Ziņas vieglajā valodā 4. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 4. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 4. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

 

Zolitūdes traģēdijā apsūdzētie vainu neatzīst

Noslēdzās Zolitūdes "Maxima" krimināllietas skatīšana.

Apritējuši vairāk nekā seši gadi, kopš Zolitūdē sabruka lielveikals "Maxima".

Traģēdijā dzīvību zaudēja 54 cilvēki un vairāki desmiti guva smagus ievainojumus.

Tiesā pēdējo vārdu teica apsūdzētie.

Viņi runāja emocionāli, taču savu vainu neatzina.

Bet cietušie vīlušies un apsūdzēto runas sauca par ciniskām.

Tiesa spriedumu paziņos pēc divām nedēļām, 18. februārī.

 

Aiztur 5 "Rīgas namu pārvaldnieka" darbiniekus

Aizturēti pieci pašvaldības uzņēmuma "Rīgas namu pārvaldnieks" darbinieki.

Policija izmeklē lietu saistībā ar uzņēmuma iepirkumu par daudzdzīvokļu namu liftu apkopi.

Ar to saistītas arī kratīšanas, kas pagājušajā nedēļā notika ''Rīgas namu pārvaldniekā''.

Apcietinājumā patlaban atrodas arī firmas “Liftu alianse” īpašnieks Igors Babkins.

Viņa firma ar "Rīgas namu pārvaldnieku" noslēgusi astoņus miljonus eiro vērtu līgumu par liftu apkopi.

 

Izmeklēšana saistībā ar Rīgas tūrisma attīstības biroju

Kratīšana notika Rīgas tūrisma attīstības birojā.

Patlaban nav zināms iemesls. Iespējams, tas saistīts ar vadības maiņu.

Rīgas Tūrisma attīstības biroja valdes priekšsēdētāja amatā Guntaru Grīnvaldu nomainījis valdes loceklis Jānis Jenzis.

Grīnvalds ar iesniegumu vērsies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā aizdomās par dokumentu viltošanu iestādē, kur iesaistīts arī Jenzis.

 

Latvija gatava iespējamai jaunā vīrusa izplatībai

Panikai par koronavīrusu Latvijā nav pamata.

Tas secināts pēc krīzes vadības padomes sēdes.

Tajā runāja par dienestu gatavību, ja arī Latvijā būs kāds saslimušais.

Visi atbildīgie dienesti tam ir sagatavojušies.

Pagaidām saslimušo nav.

Tomēr iedzīvotājiem jāievēro personiskā higiēna un jākonsultējas ar ģimenes ārstu.

Koronavīruss ir reģistrēts 25 valstīs.

Ķīnā upuru skaits ir pārsniedzis četrus simtus, bet inficējušies vairāk nekā 20 tūkstoši.

 

Jaunā vīrusa dēļ ceļošanas ierobežojumi

Eiropas valstis koronavīrusa dēļ arī varētu ieviest ceļošanas ierobežojumus vai pastiprināt ceļotāju pārbaudes uz robežas.

ASV neļauj ieceļot ārzemniekiem, kas nesen bijuši Ķīnā.

Ķīna pārmetusi Vašingtonai, ka tā ar šo lēmumu vairo paniku.

Eiropas valstis turpmāko rīcību saistībā ar koronavīrusu varētu apspriest tuvāko dienu laikā.

Tikmēr Lielbritānija ieteikusi visiem saviem pilsoņiem pamest Ķīnu.

 

Mājputnus nedrīkstēs turēt ārā

Latvijā no piektdienas, 7. februāra, nedrīkstēs ārā turēt mājputnus.

Tas nepieciešams, lai mazinātu putnu gripas risku.

Mājputni ar putnu gripu var saslimt, kontaktējoties ar savvaļas putniem. .

Tāpēc mājputni jātur slēgtās telpās.

Tāpat tos nedrīkst dzirdināt ar ūdeni, pie kura var piekļūt savvaļas putni.

Putnkopjiem jāievēro arī citas biodrošības prasības.

Latvijā putnu gripa līdz šim nav konstatēta.

 

Japānā sniega festivāls

Japānas pilsētā Saporo sācies ikgadējais Starptautiskais sniega festivāls.

Hokaido salas iedzīvotāji to uzskata par gada lielāko notikumu, bet pasaulē tas pazīstams kā viens no senākajiem un prestižākajiem.

Šogad tajā apskatāmas vairāk nekā 200 skulptūru.

Savulaik festivālā Latvijas tēlnieki ieguvuši gan sudraba, gan zelta godalgas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti