Ziņas vieglajā valodā 30.jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 30. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 30.jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt


ASV prezidents Donalds Tramps sper soli pāri Ziemeļkorejas robežai

ASV prezidents Donalds Tramps svētdien šķērsoja Ziemeļkorejas robežu. Tas notika pirmo reizi.

Vēlāk abu valstu līderi sarīkoja arī spontānu preses konferenci. Tajā viņi vienojās par savstarpējo attiecību progresu.

Pie tā trīs nedēļu laikā strādās ASV un Ziemeļkorejas komandas.

Eiropas Savienības līderi spriež par augstāko amatu dalīšanu

Bloka līderi sadalīs svarīgākos amatus Eiropas Savienībā.

Neoficiālās sarunās ir signāli par Fransu Timmermansu kā Eiropas Komisijas prezidentu.

Tomēr uz visiem centrālajiem amatiem ir daudz kandidātu. Tādējādi sarunas par pretendentiem iespējamas līdz pirmdienas rītam.

Latvijas sieviešu basketbola izlase iekļūst Eiropas čempionāta astotdaļfinālā 

Latvijas basketbolistes spēlēs Eiropas čempionāta astotdaļfinālā.

To nodrošināt viņām palīdzēja Lielbritānijas izlase. Tā pārspēja Ukrainu ar rezultātu 68 pret 54.

Latvija startēs izslēgšanas spēlēs neatkarīgi no rezultāta pēdējā spēlē grupā svētdien vakarā pret Spānijas izlasi.

Augstskolas palielina studiju maksu

Vairākās augstskolās būs lielāka studiju maksa.

Tāda gaidāmajā akadēmiskajā gadā būs Rīgas Stradiņa universitātē, Latvijas Universitātē un Rīgas Tehniskajā universitātē.

Tas saistīts ar naudas izvērtējumu. Iemesls ir arī plānotie ieguldījumi.

Latvijā top jauns Nacionālais attīstības plāns

Plāns noteiks valsts prioritātes nākamajiem septiņiem gadiem.

Patlaban dokumentā ir seši būtiskākie attīstības virzieni. Tie paredz spēcīgas ģimenes, kvalitatīvu dzīves vidi, drošu un atvērtu sabiedrību.

Diskusijas par plānu gan turpinās. Tās notiek gan sabiedrībā, gan ekspertu grupās.

Sarunu festivāls "Lampa" pulcē nepieredzēti daudz apmeklētāju 

Sarunu festivālu „Lampa” apmeklēja vismaz 20 tūkstoši cilvēku. Vēl 70 tūkstoši diskusijām sekoja līdzi tiešsaistē.

Festivāls Cēsīs norisinājās piekto gadu pēc kārtas.

Tajā notika vismaz 350 pasākumi. Kopējais diskusiju un notikumu ilgums sasniedza 720 stundas.

„Lampas” mērķis ir spēcīgāka demokrātijas, diskusiju un sarunu kultūra Latvijā.

Eiropas Savienība noslēdz līgumu ar Vjetnamu

Eiropas Savienība svētdien parakstīja tirdzniecības līgumu ar Vjetnamu. Tā ir bloka vērienīgākā vienošanās Āzijā.

Līgums atcels 99% no visām muitas nodevām. Tāpat vairs nebūs citu ierobežojumu.

Līgumu gan kritizēja cilvēktiesību aizstāvji. Viņu skatījumā pirms vienošanās nepieciešamas politiskās reformas Vjetnamā.

Albānijā vēlē pašvaldības

Albānijā svētdien notiek pašvaldību vēlēšanas.

Balsojums vēl vairāk padziļina politisko krīzi valstī. To izraisīja premjera un prezidenta konflikts.

Savukārt opozīcija apsūdz premjeru korupcijā. Politiķi arī pieprasa viņa demisiju.

Albānijā gaidāmas arī demonstrācijas.

Laika ziņas

Naktī uz pirmdienu Latvijā būs mainīgs mākoņu daudzums. Bez ievērojamiem nokrišņiem.

Gaisa temperatūra naktī būs no +15 līdz +20 grādiem.

Arī pirmdien dienā būs mainīgs mākoņu daudzums. Taču ievērojami nokrišņi nav gaidāmi.

Pūtīs lēns līdz mēreni spēcīgs dienvidrietumu, rietumu vējš līdz 10 metriem sekundē, dažviet brāzmās līdz 15-17 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra Latvijā būs pārsvarā no +20 līdz +25 grādiem. Siltāks dienvidaustrumu rajonos - tur +27…+28 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti