Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 6. februārī

Ziņas vieglajā valodā 6. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 6. februārīDace Simanoviča

 

 

Brīdina par lielu salu

Naktī uz svētdienu Latvijā gaidāms liels sals.

Daudzviet būs -20..-24 grādi.

Vietām sals būs pat līdz -29 grādiem.

Vides ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs izsludināja oranžo brīdinājumu.

Tas nozīmē, ka atsevišķām iedzīvotāju grupām tas var ietekmēt veselību.

Tas attiecas, piemēram, uz senioriem un zīdaiņiem.

Ugunsdzēsēji arī atgādina, ka jābūt uzmanīgiem ar apkuri.

Šogad ugunsgrēkos bojā gājuši jau 24 cilvēki.

Puse gadījumu saistīti tieši ar apkuri.

Latvijas saņems 7200 "AstraZeneca" vakcīnas pret Covid-19

Svētdien, 7. februārī, Latvija saņems pirmās "AstraZeneca" vakcīnas pret Covid-19.

Līdz šim bija dažādas versijas par to, cik daudz to būs.

Tagad zināms, ka Latvija saņems 7200 devu.

Piegāde plānota agri no rīta.

Šīs vakcīnas lietos pirmajām potēm sociālās aprūpes centros.

Latvijā atkal vairāk nekā 1000 jaunu Covid-19 inficēto

Aizvadītajā diennaktī Latvijā Covid-19 gadījumu skaits atkal pārsniedza 1000, miruši 18 cilvēki.

Stacionēja nepilnu simtu pacientu.

Kopējais Covid-19 pacientu skaits slimnīcās nedaudz saruka – tur šobrīd ārstējas 933.

Tikai desmitā daļa samaksā sodus par mājsēdes neievērošanu

No decembra beigām līdz februāra sākumam policija naudas sodu par mājsēdes neievērošanu noteica vairāk nekā 1400 gadījumos.

Sodu kopējā summa sasniedz vairāk nekā 133 tūkstošus eiro.

Cilvēki šos sodus maksāt nesteidzas.

Laikus jeb mēneša laikā samaksāja tikai nedaudz vairāk kā desmitā daļa cilvēku.

Vidējais sods par pārkāpumu ir mazliet zem simt eiro.

Svin Meteņus

Sestdien, 6. februārī, ir Meteņi.

Tie ir svētki, kas nozīmē ziemas beigu sākumu un pavasara tuvošanos.

Savulaik zemniekiem šajā laikā bija jāsāk plānot, kā un kādi darbi jādara vasarā.

Brīvdabas muzeja speciālisti uzsver, ka tradīcijas var ievērot arī tagad, kad pulcēšanās nav iespējama.

Ir lietas, ko var darīt ģimenes lokā.

Mjanmā - daļēji bloķēts internets; notiek protesti

Mjanmas armija gandrīz pilnībā bloķēja internetu valstī.

Šādi tā rīkojas, lai, visticamāk, apturētu iedzīvotāju pulcēšanos protestos pret militāro apvērsumu.

Apvērsums notika aptuveni pirms nedēļas.

Jau iepriekš valstī bloķēja tādas sociālo mediju platformas kā „Facebook”, „Twitter” un „Instagram”.

Portugāle, iespējams, pārvedīs Covid-19 pacientus uz Austriju

Portugāle apsver iespēju pārvest savus Covid-19 pacientus uz Austriju.

Tas tāpēc, ka šajā valstī slimnīcas ir pārslogotas.

Portugālē pēdējās nedēļās koronavīruss izplatās visstraujāk Eiropas Savienībā.

Portugāle jau pieņēma palīdzību no Vācijas.

Tā nosūtīja mediķus, lai atbalstītu Portugāles medicīnisko personālu.

Dānija un Zviedrija izsniegs Covid-19 vakcinācijas pases

Dānija un Zviedrija plāno izsniegt Covid-19 vakcinācijas pases.

Tās paredzētas, lai atvieglotu ceļošanu.

Piemēram, Igaunija jau tagad ļauj iebraucējiem nedoties pašizolācijā, ja ir potēšanos apliecinošs dokuments.

Eiropas valstis par šādu ideju vēl diskutē, viedokļi par to atšķiras.

Rīga piedalīsies  Baltkrievijas Solidaritātes dienas akcijā

Tāpat kā daudzas citas pasaules pilsētas, arī Rīga piedalīsies Baltkrievijas Solidaritātes dienas akcijā.

Svētdien, 7. februārī, Rīgā vairākās vietas izgaismos Baltkrievijas neatkarības karogu.

Izgaismots būs Rīgas Rātsnams un VEF Kultūras pils.

Mārtiņš Bots un Roberts Plūme

Pasaules kausa kamaniņu sportā pēdējā posmā - dubultuzvara

Pasaules kausa kamaniņu sportā pēdējā posmā Sanktmoricā šodien dubultuzvara.

Pirmo vietu ieguva Mārtiņš Bots un Roberts Plūme, bet otro – brāļi Juris un Andris Šici.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt