Ziņas vieglajā valodā 4. maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 4. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 4. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Svin Latvijas neatkarības atjaunošanu

Otrdien, 4. maijā, aprit 31 gads, kopš atjaunota Latvijas neatkarība.

Tas ir ļoti nozīmīgs datums Latvijas valsts vēsturē.

1990. gada 4. maijā 138 no 201 Augstākās padomes deputāta pieņēma deklarāciju "Par Latvijas Republikas neatkarības atjaunošanu".

Otrdien uz svinīgo sēdi sanāca Saeima.

Saeimas priekšsēdētāja Ināra Mūrniece (Nacionālā apvienība) uzsvēra, ka brīvība ir kā uguns, kurai nekad nedrīkst ļaut apdzist.

Par to visu laiku ir jārūpējas.

Valsts prezidents Egils Levits aicināja domāt par to, ko mēs katrs varam darīt valsts labā.

Levits: Lēmumus par terasēm ir parlamentārs negadījums

Parlamentārs negadījums – tā pagājušās nedēļas Saeimas lēmumu par āra terasēm vērtē Valsts prezidents.

Saeima pagājušā nedēļā nobalsoja pretēji valdībai, kura negribēja atļaut āra terases.

Tas tāpēc, ka ar Covid-19 joprojām slimo ļoti daudz cilvēku.

Levits nedomā, ka parlaments neuzticas valdībai.

Viņš domā, ka tas bija spontāns balsojums.

Prezidents cer, ka turpmāk parlaments un valdība strādās kopā.

Pagaidām nav zināms, kādi varētu būt iespējamie ierobežojumi ēdinātājiem, lai varētu strādāt āra terases.

Terases varēs strādāt no 7. maija.

Veselības ministrs iepriekš sacīja, ka valdība piedāvās skaidrus noteikumus, lai tas būtu droši.

Valsts prezidents Egils Levits (04.05.2021)
Valsts prezidents Egils Levits (04.05.2021)

Latvijā - 425 jauni Covid-19 slimnieki

Aizvadītajā diennaktī Latvijā reģistrēja 425 jaunus Covid-19 gadījumus, pieci cilvēki miruši.

13 lielajos centros otrdien turpināja vakcinēt pret Covid-19.

Sapotēja aptuveni 9000 iedzīvotāju.

Vietnē "manavakcina.lv" šobrīd ir brīvi 14 tūkstoši pieraksta laiku turpmākajām nedēļām.

Rīgas parkos - atkal aktīvi garnadži

Rīgā parkos sāk ziedēt puķes un aktīvi kļūst garnadži.

Tie plūc pavasara puķes savam priekam.

Turklāt zog ne tikai puķes, bet arī strādnieku inventāru.

Zagļiem interesē arī metāla solu kājas.

Iespējams, lai tās nodotu metāllūžņos.

„Rīgas dārzi un parki” aicina nepostīt parkus un, redzot pārkāpumus, zvanīt uzņēmumam.

Indijā cer uz uzlabojumiem saistībā ar Covid-19

Pasaules valstis turpina ierobežot Covid-19.

Indijā situācija ir vissatraucošākā, un varas iestādes cer uz uzlabojumiem tuvākajās dienās.

Eksperti gan brīdina, ka optimismam nav pamata.

EZA sāk vērtēt Ķīnā ražotās vakcīnas izmantošanu

Tikmēr Eiropas Zāļu aģentūra (EZA) sāk vērtēt Ķīnā ražotās vakcīnas potenciālo izmantošanu Eiropas tirgū.

Savukārt ASV spriež par "Pfizer" vakcīnu potēšanu pusaudžiem.

Dānijā mazinās Covid-19 ierobežojumus

Dānijā mazinās pandēmijas dēļ noteiktos ierobežojumus.

No ceturtdienas pirmo līdz astoto klašu skolēni atsāks mācības klātienē.

Vecāku klašu skolēniem būs jāgaida līdz 21. maijam.

Ar stingriem nosacījumiem darbu varēs atsākt arī teātri un kinoteātri.

ASV šogad uzņems četrreiz vairāk bēgļu

ASV šogad varētu uzņemt četrreiz vairāk bēgļu.

Tā paziņoja ASV prezidents Džo Baidens.

Iepriekš Baidena administrācija plānoja uzņemt līdz 15 000 cilvēku gadā.

Šo limitu noteica iepriekšējais ASV prezidents Donalds Tramps, kurš bija stingri pret imigrāciju.

Lēmumu kritizēja sabiedrotie.

Meksikā sagrūstot metro virszemes tiltam, bojā gājuši 23 cilvēki

Vismaz 23 cilvēki gāja bojā un 70 ievainoja, kad Meksikas galvaspilsētā Mehiko sabruka metro virszemes tilts.

Bojāgājušo vidū ir arī bērni.

Pilsētas vadība uzskata, ka avārija notika, jo bija bojātas tilta konstrukcijas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti