Ziņas vieglajā valodā 6. februārī

Ziņas vieglajā valodā 6. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 6. februārīPārsla Saktiņa

     

     

    Bordāns prasa Nemiro demisiju

    Tieslietu ministrs Jānis Bordāns no Jaunās konservatīvās partijas aicina premjerministru Krišjāni Kariņu no „Jaunās vienotības” prasīt ekonomikas ministra Ralfa Nemiro demisiju.

    Nemiro ir partijas „KPV LV” biedrs.

    Bordāns nav apmierināts ar Nemiro lēmumu atbrīvot no amata Ekonomikas ministrijas valsts sekretāru Edgaru Eglīti.

    Eglītis atstādināšanu saista ar to, ka "Latvenergo" padomē nevēlējās iecelt Nemiro padomnieku Pāvelu Rebenoku. Nemiro to noliedz.

    Partija "KPV LV" savu ministru aizstāv.

     

    Burovs pagaidām saglabā mēra amatu

    Attēlā Oļegs Burovs

    Rīgas mērs Oļegs Burovs no partijas "Gods kalpot Rīgai" pagaidām paliks amatā.

    Uz ārkārtas sēdi, kurā bija jālemj par viņa atstādināšanu, ieradās tikai 20 deputāti.

    Tas ir nepietiekams deputātu skaits, tāpēc sēdi pasludināja par nenotikušu.

    Iepriekš deputāti neieradās vēl uz trim ārkārtas sēdēm.

    Tas radījis juridisku pamatu Rīgas domes atlaišanai.

     

    "ABLV Bank" lietā 13 iesaistītie

    "ABLV Bank" lietā par vismaz 50 miljonu eiro iespējamo legalizāciju iesaistīti 13 cilvēki.

    Pieci no viņiem nav no Latvijas.

    Trīs iesaistītie cilvēki ir apcietināti.

    Prokuratūra uzskata, ka legalizēta Krievijā un Baltkrievijā nelikumīgi iegūta nauda.

    Lietā iesaistīts arī bankas akcionārs un bijušais valdes priekšsēdētājs Ernests Bernis.

     

    Rīgas pils remonta pabeigšanai nepietiek naudas

    Aprit simt gadu, kopš par Latvijas Nacionālā vēstures muzeja mājām kļuva Rīgas pils.

    Kopš postošā 2013.gada ugunsgrēka muzejs jau septīto gadu atrodas pagaidu telpās.

    Patlaban nav zināms, kad varētu notikt muzeja atgriešanās.

    Rīgas pils remontam ir trīs kārtas, bet naudas pagaidām pietiek tikai divām.

    Rīgas pils atjaunošanai pašlaik valsts atvēlējusi 20 miljonus eiro.

    Trešajai rekonstrukcijas kārtai vajadzēs vēl vismaz tikpat.

     

    Brocēnu novadā deg riepas

    Plašs ugunsgrēks izcēlās riepu pārstrādes uzņēmumā Brocēnu novada Cieceres pagastā.

    Dega riepas un uzņēmuma ēka.

    Tas bija paaugstinātas bīstamības ugunsgrēks.

    Uzņēmuma īpašnieki atzīst, ka zaudējumi ir lieli.

    Pašvaldība iepriekš saņēma no iedzīvotājiem sūdzības par šo uzņēmumu.

     

    Eiropā vairāk inficēto ar koronavīrusu

    Eiropā ar koronavīrusu inficēto skaits pieaudzis līdz 30.

    Par jauniem gadījumiem paziņoja Lielbritānija un Vācija.

    Inficēšanās ar vīrusu ir arī Itālijā, Francijā, Krievijā, Beļģijā, Zviedrijā, Somijā un Spānijā.

    Jaunākie dati liecina, ka Ķīnā vīruss laupījis dzīvību 563 cilvēkiem, bet inficējušies 28 tūkstoši.

     

    Lavīnā Turcijā 41 bojāgājušais

    Turcijas austrumos Vanas provincē sniega lavīnās bojā gājis vismaz 41 cilvēks.

    Glābēji turpina meklēt izdzīvojušos.

    Nav zināms, cik cilvēku vēl ir aprakti sniegā. Snigšana turpinājās.

    Slikto laikapstākļu dēļ ir slēgti vairāk nekā 100 ceļi.

    Pirmā lavīna notika otrdienas, 4. februāra, vakarā.

    Otrā lavīna apraka glābšanas komandas dalībniekus, kas bija ieradušies snigt palīdzību diviem pirmajā lavīnā cietušiem cilvēkiem.

     

    Uz Zemes atgriežas astronaute-rekordiste

    NASA astronaute Kristīna Koha, atgriežoties uz Zemes pēc gandrīz 11 kosmosā pavadītiem mēnešiem. 06.02.2020.

    Uz Zemes no kosmosa stacijas atgriezusies ASV astronaute Kristīna Koha.

    Viņa ir uzstādījusi jaunu rekordu, ko kosmosā pavadījusi sieviete. Tās ir 328 dienas.

    Kohas garā misija dos zinātniekiem iespēju novērot ilgtermiņa kosmosa lidojuma ietekmi uz sievieti.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti