Spriež, kā karu Ukrainā izbeigt diplomātiskā ceļā
Rietumvalstis spriež, kā Krievijas karu Ukrainā izbeigt diplomātiskā veidā.
Tās baidās, ka karš var ievilkties vairākus gadus, ja Kijiva un Maskava nevienosies.
Ukraina saka, ka sarunām nav iemesla, jo valsts austrumos turpina aktīvi karot.
Krievija šodien kārtējo reizi apšaudīja dzīvojamos rajonus Ukrainas pilsētās.
Spēcīgākās kaujas starp valsts aizstāvjiem un Krievijas spēkiem turpinās Donbasa reģionā.
Piemin karā Ukrainā bojāgājušos bērnus
Ukrainā šodien piemin bērnus, kuri gājuši bojā vai cietuši Krievijas iebrukumā.
Pēc jaunākās informācijas, karā nogalināts 261 bērns un 465 ievainoti.
Šis skaits ar katru dienu pieaug.
Mājas pametuši gandrīz 14 miljoni ukraiņu
Krievijas iebrukuma dēļ gandrīz 14 miljoni ukraiņu bija spiesti pamest savas mājas.
Vēl vairāk ir to cilvēku, kuriem vajadzīga humānā palīdzība.
Simtiem tūkstošu nav piekļuves ūdenim un elektrībai.
Ir bažas, ka tuvojoties ziemai, miljoniem ukraiņu būs vēl lielākās briesmās.
Krievijas karaspēks apzadzis Čornobiļas AES
Krievijas karavīri, kuri iepriekš ieņēma Čornobiļas atomelektrostaciju Ukrainas ziemeļos, no tās izveda daļu aprīkojumu.
Tā vērtība sasniedz vairākus simtus miljonu dolāru.
Tā ziņo Ukrainas varasiestādes.
Daļa no tā, visticamāk, atrodoties Baltkrievijā.
Lūdz ziedot apvidus automašīnas
Ukrainā karojošie latvieši lūdz sabiedrību ziedot apvidus automašīnas.
Ir vismaz 70 šādu pieprasījumu.
Daudzi auto kaujās ir iznīcināti.
Tā kā arī auto nogādāšanai vajag laiku, kavēties nevar.
Pieaugusi Latvijas iedzīvotāju interese par naturalizāciju
Pēdējos mēnešos būtiski augusi Latvijas pastāvīgo iedzīvotāju interese iegūt pilsonību.
Tas notiek līdz ar Krievijas sākto karu Ukrainā.
Janvārī un februārī par to bija nedaudz virs 50 iesniegumiem, bet martā un aprīlī divtik vairāk – ap simtu.
Daudz arī maijā.
Vissiltākais ūdens Daugavā pie Krāslavas un Pļaviņu ūdenskrātuvē
Brīvdienas ir vasarīgas, taču ūdens temperatūra vēl ļoti atšķirīga.
Ļoti auksts ir Rīgas jūras līča Kurzemes piekrastē, bet vissiltākais Daugavā pie Krāslavas un Pļaviņu ūdenskrātuvē.
Līdz augusta vidum nedrīkstēs peldēties Ummja ezerā.
Tas tāpēc, lai aizsargātu retu ūdensaugu – Dortmaņa lobēliju.
Tā ierakstīta Sarkanajā grāmatā un liecina, ka ezers ir īpaši tīrs.
Zemgalē savairojušās zeltvēdera mūķenes
Zemgalē savairojies cilvēka veselību apdraudošs kukainis.
Tā ir zeltvēdera mūķene.
Īpaši daudz tās ir Zaļenieku, Jaunbērzes un Īslīces apkārtnē.
Kaitēklis ne tikai apgrauž daudzu lapu koku lapas, bet cilvēkam var izraisīt ādas un arī acu iekaisumu.
Tiem, kuriem ir nosliece uz astmu, – nopietnus elpošanas traucējumus.
Brīvdabas muzejā notiek tradicionālais gadatirgus
Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā šajā nedēļas nogalē ir tradicionālais gadatirgus.
Šogad tas notiek 50. reizi.
Pulcējas vairāk nekā pustūkstotis amatnieku, mājražotāju, grāmatizdevēju un ēdinātāju.
Svarcēlājs Plēsnieks iegūst 6. vietu Eiropas čempionātā
Latvijas svarcēlājs Artūrs Plēsnieks šodien Eiropas čempionātā Albānijā ieguva 6. vietu svara kategorijā līdz 102 kilogramiem.
Par Eiropas čempionu kļuva bulgārs Davids Fišerovs.
Laika ziņas
Rītdiena būs vasarīga.
Nakts sākumā vietām valsts austrumos īslaicīgi līs un gaidāms pērkona negaiss, taču diena bez nokrišņiem.
Pūtīs lēns rietumu vējš.
Gaisa temperatūra naktī 5…10 grādi.
Dienā 19…22 grādi, daudzviet piekrastē vēsāks.
Rīgā – daļēji mākoņains, lietus nebūs.
Pūtīs lēns vējš.
Gaisa temperatūra naktī 9…10 grādi, dienā 20…22 grādi.