Ziņas vieglajā valodā 5. maijā

Ziņas vieglajā valodā 5. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 5. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Atklāts gāzesvads starp Lietuvu un Poliju

Baltijas un Polijas līderi atklāj gāzes cauruļvada starpsavienojumu Lietuvā. 2022. gada 5. maijs.

Atklāts gāzes starpsavienojums starp Lietuvu un Poliju.

Tā būs iespēja ne tikai Lietuvai, bet arī Latvijai, Igaunijai un Somijai tikt pie Rietumeiropas gāzes.

Polijas prezidents Andžejs Duda atklāšanas ceremonijā teica, ka Krievija vairs nevarēs šantažēt kaimiņvalstis.

Līdz šim Baltijas valstis gāzi saņēma arī no Krievijas, bet tagad no tās atsakās Ukrainā sāktā kara dēļ.

Gāzesvads ir vairāk nekā 500 kilometru garš.

Pa to dabasgāze var plūst abos virzienos.

Tas sekmēs Baltijas valstu un Somijas enerģētisko neatkarību.

 

Ukraina turpina aizsargāties pret iebrucējiem no Krievijas

Ukraina jau 71. dienu aizsargājas pret iebrucējiem no Krievijas.

Valstī pastiprinās Krievijas raķešu uzbrukumi, bet nopietnākās kaujas ir Ukrainas austrumos un dienvidos.

Ukrainas karaspēks arī sāk pretuzbrukumus Harkivas un Izjumas virzienos.

Arvien lielāka spriedze ir Krievijas kontrolētajā Piedņestras apgabalā Moldovā.

Vietējie mediji ziņo par apšaudēm netālu no robežas ar Ukrainu.

Ukrainas izlūkdienesti apgalvo, ka Krievijai esot skaidrs plāns iebrukumam Moldovā.

Nevarot izslēgt, ka tas notikšot 9. maijā.

 

Sola vairāk nekā 6 miljardu eiro palīdzību Ukrainai 

Ukrainas valdība un tās sabiedrotie spriež par to, kā valsti atjaunot pēc kara beigām.

Starptautiskā konferencē Ukrainas atbalstam savāca vairāk nekā sešus miljardus eiro.

Konferenci organizēja Polija un Zviedrija.

Eiropas Savienība gatavojas piešķirt vēl 200 miljonus eiro humānās palīdzības sniegšanai Ukrainai.

 

Latvijā saziedoti vairāk nekā 10 miljoni Ukrainas atbalstam

Kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā Latvijas iedzīvotāji un uzņēmumi Ukrainas atbalstam saziedojuši vairāk nekā 10 miljonus eiro.

"Ziedot.lv" saka, ka ar šo naudu palīdz tiešā veidā.

To tērē praktiskai palīdzībai Ukrainas cilvēkiem.

 

Kažokzvēru audzēšanu ādu ieguvei gatavojas aizliegt no 2028. gada

Kažokzvēru audzēšanu varētu aizliegt no 2028. gada.

Iepriekš aizliegumu plānoja divus gadus agrāk.

Deputāti uzskata, ka kažokzvēru audzētājiem tā būs iespēja laikus pārkārtot savu uzņēmējdarbību.

Vēl Saeimai par šīm izmaiņām būs jālemj trešajā, galīgajā lasījumā.

 

Slimnīcām jāpārvar Covid-19 pandēmijas sekas

Slimnīcām visā Latvijā jāpārvar Covid-19 pandēmijas sekas.

Slimnīcu biedrībā saka, ka pandēmijas laikā novārtā palika citas slimības.

Tāpēc tagad slimnīcās ir liels pacientu pieplūdums.

Slimnīcām liels slogs ir arī dārgāka elektrība un tas, ka no maija nav atbalsta rēķinu segšanai.

 

Ministrs sola, ka sabiedriskais transports nekļūs dārgāks

Dārgās degvielas dēļ sabiedriskā transporta biļešu cenas neplāno palielināt.

Tā saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits no partijas "Konservatīvie".

Gan vilcienos, gan autobusos cenas nemainīsies.

Ministrs arī atklāja, ka attiecībā uz vilcieniem nepieciešamo elektroenerģiju ir noslēgts līgums par labu cenu.

 

Iekšlietu darbinieki saņems piemaksas par darbu svētkos

Iekšlietu nozares darbiniekiem par darbu svētku dienās būs piemaksas 100% apmērā.

Tā lēma Saeima.

Izmaiņas stāsies spēkā 1. jūlijā.

 

Laika ziņas

Naktī un rīt no rīta daudzviet Latvijas dienvidaustrumu daļā gaidāms īslaicīgs lietus.

Līs ne tikai Latgalē un Sēlijā, bet vietām arī Zemgalē un Vidzemē.

Kurzemē un Vidzemē sabiezēs migla.

Pārsvarā būs lēns dienvidu vējš.

Gaisa temperatūra naktī +3…+7 grādi, vietām Kurzemē un Vidzemē -1…+2 grādi.

Dienā +15…+20 grādi, bet piekrastē un dienvidaustrumu rajonos būs aukstāks. Tur +11…+14 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt