Ziņas vieglajā valodā 5. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 5. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 5. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Rosina pakāpenisku obligātu aizsardzības dienestu

Aizsardzības ministrija grib ieviest Latvijā obligātu militāro dienestu.

Dienests būtu obligāts visiem vīriešiem no 18 līdz 27 gadiem.

Obligāto dienestu ieviesīs pakāpeniski piecu gadu laikā.

Nākamgad dienestam varēs pieteikties brīvprātīgi.

Par Aizsardzības ministrijas ieceri vispirms jālemj valdībai un pēc tam Saeimai.

Valsts prezidents Egils Levits ierosinājumu atbalsta.

Levits saka, ka valstij ir jāpalielina savas aizsardzības spējas.

Valsts prezidents Egils Levits

Aizkraukles un Jēkabpils novadā būs jauna militārā bāze

Latvijā būs vēl viens militārais poligons.

Tas atradīsies Aizkraukles un Jēkabpils novadā.

Tā nosaukums būs Zalves militārais poligons.

Poligonu plāno izveidot divos gados.

Amatpersonas sola Jēkabpils un Aizkraukles novadu iedzīvotājiem skaidrot poligona nozīmi un atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem.

Pedagogu zemākā mēnešalgas likme augs līdz 900 eiro

No 1. septembra daļai skolotāju būs lielākas algas.

Algu paaugstinās skolotājiem ar zemāko atalgojumu.

Zemākā alga palielināsies par 70 eiro ( no 830 līdz 900).

Vēl lielāks algas pieaugums būs pirmsskolas pedagogiem.

Izglītības ministrijā atzīst, ka visi pedagogi darba algas pieaugumu nesajutīs, jo viņiem ir maza darba slodze.

Pie valdības ēkas piketēja pret plašāku mežu izciršanu

Pie Ministru kabineta ēkas otrdien, 5. jūlijā, notika pikets pret plašāku mežu izciršanu.

Piketā piedalījās vairāki simti cilvēku.

Cilvēki uzskata, ka valdība rīkojas nepareizi, atļaujot cirst jaunākus kokus.

Valdības lēmumu kritizē arī vides speciālisti.

Viņi uzskata, ka izzudīs dabas daudzveidība.

Plašāka koku izciršana ietekmēs putnus un zvērus.

Valdība atļāva izcirst plašākus mežus, lai iegūtu vairāk kurināmo ziemai.

Latvijā ikdienu atklāj ap 600 jaunu Covid-19 gadījumu

Katru dienu Latvijā atklāj vairāk nekā 600 jaunus Covid-19 gadījumus.

Aizvadītajā diennaktī infekciju atklāja 690 cilvēkiem.

Divi inficēti cilvēki nomira.

Slimnīcās nedaudz palielinājies Covid-19 pacientu skaits.

Patlaban tajās ārstējas 147.

Covid-19 saslimšanas gadījumu skaits pieaug.

Speciālisti aicina cilvēkus bieži mazgāt rokas, ievērot distanci vienam no otra un neapmeklēt vietas, kur ir daudz cilvēku.

Latvija palīdzēs Ukrainai ar zālēm un medicīnas ierīcēm

Latvija ziedos Ukrainai zāles un medicīnas ierīces 1,4 miljonu eiro vērtībā.

Ukraina lūdz Latvijai palīdzību, lai varētu ārstēt karā cietušos.

Iepriekš Latvijai Ukrainai ziedoja Neatliekamās medicīniskās palīdzības automašīnas, nestuves, zāles un citas medicīnas preces.

Eiropas valstis sola palīdzēt Ukrainas atjaunošanā

Eiropas valstis Ukrainas atjaunošanai sola miljardiem eiro.

Otrdien, 5. jūlijā, Šveicē Lugano noslēdzās starptautiska konference.

Konferencē vairāk nekā 40 valstu pārstāvji parakstīja deklarāciju par palīdzību un galvenajiem Ukrainas atjaunošanas principiem.

Viens no tiem paredz likvidēt korupciju, lai Ukraina saņemtu investīcijas.

Ķemeru parkā zied rozes

Ķemeru vēsturiskajā parkā uzziedējušas rozes.

Parkā aug gandrīz 2500 rožu baltās, sārtās un dzeltenīgās krāsās.

Tas ir senākais un lielākais publiskais dārzs ārpus Rīgas.

Tas kļuvis par vienu no populārākajiem Jūrmalas tūrisma objektiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt