists Maikls Džordans ziedos 100 miljonus dolāru cilvēkiem, kas cīnās par vienlīdzību un pret rasismu. Rasisms ir uzskats, ka daļa cilvēku ādas krāsas dēļ ir labāki vai sliktāki par citiem. Amerikā jau otro nedēļu turpinās protesti un nemieri. Tie sākās pēc tam, kad gaišas ādas krāsas policists nogalināja tumšas ādas krāsas vīrieti Džordžu Floidu. Daudzi uzskata, ka šis gadījums apliecina rasismu Amerikā.

    Laika ziņas

    Latvijā svētdien kļūs siltāks. Latvijas austrumos gaisa temperatūra sasniegs +25..+28 grādus. Tā prognozē sinoptiķi. Pārējā valstī būs +16..+24 grādi. Vietām naktī uz svētdienu un svētdien dienā līs. Svētdien pievakarē valsts centrālajā daļā un austrumos būs arī pērkona negaiss. Gaisa temperatūra naktī uz svētdienu būs +11…+14 grādi. Svētdien dienā +22…+26 grādi, valsts austrumos līdz +28 grādiem. Rīgā naktī uz svētdienu un svētdien dienā īslaicīgs lietus. Gaisa temperatūra naktī uz svētdienu Rīgā +11..+13 grādi, svētdien dienā +21..+23 grādi. 

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti