Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 31. augustā

Ziņas vieglajā valodā 31. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 31. augustāDace Simanoviča

 

 

Latvijā pieaug saslimstība ar Covid-19

Saslimstība ar Covid-19 pieaug.

Tā ir tik liela, ka ierobežojumi valstī būtu jāpastiprina, bet valdība izlēma to pagaidām vēl nedarīt.

Valdība apspriedīsies vēl ar sociālajiem partneriem.

Veselības ministrija prognozē, ka septembra otrajā pusē jauno Covid-19 gadījumu skaits vienā dienā varētu būtu tuvu 600.

Slimnīcas varētu būt pārslogotas jau oktobra beigās.

Premjers Krišjānis Kariņš prognozes sauc par skaudrām un saka, ka Latvijā sāk plosīties nevakcinēto cilvēku epidēmija.

Aizvadītajā diennaktī reģistrēja 237 jaunus Covid-19 gadījumus.

Pieci cilvēki miruši.

Veica vairāk nekā 41 000 izmeklējumu.

Tas ir līdz šim lielākais vienā dienā veikto testu skaits.

Arī slimnīcās nonāk arvien vairāk Covid-19 pacientu.

 

Ekonomikas ministrija: Aizliegto preču saraksti veikalos bija kļūda

Tas, ka pērn un šī gada sākumā veikalos aizliedza noteiktas preces, bija kļūda.

Tā secināja Ekonomikas ministrija.

Ministrija kļūdu skaidro ar to, ka nebija pieredzes, kā rīkoties šādā pandēmijā un kā mazināt saslimšanas riskus.

 

Daļa skolu vadītāju nav gatavi mācību gadam

Aptuveni piektā daļa skolu vadītāju nav gatavi jaunajam mācību gadam.

Tā liecina direktoru aptauja.

Problēmas ir dažādas – sākot ar pedagogu trūkumu, beidzot ar jaunā satura ieviešanu.

Visvairāk bažu gan ir par epidemioloģisko drošību un klātienes mācībām.

 

Šogad slikta kartupeļu un graudu raža

Šogad ir slikta kartupeļu un graudu raža.

Dažviet lauki izkalta karstajā vasarā, citviet tos izskaloja pavasara lietū.

Pieprasījums nemazinās, un tāpēc palielinās cenas.

 

Piketā prasa saglabāt Čaka ielas velojoslas

Šovakar Rīgā, Čaka ielā, aktīvisti piketēja, jo vēlas, lai tur saglabātu velojoslas.

Tā bija apvienības "Pilsēta cilvēkiem" akcija.

Viņi vēlas arī to, lai ielu apzaļumo un labiekārto.

Pieejamāku vidi vēlas arī cilvēki ar invaliditāti, tāpēc arī viņi piedalījās piketā.

 

Igaunijas prezidents būs Alars Kariss

Jaunievēlētais Igaunijas prezidents Alars Kariss.

Igaunijas prezidenta amatā ievēlēja Alaru Karisu.

63 gadus vecais Kariss ir Nacionālā muzeja direktors.

Lai viņu ievēlētu, vajadzēja divas balsojuma kārtas.

Pirmdienas balsojumā viņam pietrūka opozīcijas deputātu balsu.

Jaunais Igaunijas prezidents amatā stāsies 11. oktobrī.

Viņš nomainīs Kersti Kaljulaidu, kuru neviena partija neizvirzīja otrajam termiņam šajā amatā.

 

Noslēgusies 20 gadus ilgā ASV misija Afganistānā

Beigusies Amerikas Savienoto Valstu (ASV) militārā misija Afganistānā.

Tā ilga 20 gadu.

Afgāņu grupējums "Taliban", kurš tagad kontrolē Afganistānu, sarīkoja svinības Kabulas lidostā.

Lai arī viņi svin uzvaru pār ārvalstu iebrucējiem, talibu pārstāvji saka, ka nākotnē vēlas veidot labas attiecības gan ar ASV, gan citām valstīm.

Izskan bažas, ka varētu atsākties pilsoņu karš.

 

Mājās sagaida Tokijas paraolimpisko medaļnieku Apini

Aigars Apinis sagaidīšanā Rīgas lidostā pēc atgriešanās no Tokijas

Sveicēji mājās sagaidīja sportistu Aigaru Apini.

Viņš Tokijas paraolimpiskajās spēlēs ieguva bronzas medaļu diska mešanā.

Apinis cer, ka tās nav viņa pēdējās paraolimpiskās spēles.

Sportistam jau ir deviņas paraolimpiskās medaļas – sešas no tām ir diska mešanā.

 

Dadzītei paraolimpiskajās spēlēs bronzas medaļa šķēpmešanā

Bronzas medaļu šodien ieguva arī Diāna Dadzīte.

Sportistei ir jauns paraolimpiskais rekords viņas medicīnas grupā un bronzas medaļa šķēpmešanas sacensībās.

Dadzīte pati gan nebija apmierināta ar rezultātu, jo cerēja iegūt zelta medaļu.

 

Laika ziņas 

Trešdien būs mainīgs mākoņu daudzums.

Pirmā skolas diena pārsvarā būs bez lietus.

Tas īslaicīgi gaidāms tikai valsts austrumu daļā.

Pūtīs mērens ziemeļu, ziemeļrietumu vējš.

Piekrastē vējš būs brāzmains.

Gaisa temperatūra naktī 10...15 grādu, vietām Vidzemē aukstāks.

Dienā 15…18 grādu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt