Ziņas vieglajā valodā 4. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 4. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 4. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Vēl nav skaidrs, kādi ierobežojumi būs turpmāk

Valdība par to šodien vēl nevienojās.

Lai gan bija paredzēts lemt par ārkārtējās situācijas pagarināšanu līdz 6. aprīlim un vairākiem citiem jautājumiem, sēdē izsludināja pārtraukumu.

Tā turpināsies rīt.

Netika izlemts arī par pirmo un otro klašu skolēnu mācībām klātienē.

 

Valdība atbalstīja ieceri, ka turpmāk ierobežojumus pārskatīs pēc "luksofora principa"

Tas nozīmē četras riska pakāpes.

Šobrīd ir "tumši sarkanā" – tā nozīmē ļoti augstu risku saslimt un būtiskus ierobežojumus.

Kad situācija sāks uzlaboties, riska pakāpe mainīsies uz sarkanu, dzeltenu vai zaļu.

Tas pamazām arī nozīmēs ierobežojumu mazināšanu un atgriešanos pie normālas dzīves.

 

Varēs pieteikties potei pret Covid-19

No rītdienas vietnē “manavakcina.lv” ikviens varēs pieteikties potei pret Covid-19.

Varēs norādīt teritoriju, kurā to gribētu saņemt.

Kad pienāks kārta vakcinēties, cilvēks telefonā saņems atgādinājumu.

 

Slimnīcās samazinās Covid-19 slimnieku skaits

Slimnīcās Covid-19 slimnieku skaits šogad pirmo reizi ir mazāks par tūkstoti.

Tomēr joprojām ir daudz no šīs slimības mirušo.

Aizvadītajā diennaktī tāds ir 31.

Turklāt vēl 742 cilvēkiem Latvijā vakar atklāja Covid-19.

Latvijā mirstība no Covid-19 ir par gandrīz trešdaļu lielāka nekā vidēji Eiropā.

 

Uzņēmējiem sākušās grūtības atdot kredītus

Ārkārtējās situācijas dēļ darbu apturējuši vai būtiski mazinājuši dažādu nozaru uzņēmumi.

Tomēr krīzē kredītsaistības ar banku nav pilnībā atceltas.

Bankas nepiekrīt pilnībā iesaldēt kredītu maksāšanu.

Arī Ekonomikas ministrija šādas likuma izmaiņas neplāno.

 

Saeima atbalstīja deputāta Artusa Kaimiņa izdošanu kriminālvajāšanai

Deputātu debates bija plašas.

Vieni šaubījās par procesa pamatotību, citi sacīja, ka ilgāk kavēties nedrīkst.

Daži sacīja, ka tas ir vienīgais veids, kā noskaidrot, vai izvirzītā apsūdzība ir pamatota.

Kaimiņu apsūdz par grāmatvedības noteikumu pārkāpšanu.

Viņam apsūdzības vairākas reizes mainītas.

Pats deputāts to sauc par politisku pasūtījumu.

 

Igaunijā "AstraZeneca" vakcīnu iesaka cilvēkiem vecumā līdz 70 gadiem

Tas tāpēc, ka gados vecākiem cilvēkiem šī vakcīna nav pietiekami izmēģināta.

Tā kā nav zināms, cik tā ir efektīva, šiem cilvēkiem iesaka izmantot citas vakcīnas.

«AstraZeneca» drīzumā sola papildu datus par vakcīnas drošumu.

Šajās dienās palielinājies to valstu skaits, kas nerekomendē šī ražotāja vakcīnu izmantot vecuma grupā virs 65 gadiem.

 

Vācijā apmācīti suņi spēj saost Covid-19 ar ļoti augstu precizitāti

Kopumā suņi pārbaudīja vairāk nekā tūkstoš paraugu.

Suņi saož vīrusa smaku, kas izdalās no inficēto cilvēku šūnām.

Viņi sajūt arī Covid-19 inficētos cilvēkus, kuriem nav simptomu.

Suņus šādam mērķim jau izmanto lidostās Somijā, Čīlē, kā arī Apvienotajos Arābu Emirātos.

 

Mazinās Krievijas jauniešu atbalsts Putinam 

Krievijas jauniešu atbalsts Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam gada laikā samazinājies par 18%.

Šobrīd Putinu atbalsta aptuveni puse jauniešu vecumā no 18 līdz 24 gadiem.

Tā liecina pētījuma centra aptauja.

Pēdējos gados pakāpeniski kritusies arī uzticība Kremļa saimniekam.

 

Laika ziņas

Tuvākajā diennaktī būs mainīgs mākoņu daudzums.

Sākot no nakts vidus, daudzviet pa laikam snigs.

Atsevišķos posmos ceļi būs slideni.

Naktī lēns vējš, bet piekrastē spēcīgs un brāzmains.

Rīt dienā mērens ziemeļu, ziemeļrietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī -10…-15 grādi, vietām līdz -18 grādiem, piekrastē nedaudz mazāks sals.

Dienā -4…-9 grādi, Kurzemes piekrastē -2…-4 grādi.

Laika tips 2. - labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti