Ziņas vieglajā valodā 30. decembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 30. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 30. decembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Vīruss Eiropā

Eiropā aizvien izplatās Covid-19.

To lielā mērā veicina lipīgā vīrusa omikrona paveids.

Tāpēc Veselības ministrija iesaka saglabāt esošās epidemioloģiskās drošības prasības arī pēc 11. janvāra.

Tad Latvijā beidzas ārkārtējā situācija.

Ministrijā uzskata, ka ārkārtējā situācija būtu jāpagarina par vismaz trim vai četrām nedēļām.

Turklāt, šo termiņu pagarinot, būtu jāsaglabā gan esošās drošības prasības, gan jānosaka jaunas.

Jaunākie dati

Latvijas slimnīcās Covid-19 pacientu skaits samazinājies līdz 465.

80 ir smaga slimības gaita.

Aizvadītajā diennaktī Latvijā reģistrēti 1246 Covid-19 gadījumi.

Astoņi saslimušie miruši.

Veikti nepilni 10 tūkstoši testu.

Pozitīvi bijuši 12,7%.

Situācija kaimiņos

Lietuvā vēl 1697 Covid-19 gadījumi, 14 saslimušie miruši.

Igaunijā jaunais koronavīruss atklāts vēl 1379 cilvēkiem, miruši 6 saslimušie.

Miljons jaunu gadījumu

Pirmo reizi kopš pandēmijas sākuma jauno Covid-19 gadījumu skaits diennakts laikā pasaulē pārsniedzis miljonu.

To aprēķinājusi ziņu aģentūra AFP.

Vīrusa izplatība pasaulē pieaug kopš oktobra vidus.

Pagājušajā nedēļā, salīdzinot ar situāciju vēl pirms nedēļas, saslimstība palielinājās par 44%.

Lauka hospitāļi Anglijā

Turpinoties straujam Covid-19 gadījumu kāpumam, Anglijā ierīkos lauka hospitāļus jeb lauka slimnīcas.

To darīs, gatavojoties iespējai, ka slimnīcās var pietrūkt vietas stacionārās aprūpes pacientiem.

Covid-19 omikrona paveida dēļ jauno gadījumu skaits Anglijā strauji pieaudzis.

Vakar tas pārsniedzis 183 tūkstošus.

No šīs nedēļas lauka hospitāļus sāks būvēt astoņu pilsētu slimnīcu teritorijās.

Arī Londonā, Bristolē un Līdsā.

Katrā no tām varēs izvietot aptuveni 100 pacientus.

Stingrāki ierobežojumi nepotētajiem

Itālijā būs stingrāki Covid-19 dēļ noteiktie ierobežojumi nevakcinētajiem.

Viņiem nebūs pieejamas viesnīcas, sanāksmju centri, vietējais un tālsatiksmes sabiedriskais transports.

Arī festivāli un kalnu slēpošanas trašu pacēlāji.

Jaunie noteikumi, ko medijos dēvē par "nevakcinēto lokdaunu", būs spēkā līdz marta beigām.

Telefonsaruna

Šovakar gaidāma ASV prezidenta Džo Baidena telefonsaruna ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

Tajā abu lielvalstu vadītāji plānojuši apspriest Krievijas izvirzītās drošības prasības ASV un NATO.

Abi līderi arī runās par saspīlējuma mazināšanu Ukrainas pierobežā.

"Ārvalstu aģenti" Krievijā

Krievijas Tieslietu ministrija pasludinājusi par "ārvalstu aģentiem" arī Krievijas pankroka grupas "Pussy Riot" līdzdibinātāju Nadju Tolokoņņikovu un satīriķi Viktoru Šenderoviču.

Ministrija "ārvalstu aģentu" sarakstā iekļāvusi vēl citus cilvēkus.

"Šīs personas sistemātiski izplata materiālus nenoteiktam personu lokam, vienlaikus saņemot ārvalstu līdzekļus," teikts ministrijas paziņojumā.

Uzskata, ka likumu par "ārvalstu aģentiem" Krievijas prezidenta Vladimira Putina autoritārais režīms atklāti izmanto, lai apklusinātu pēdējās opozīcijas paliekas un neatkarīgos medijus.

Laika ziņas

Sinoptiķi prognozē, ka šonakt Latvijā gaidāms apmācies laiks.

Lietus, slapjš sniegs, centrālajos un austrumu rajonos arī sniegs un sasalstošs lietus – atkala.

Būs slideni ceļi!

Daudzviet veidosies migla ar redzamību no 100 līdz 500 metriem.

Mērens dienvidu, dienvidrietumu vējš, vietām piekrastē brāzmās līdz 15 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra nakts sākumā rietumos -2…3 grādi, austrumos -2…-7 grādi; nakts gaitā tā pakāpeniski paaugstināsies.

Rīt mākoņu sega pilnībā aizklās debesis.

Neliels lietus, slapjš sniegs.

Daudzviet saglabāsies migla ar redzamību no 100 līdz 500 metriem.

Lēns dienvidrietumu, rietumu vējš.

Gaisa temperatūra 0…5 grādi.

Laiks Rīgā

Rīgā tuvākajā diennaktī būs apmācies laiks.

Brīžiem lietus, nakts pirmajā pusē iespējams arī slapjš sniegs un sasalstošs lietus – atkala.

Rīt no rīta un dienā migla ar redzamību no 200 līdz 500 metriem.

Būs slidenas ietves un ielas!

Lēns dienvidu, dienvidrietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 0…-2 grādi, rīt dienā 2…3 grādi.

Laika prognoze – otrā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti