Ziņas vieglajā valodā 3.jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 3.jūnijā.

 

Latvijā sākas militārās mācības

Latvijā šodien sākas militārās mācības "Saber Strike 2018".

Šīs ir starptautiskas mācības, kas notiek ik gadu.

Mācībās piedalās apmēram 18 tūkstoši dalībnieku no 19 valstīm.

Mācību mērķis ir uzlabot sabiedroto valstu sadarbību, kaujas gatavību un reaģēšanu.

Mācības notiks arī Lietuvā, Igaunijā un Polijā.

Latvijā mācības notiks gan Ādažu poligonā, gan ārpus poligona: Rucavas, Nīcas, Grobiņas, Priekules, Durbes, Aizputes, Skrundas, Vaiņodes, Saldus un Limbažu novadā.

Iedzīvotājiem jārēķinās, ka daudzviet pa ceļiem pārvietosies militārā tehnika un gaisā būs dzirdama militāro lidmašīnu rūkoņa.

Nacionālie bruņotie spēki aicina iedzīvotājus nesatraukties par mācībām.

 

Aicina noteikt jaunus smēķēšanas ierobežojumus

Latvijas Ārstu biedrība rosina aizliegt darba vietās smēķēt skolotājiem, mediķiem, policistiem un valsts augstākajām amatpersonām.

Ārstu biedrība norāda, ka galvenais šo aizliegumu mērķis ir neļaut sabiedrībā veidoties priekšstatam, ka smēķēšana nav nekas slikts.

Smēķēšanas aizlieguma priekšlikumu biedrība nosūtīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijai.

Komisija nolēma par šo priekšlikumu lūgt Saeimas Juridiskā biroja atzinumu.

Komisija šobrīd skata grozījumus tabakas un citu smēķēšanas produktu aprites likumā.

Deputāti jau vienojās, ka cigaretēm veikalos būs jābūt novietotām pircējiem neredzamā vietā.

Citus priekšlikumus deputāti skatīs kādā no nākamajām sēdēm.

 

Berlīnes katedrālē izcēlusies apšaude

Berlīnes katedrālē svētdien izcēlusies apšaude.

Apšaudē viens policists ievainots.

Tā paziņoja Vācijas policija.

Policija šobrīd ir norobežojusi piekļuvi katedrālei.

Pagaidām par apšaudi nav plašākas informācijas.

 

Hamburgas lidostas darbs apturēts 

Šodien nedarbojas Hamburgas lidosta Vācijā.

Iemesls ir īssavienojums elektrosistēmā.

Lidosta evakuēta.

Atcelti visi ienākošie un izejošie reisi

Hamburgas lidosta cenšas problēmu novērst, cik ātri iespējams.

Hamburgas lidosta svētdienās vidēji apkalpo ap 200 reisu.

 

No kosmosa stacijas atgriežas trīs astronauti

Kazahstānā šodien sekmīgi piezemējās kosmosa kuģa "Sojuz" kapsula ar trim astronautiem.

Viņi atgriezās no Starptautiskās kosmosa stacijas, kur uzturējās 168 dienas.

No Starptautiskās kosmosa stacijas atgriezās viens krievu kosmonauts, viens amerikāņu un viens japāņu.

 

Rīgas velomaratonā uzvaru izcīna Blūms

Rīgas velomaratonā šodien uzvarēja Mārtiņš Blūms.

Viņš 64 kilometrus garo sporta distanci pieveica vienā stundā, 25 minūtēs un septiņās sekundēs.

Savukārt 32 kilometrus garajā tautas braucienā ātrākais bija Ģirts Cirvelis.

Viņš braucienu noslēdza pēc 45 minūtēm un 21 sekundes.

Rīgas velomaratons notika jau 35. reizi.

 

Vietām pārspēts karstuma rekords

Svētdien Saldū un Stendē pārspēts 3. jūnija gaisa temperatūras rekords.

Tā ziņo Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs.

Saldū gaiss sakarsa līdz +27,7 grādiem, savukārt Stendē - līdz +28,5 grādiem.

Visas valsts rekords gan nav pārspēts.

Šis rekords ir +31,8 grādi.

Tik karsts Latvijas austrumu daļā bija 1995. gada 3. jūnijā.

 

Laika ziņas

Naktī Latvijā mainīgs mākoņu daudzums.

Vietām Vidzemē iespējams neliels lietus.

Pūtīs lēns līdz mērens rietumu puses vējš.

Gaisa temperatūra: +12…+16 grādu, dažviet austrumos noslīdēs līdz +10 grādiem.

Rīt dienā mainīgs mākoņu daudzums.

Latvijas austrumos iespējams neliels lietus, arī pērkons.

Vējš pastiprināsies un brāzmās sasniegs 19 metrus sekundē.

Gaisa temperatūra piekrastē +19…+22 grādi, lielā daļā Kurzemes un Vidzemes +22…+26 grādi, citviet gaiss var sasilt līdz +27…+29 grādiem

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti