Valdība lems par stingrākiem Covid-19 noteikumiem līdz 11. janvārim
Lai ierobežotu Covid-19, valdība lems par vēl stingrākiem noteikumiem.
Ārkārtējo situāciju premjers rosina pagarināt līdz 11. janvārim.
Paredzēti arī vairāki jauni ierobežojumi.
Tie būs stingrāki nekā pavasarī.
Par tiem lems otrdien, 1. decembrī.
Varētu būt stingrāki ierobežojumi veikalos un sabiedriskajā transportā.
Jaunāko klašu skolēniem varētu pagarināt ziemas brīvlaiku.
Tas nozīmē, ka viņi dotos atpūtā jau nākamnedēļ.
Sākumskolēniem tādā gadījumā pagarinātos mācību gads par divām nedēļām.
Izglītības darbinieku arodbiedrība šādu ieceri neatbalsta.
Tā uzskata, ka skolas un vecāki jau saplānoja laiku turpmākajām divām nedēļām, bet valdības plāni atkal varētu mainīties.
Partijas pirmdien arī vienojās par lielāku atbalstu uzņēmumiem, kurus skar krīze.
Pieteikumus atbalstam Valsts ieņēmumu dienests sāks pieņemt otrdien.
Tāpat eksperti saka, ka ir svarīgi, cik vienota būs valdība un kā ierobežojumus skaidros sabiedrībai.
Stingrāki noteikumi skolās
Jau no pirmdienas, 30. novembra, ir spēkā jauni noteikumi skolās.
Tie paredz, ka vienam skolēnam jānodrošina lielāka platība.
Tas nozīmē, ka daudzās lielajās klasēs skolēni ir jādala grupās.
No pirmdienas, 30. novembra, skolotājiem arī stundās jālieto sejas maskas.
Latvijā - 100 jaunu Covid-19 gadījumu; Lietuvā - 1136, Igaunijā - 256
Aizvadītajā diennaktī atklāja 100 jaunu Covid-19 gadījumu, savukārt deviņi pacienti miruši.
Jauno saslimšanas gadījumu skaits pagājušā nedēļā pieauga par pusi.
Aizvien vairāk ir tādu cilvēku, kuri nezina, kā saslima.
Kaimiņvalstī Lietuvā pirmdien, 30. novembrī, reģistrēti vēl 1136 jauni Covid-19 gadījumi, bet miruši 13 cilvēki.
Savukārt Igaunijā Covid-19 atklāja vēl 256 cilvēkiem un reģistrēti arī trīs nāves gadījumi.
Palielinās naudu vēža ārstēšanai, ja budžetā iekasēs vairāk naudas
Ja no tabakas izstrādājumu akcīzes nodokļa iekasēs vairāk naudas, nekā plānots, to tērēs onkoloģisko slimību ārstēšanai.
Tā pirmdien, 30. novembrī, lēma deputāti.
Naudu varētu novirzīt dzemdes kakla vēža un plaušu vēža pārbaudēm un vēl citiem mērķiem.
Levitam nepaaugstinās algu
Saeimas deputāti otro nedēļu turpina skatīt nākamā gada valsts budžetu un to likumprojektus.
Pirmdien, 30. novembrī, deputāti vienojās paaugstināt nodokļus uzņēmumu auto.
Tie būs atkarīgi no auto motora tilpuma.
Vēl deputāti vienojās nepaaugstināt algu Valsts prezidentam Egilam Levitam.
Šādu aicinājumu iepriekš izteica pats Levits.
Sākotnēji bija paredzēts viņa algu palielināt par 300 eiro.
Irānā izvada pazīstamu kodolzinātnieku
Irānā notika ievērojama kodolzinātnieka bēres.
Viņu noslepkavoja pirms dažām dienām.
Bērēs piedalījās vairākas augstas irāņu amatpersonas.
Tās sola turpināt zinātnieka aizsākto darbu.
Irānas medijos arvien aktīvāk raksta par to, ka uzbrukums notika ar Izraēlas un, iespējams, arī ASV līdzdalību.
Krievija apsūdz Vāciju Navaļnija saindēšanas izdomāšanā
Krievija Ķīmisko ieroču aizlieguma organizācijā apsūdz Vāciju, ka tā izdomāja stāstu par Krievijas opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija saindēšanu.
Krievija saka, ka tas ir viltus stāsts.
Septembrī Vācija teica, ka ir neapstrīdami pierādījumi, ka Navaļniju saindēja ar īpašu nervus paralizējošu vielu.
To apstiprināja arī Francijas un Zviedrijas laboratorijas.
Krievija to noliedz.
NATO sanikno dalībvalstis par prasīto algu palielinājumu
Atsevišķas NATO dalībvalstis dusmojas, ka šajā organizācijā vēlas paaugstināt algas.
Tās nevēlas piešķirt papildu līdzekļus šim mērķim.
Tas tāpēc, ka Eiropas valstīs Covid-19 dēļ ir krīze.
Algu palielinājums ir plānots par nedaudz vairāk kā 2%.
Turklāt zemākā šajā organizācijā strādājošo alga esot aptuveni 4000 eiro.
Diplomāti šādu rīcību sauc par bezatbildīgu.