Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 4. augustā

Ziņas vieglajā valodā 4. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 4. augustāĢirts Auzāns

 

 

Kalnmeieru vaino neizpaužamu ziņu izpaušanā

Bijušajam ģenerālprokuroram Ērikam Kalnmeieram, iespējams, būs jāstājas tiesas priekšā par neizpaužamu ziņu izpaušanu.

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs jeb KNAB rosina Ģenerālprokuratūrai sākt kriminālvajāšanu pret Kalnmeieru.

Tagad prokuratūrai jāizlemj, vai uzrādīt apsūdzību.

Bijušais ģenerālprokurors Ēriks Kalnmeiers Latvijas Radio atbildēja, ka līdz visu apstākļu pilnīgai noskaidrošanai nekādus komentārus nesniegs.

Latvijas Televīzija vēsta, ka Kalnmeieru rosina apsūdzēt, iespējams, saistībā ar informācijas noplūdi Jelgavas prokurores Zinaīdas Egles kukuļošanas lietā.

«Mūžīgo bērnu» asistentiem atalgojumu varētu celt līdz 608 eiro

Bērnu ar smagu invaliditāti jeb "mūžīgo bērnu" asistentiem atalgojumu varētu celt līdz 608 eiro par slodzi.

To piedāvā Labklājības ministrija.

Asistentu trūkst, jo valsts atbalsts ir nepietiekams - vien 313 eiro.

Līdz ar to šādu aprūpi ir spiesti īstenot tuvinieki.

Šobrīd divarpus tūkstošiem bērnu ar invaliditāti Latvijā ir nepieciešama īpaša aprūpe.

Asistenta pakalpojumu izmanto aptuveni tūkstotis bērnu.

Labklājības ministrija iecerējusi, ka cilvēks ar pirmo vai otro invaliditātes grupu dotos uz sociālo dienestu.

Dienests ar anketas palīdzību noskaidrotu, cik asistenta pakalpojumu stundu mēnesī piešķiramas.

Gan Saeimas deputāti, gan „mūžīgo bērnu” vecāki šaubās, ka plāns problēmu tiešām atrisinās.

Vecāki uzskata, ka vairāk būtu jādomā par dienas centru un grupu māju izveidi.

Nepieciešamas arī apmaksātas slimības lapas vecākiem, kuri audzina pilngadīgus bērnus ar invaliditāti.

Saeimas Sociālo un darba lietu komisija vēl turpinās skatīt šo plānu.

 

Eksportējošiem uzņēmumiem būs atbalsts krīzes pārvarēšanai

Eiropas Komisija apstiprinājusi Latvijas atbalsta programmu eksportējošiem uzņēmumiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai.

Atbalsta programmas apmērs ir 51 miljons eiro.

Plānots, ka šo atbalstu saņems 350 uzņēmumu.

Pēdējā diennaktī Latvijā atklāti trīs saslimšanas gadījumi ar Covid-19.

Pavisam pārbaudīts 1871 cilvēks.

Slimību profilakses un kontroles centrs noskaidroja, ka divi saslimušie iebraukuši no valstīm ar augstu saslimstību.

Viens bija cita saslimušā kontaktpersona.

Kaimiņvalstī Lietuvā šodien atklāti 17 jaunu Covid-19 gadījumu, bet Igaunijā – 11 saslimušie.

 

Beirūtu satricina spēcīgs sprādziens 

Libānas galvaspilsētu Beirūtu šodien satricināja spēcīgs sprādziens.

Tas bija jūtams lielā daļā pilsētas.

Drošības spēki ziņo, ka ievainoti desmitiem cilvēku.

Daudzi cilvēki iesprostoti gruvešos.

Beirūtas Valsts Nacionālā ziņu aģentūra vēsta, ka sprādzienu izraisījis ugunsgrēks uguņošanas ierīču noliktavā pie Beirūtas ostas.

Ārlietu ministrijā seko līdzi situācijai Beirūtā.

Pagaidām nav ziņu, ka sprādzienā būtu cietis kāds Latvijas valstspiederīgais.

 

Avārijas dēļ pārtraukta ūdensapgāde vairākiem namiem Iļģuciemā

Ūdensvada avārijas dēļ Rīgā šovakar pārtraukta ūdensapgāde vairākiem namiem Iļģuciemā.

Tā informē uzņēmums "Rīgas ūdens".

Bojāts ūdensvads Dzirciema ielas posmā starp Buļļu un Cementa ielu.

Pārtraukta ūdensapgāde sešiem daudzīvokļu namiem.

Patlaban notiek ūdensvada remontdarbi.

Ūdens piegādi varētu atjaunot līdz rītdienas rītam.

 

Laika ziņas

Naktī Latvijā mākoņains laiks, nakts otrajā pusē vietām skaidrosies.

Centrālajos un austrumu rajonos līs.

Austrumu rajonus šķērsos plaša lietus zona.

Nakts vidū lietusgāzes būs stipras.

Braukšanas apstākļi var būt apgrūtināti.

Naktī vietām iespējama arī migla.

Lēns vējš līdz 5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra: +12…+17 grādi.

Rīt dienā mākoņains, brīžiem skaidrosies.

Bez nokrišņiem.

Lēns vējš 2-5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra: +19…+23 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt