Ziņas vieglajā valodā 30. augustā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 30. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 30.augustā
00:00 / 04:49
Lejuplādēt

Premjers piedāvā ieceri par trešo Covid-19 poti iedzīvotājiem

Premjers Krišjānis Kariņš (“Jaunā Vienotība”) vēlas piedāvāt Latvijas iedzīvotājiem trešo poti pret Covid-19. 

Noliktavās ir daudz vakcīnu, kurām drīz beigsies derīguma termiņš. 

Latvijas šīs vakcīnas gatavojas atdot citām valstīm. 

Par to, vai aicināt cilvēkus potēties trešo reizi, valdība izlems pēc ekspertu uzklausīšanas.

106 jaunieši Latvijā saņēmuši vecumam neatbilstošu Covid-19 poti

106 jaunieši saņēmuši vecumam neatbilstošu poti pret Covid-19.

Tas notika vasarā, kad jauniešus vēl nedrīkstēja potēt. 

Tā bija vakcinētāju kļūda. 

Jauniešu veselības stāvokli uzrauga. 

Infektoloģe Dace Zavadska uzskata, ka jauniešiem nekas slikts nevar notikt. 

Taču noteikumi par vakcinēšanu ir jāievēro.

Pagājušajā nedēļā par 55% pieaudzis Covid-19 pacientu skaits slimnīcās

Pagājušajā nedēļā par 55% pieaudzis Covid-19 pacientu skaits slimnīcās.

Uz slimnīcu aizveda 111 ar Covid-19 saslimušus cilvēkus. 

Pieaudzis arī smagi slimu pacientu skaits. 

Patlaban slimnīcās ārstējas 154 Covid-19 pacienti. 

Smaga slimības gaita ir 24.

Aizvadītajā diennaktī reģistrēts 81 Covid-19 gadījums, bet mirušo nav. 

No vairāk nekā 19 000 testu pozitīvi bija 0,4%. 

Divu nedēļu kumulatīvais rādītājs palielinājies līdz 117,7.

Varētu akceptēt nevakcinēto strādāšanu ar negatīvu Covid-19 testu

Pret Covid-19 nevakcinētiem cilvēkiem varētu ļaut strādāt arī ar negatīvu testu. 

Koalīcijas politiķi domā atkāpties no prasības par obligātu vakcināciju atsevišķās nozarēs un cilvēku atlaišanu no darba. 

Politiķi mainījuši nostāju, jo šajā laikā svarīga ir sabiedrības vienotība. 

Baltkrievijas rīcības dēļ Latvijas atrodas hribīdapdraudējuma apstākļos

Par hibrīdkaru politiķi dēvē Baltkrievijā pie varas esošā Aleksandra Lukašenko režīma centienus Latvijā, Lietuvā un Polijā iespiest trešo valstu iedzīvotājus.

Veselības aprūpes atbalsta personāla streika pagaidām nebūs

Veselības nozarē strādājošie pagaidām nestreikos un turpinās sarunas ar ministriju par algu pieaugumu darbiniekiem, kas nav ārstniecības personāls, bet strādā veselības aprūpē. 

Šiem darbiniekiem algas nav paredzēts palielināt. 

Arodbiedrība uzskata, ka tas nav taisnīgi. 

Sarunas ar Veselības ministriju arodbiedrība turpinās pēc divām nedēļām. 

Ja vienošanos nepanāks, tad nozare streikos.

Igaunijas parlaments vēl neievēlē nākamo valsts prezidentu   

Igaunijas parlaments pirmdien neievēlēja valsts prezidentu. 

Deputātiem bija jābalso par vienu kandidātu, ko izvirzīja valdošās partijas. 

Taču prezidenta amatam izvirzītajam Igaunijas Nacionālā muzeja direktoram Alaram Karisam pietrūka vismaz piecas balsis. 

Tagad notiks balsojuma otrā kārta. 

Taču politologi domā, ka parlaments prezidentu neievēlēs un būs jāsasauc elektoru kolēģija. 

To veido 107 pašvaldību vadītāji un 101 parlamenta deputāts. 

Elektoru kolēģijas balsojumā kandidātam ir nepieciešams iegūt tikai 50% balsu, lai kļūtu par prezidentu.

Latvijas paraolimpiskie atlēti Tokijā izcīna vēl divas medaļas

Latvijas sportistiem Tokijas paraolimpiskajās spēlēs ir jau četras medaļas. 

Pirmdien savu otro sudraba medaļu izcīnīja jātnieks Rihards Snikus ar zirgu ''King of the Dance''. 

Bet pie bronzas medaļas tika Aigars Apinis. 

Sākotnēji Apinis diska mešanā ierindojās 4. vietā. 

Taču trešās vietas ieguvēju diskvalificēja, jo viņš neievēroja noteikumus. 

Tāpēc Apinis pakāpās vietu augstāk un saņēma medaļu. 

Apinim šī ir jau devītā paraolimpisko spēļu medaļa. 

Otrdienas vakarā Apinis atgriežas Latvijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti