Ziņas vieglajā valodā 30. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 30. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 30. aprīlī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Karš Ukrainā

Krievijas karaspēks 66. dienu turpina iebrukumu Ukrainā.

Francijas prezidents Emanuels Makrons sola pastiprināt militāro un humāno palīdzību Ukrainai.

Viņam ar Ukrainas prezidentu Volodimiru Zelenski šodien bija telefonsaruna.

Franču eksperti arī palīdz vākt informāciju par noziegumiem, kādus Krievijas armija pastrādā pret civiliedzīvotājiem.

Bojāts skrejceļš Odesas lidostā

Krievijas raķešu triecienā Odesas lidostā bojāts skrejceļš un to nevar izmantot.

Odesas apgabala amatpersona saka, ka raķetes raidītas no Krimas piekrastes.

Atpaliek no plāna

Harkivā un tās tuvumā turpinās Krievijas armijas apšaudes.

Citviet Krievijas karaspēks pārņēmis kontrolē vairākus ciematus Donbasā.

NATO amatpersonas saka, ka Krievijas panākumi ir nelieli un Maskava atpaliek no plāna.

Krievijas ārlietu ministrs to noliedz un saka, ka, kā viņi dēvē, "speciālā operācija", notiek pēc plāna.

Rietumvalstis palīdz Ukrainai un turpina piegādāt ieročus, lai tā var cīnīties par savu zemi.

Cerības uz evakuāciju

Parādījušās cerības par iespējamu evakuāciju no Mariupoles.

Mariupolē katastrofālos apstākļos jau ilgstoši ir iesprostoti civiliedzīvotāji.

Lēš, ka viņu skaits tur varētu būt aptuveni 120 tūkstoši.

Apmainās ar gūstekņiem

Notika arī gūstekņu apmaiņa.

Mājās atgriezušies 14 ukraiņi – septiņi civiliedzīvotāji, tai skaitā grūtniece, kā arī septiņas militārpersonas.

Pārņem īpašumā lidmašīnas

Krievijas valdība kopš marta ir pārņēmusi valsts īpašumā vairāk nekā 480 lidmašīnu, kas pieder dažādiem lidmašīnu izīrēšanas uzņēmumiem.

Nelegāli iegūtās lidmašīnas izmanto, lai lidotu uz galamērķiem Krievijā un Baltkrievijā.

Tas apgrūtina iespēju tās atgūt.

Lielā talka

Šodien visā Latvijā jau 15. reizi notika Lielā talka.

Pieteiktas bija vairāk nekā 1200t talkošanas vietu.

Aptuveni tūkstotis no tām bija publiskas, bet pārējās solo talkas – tas nozīmē talku divatā vai ģimenes lokā.

Deg kūla

Šovakar Rīgā, pie Daugavgrīvas šosejas, vairākās vietās deg kūla un niedres.

Šajā Rīgas apkaimē ir sadūmojums.

Cik liela platība deg, būs zināms, kad ugunsgrēku lokalizēs.

Atklāj motosezonu

Motociklistiem bija sezonas atklāšana.

Aptuveni 3000 motociklistu devās vienotā braucienā pa Rīgas ielām uz Spilves lidostu.

Pasākums bija veltīts Ukrainas atbalstam.

Aicina sūtīt recenzijas

Teātra vietne "Kroders.lv" jauniešus aicina iesūtīt recenzijas par kādu šajā sezonā tapušu Latvijas teātru jauniestudējumu.

Jauno autoru konkursā var piedalīties dažādu jomu pārstāvji.

Saņemtos darbus vērtēs "Kroders.lv" redakcija.

Sporta ziņas

Rīgā, Biķernieku trasi šodien pieskandināja motoru skaņas.

Atklāja Baltijas autošosejas čempionātu.

Tajā piedalījās rekordliels sportistu skaits – 150.

Arī skatītāju tribīnes bija teju pilnas.

Hokejs

Latvijas hokeja izlase pirmajā pārbaudes spēlē Šveicē piedzīvo zaudējumu

Pirmajā trešdaļā trīs vārtu zaudējumi pārsvītroja cerības un uzvaru.

Spēle noslēdzās ar rezultātu 2:5.

Laika ziņas

Nākamajā naktī un arī dienā būs mākoņains, vietām skaidrosies.

No rīta līs vietām Kurzemē, bet dienā jau daudzviet.

Vējš būs lēns.

Gaisa temperatūra naktī 2…7 grādi, valsts austrumos aukstāks.

Dienā 7…11 grādi.

Laika tips otrais – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti