Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 6. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 6. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 6. decembrīSolveiga Leitlande

Lietuvā visvairāk Covid - 19 gadījumu

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāti 526 jauni Covid saslimšanas gadījumi. Deviņi cilvēki miruši. Slimnīcās ievietoti 69 pacienti, izrakstīti 13. 

Kaimiņos Igaunijā aizvadītajā diennaktī 479 jauni Covid gadījumi, 5 miruši. Lietuvā apstiprināti 2219 jauni inficēšanās. No dzīves aizgājuši 12 sasirgušie.

Plaša vakcinācija varētu sākties februārī

Vakcinācijas vilnis pret Covid-19 varētu sākties februārī. Tas ir optimistiska scenārija gadījumā. To saka Imunizācijas valsts padomes priekšsēdētāja Dace Zavadska. 

Privātajās klīnikās un par samaksu vakcīnas nebūs pieejamas. 

Visas riska grupas tiks vakcinētas pēc kārtas. Sākumā vakcināciju veiks slimnīcas. Pēc tam pakāpeniski iesaistīsies arī lielie medicīnas centri un ģimenes ārsti.

Iedzīvotājiem nebūs īpašas iespējas izvēlēties, kuru no pieejamajām vakcīnām saņemt.

Mikrouzņēmumiem vieglāki nodokļi tikai pēc gada

Likumdevēji ir vienojušies mainīt līdzšinējo mikro uzņēmumu režīmu. Šī režīma nodokļus maksās tikai pats firmas īpašnieks. Pārējiem darbiniekiem būs jāpiemēro vispārējais nodokļu režīms. 

No nākamā gada mikrouzņēmumu nodokļa likme apgrozījumam līdz 25 000 eiro gadā būs 25% līdzšinējo 15% vietā.

Lielākam apgrozījumam – 40% pašreizējo 20% vietā. 

Darbinieka mēnešalgai vairs nebūs 720 eiro ierobežojuma. Saeimā skaidroja, ka atvieglots darbības režīms patiešām mazajiem uzņēmējiem varētu būt gaidāms pēc gada.

Tiešsaistē viss par dīkstāves atbalstu

Valsts ieņēmumu dienests otrdien rīkos tiešsaistes semināru darba devējiem par dīkstāves atbalstu un algu subsīdijām. Tiešsaistes seminārs būs skatāms VID kontā sociālajā platformā "Facebook" un "Youtube".

Domstarpības partijā "KPV LV"

Vienā no divām konkurējošām partijas "KPV LV" biedru sapulcēm šodien nobalsots par pašreizējās partijas valdes atsaukšanu. Šodienas pasākuma dalībnieki norādīja, ka partijas valde pārkāpj statūtus un ignorē biedrus. Tika ievēlēta pagaidu valde. 

Vēl viena sapulce paredzēta nākamo sestdien. Abas sanāksmes sasaukušas atšķirīgi noskaņotas puses.

Barikāžu muzejs meklē autobusa "Ikarus" vadītāju

Barikāžu muzejs meklē 90.gadu ražotā autobusa “Ikarus” vadītāju. Šādā dzeltenā autobusā muzejs iekārtojis ceļojošo izstādi. Ar šo busiņu muzeja darbinieki braukā pa Latviju, stāstot par barikāžu notikumiem. 

Muzeja direktors Renārs Zaļais aicina pieteikties interesentus, kas prastu apieties ar vecā “Ikarus” vadību un pārzinātu tā tehnisko pusi. Nav jābraukā katru dienu, bet gan noteiktās dienās pēc noteikta grafika.

Aicina sarūpēt dāvanas bēgļu bērniem

Iedzīvotājus aicina iepriecināt Latvijā dzīvojošos bēgļu un patvēruma meklētāju bērnus ar Ziemassvētku dāvanām. Plānots sagādāt dāvanas 44 Muceniekos dzīvojošiem bērniem. Viņi ir no Afganistānas, Baltkrievijas, Irākas, Krievijas, Sīrijas un Turcijas.

Baltkrievijā un Moldovā protesti

Baltkrievijā turpinās protesti pret Lukašenko režīmu. Minskā un citās pilsētās šodien ir aizturēti vairāk nekā 50 protesta akciju dalībnieki. Aizturēti arī vienkārši garāmgājēji. 

Arī Moldovas galvaspilsētā Kišiņevā šodien notika protesta akcija. Tās dalībnieki pauda atbalstu jaunievēlētajai prezidentei un aicināja sarīkot ārkārtas parlamenta vēlēšanas.

Venecuēlā notiek vēlēšanas

Gaidāms, ka parlaments nonāks prezidenta Nikolasa Maduro partijas rokās. Viņa partija teju vienīgā kandidē uz šīm vēlēšanām. Lielākās opozīcijas partijas vēlēšanas boikotē. 

Opozīcijas līderis Huans Gvaido 2019. gadā pasludināja sevi par Venecuēlas pagaidu prezidentu. Par tādu viņu atzina vairāk nekā 50 valstis, arī ASV. Reālā vara gan atrodas Maduro rokās, un viņu atbalsta arī bruņotie spēki.

Francijā protesti pret drošības likumu

Jau otro nedēļas nogali dažādās Francijas pilsētās norisinās vērienīgi protesti pret jauno drošības likumu. Tas aizliedz filmēt policistus, ar mērķi vēlāk viņiem kaitēt. 

Likuma autori saka, ka viņu vienīgais mērķis bija pasargāt godprātīgos policistus no vajāšanas un draudiem internetā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt