Ziņas vieglajā valodā 6. jūlijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 6. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 6. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Svin Latvijas armijas simtgadi

Latvijas armija svin savu simtgadi.

Rīgā, 11. novembra krastmalā, visu dienu notiek daudz pasākumu – izstāde, paraugdemonstrējumi, koncerts.

Uz svinībām pulcējās tūkstošiem cilvēku.

Atnākušos uzrunāja arī Valsts prezidents Raimonds Vējonis un Nacionālo bruņoto spēku komandieris Leonīds Kalniņš.

 

Limbažniekus satrauc iecere par dabasgāzes termināli

Limbažu novada iedzīvotāji satraukti par to, kā dabasgāzes termināļa būvniecība ietekmēs vidi un zemi.

Tā pēc apspriešanās ar iedzīvotājiem sacīja Limbažu mērs Didzis Zemmers.

Sarunās piedalījās arī tūrisma objektu pārstāvji.

Viņus satrauc, ka pēc būvniecības samazināsies tūristu skaits.

Uzņēmums "Skulte LNG Terminal" iecerējis būvēt dabasgāzes termināli Rīgas jūras līcī, Skultes ostas akvatorijā.

Tas paredzēts divarpus kilometru attālumā no krasta.

 

Zemestrīce Kalifornijā

ASV Kalifornijā notika spēcīga zemestrīce.

Tā bija spēcīgākā pēdējo 20 gadu laikā.

Uzskata, ka tā ir ceturtdienas zemestrīces turpinājums.

Tomēr šīs dienas zemes grūdiens bija spēcīgās par pirmo.

Parasti tā nenotiek.

Ir ievainotie, arī ugunsgrēki, plaisas ēku sienās un autoceļu segumā.

Cik lieli ir kopējie postījumi, pagaidām vēl ir grūti spriest.

 

Starptautiskā Valūtas fonda gaidāms jauns vadītājs

Par jauno Starptautiskā Valūtas fonda izpilddirektoru varētu kļūt Anglijas Bankas vadītājs Marks Karnijs.

Tā pieļauj Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs.

Jauns vadītājs nepieciešams, jo Starptautiskā Valūtas fonda izpilddirektore Kristīne Lagarda izvirzīta Eiropas Centrālās bankas vadītājas amatam.

Šo amatu viņa varētu ieņemt no 1. novembra.

 

Lietuvā svin Valsts dienu

Lietuvā svin Valsts dienu, pieminot 766. gadskārtu kopš karaļa Mindauga kronēšanas.

Viņš bija pirmais un vienīgais karalis Lietuvas vēsturē.

Svētku programmā ir daudz pasākumu.

Ar tiem kaimiņvalstī aicina atcerēties Lietuvas pirmsākumus, vēsturi un arī domāt par Lietuvas nākotni.

Svētki sākās Viļņā pie prezidenta pils.

Vakarā lietuvieši visā pasaulē kopīgi dziedās tēvzemes himnu.

 

Gulbenē un Ludzā plosījies viesulis

Sestdienas, 6.jūlija, pēcpusdienā Gulbenes novadā bija spēcīgs negaiss. Tas nodarīja postījumus.

Vēlāk negaiss ar spēcīgām vēja brāzmām sasniedza Ludzu. Tā ziņo vietēji iedzīvotāji.

Spēcīgais vējš Gulbenē bija īsu brīdi.

Tomēr tas sabojājis vai daļēji norāvis vairāku ēku jumtus.

Lauzti arī desmitiem koku un vairāki simti mājsaimniecību palika bez elektrības.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti