Ziņas vieglajā valodā 3. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 3. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 3. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Eiropa varot iztikt bez Krievijas gāzes

Eiropa ir gatava tam, ka Krievija varētu pilnībā pārtraukt gāzes piegādes.

Tā saka Eiropas Savienības ekonomikas komisārs.

Krievija neatjauno gāzesvada "Nord Stream" darbību.

Tajā esot atklāta jauna problēma.

Nav zināms, cik ilgu laiku vajadzēs, lai to novērstu.

Vairums rietumu politiķu un ekspertu šādam skaidrojumam netic.

Komisārs saka, ka Krievija gāzi izmanto kā šantāžu.

 

Satraukums par Zaporižjas atomelektrostaciju

Atomenerģijas aģentūra satraukta par Krievijas okupēto Zaporižjas atomelektrostaciju Ukrainā.

Tur šonedēļ viesojās aģentūras eksperti.

Ukraina par stacijas apšaudīšanu apsūdz Krieviju, bet Krievija – Ukrainu.

Turcijas prezidents Redžeps Tajips Erdogans piedāvā Krievijas prezidentam starpniecību šīs krīzes risināšanā.

 

Karā Ukrainā nogalināti 380 bērni

Kopš kara sākuma Krievijas karaspēka uzbrukumos Ukrainā nogalināti vismaz 380 bērnu, bet gandrīz divreiz vairāk - ievainoti.

Tādi ir Ukrainas dati, taču apšaudes turpinās un tos nevar pārbaudīt.

 

Maskavā atvadās no Gorbačova

Maskavā simtiem cilvēku atvadās no Gorbačova
Maskavā simtiem cilvēku atvadās no Gorbačova

Maskavā atvadījās no pēdējā PSRS līdera Mihaila Gorbačova.

Bija ieradušies arī vairāki pazīstami cilvēki.

Viņu vidū bijušais Krievijas prezidents Dmitrijs Medvedevs, dziedātāja Alla Pugačova un Ungārijas premjers Viktors Orbāns.

Pašreizējais Krievijas prezidents Vladimirs Putins bērēs gan nepiedalījās.

Oficiāli kremlis to pamato ar aizņemto grafiku.

Krievijā un citviet Gorbačovu uzskata par pretrunīgu personu.

 

Atliek Mēness misijas raķetes startu

NASA atkal atlika jaunās Mēness misijas raķetes startu.

Tas notika degvielas noplūdes dēļ.

Jauns datums citam starta mēģinājumam šobrīd nav paziņots.

Iepriekš savukārt bija temperatūras problēmas vienā no četriem dzinējiem.

98 metrus garā raķete ir jaudīgākā, kādu jebkad uzbūvējusi NASA.

Ja izmēģinājuma lidojums izdosies, tas nogādās kosmosa kuģi Mēness orbītā pirmo reizi 50 gadu laikā.

 

KNAB pārbauda iespējamos aģitācijas pārkāpumus

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs pārbauda 33 gadījumus par iespējamiem priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumiem.

Sākti divi pārkāpuma procesi.

 

Sagatavo palīdzības sūtījumu Ukrainai

Aizsardzības ministrija sagatavojusi kārtējo iespējamo palīdzību Ukrainai.

Tā gan neatklāj palīdzības veidu.

Kopš Ukrainā sākās karš, Latvijas valdības sniegtais militārais atbalsts sasniedz aptuveni 300 miljonus eiro.

Ziedo arī Latvijas iedzīvotāji, uzņēmumi un nevalstiskās organizācijas.

To atbalsts šobrīd tuvojas 16 miljoniem eiro.

 

Aptauja rāda, ka daļa iedzīvotāju netic partiju reitingiem

Vairāk nekā puse iedzīvotāju neuzticas partiju popularitātes reitingiem.

Tā liecina SKDS aptauja.

Reitingiem uzticas vien nedaudz vairāk par ceturto daļu iedzīvotāju.

SKDS direktors saka, ka sabiedrības uzticības līmenis ir līdzīgs kā citus gadus.

 

Rīgā notiek kultūras forums "Baltā nakts"

17. reizi Rīgā notiek mūsdienu kultūras forums "Baltā nakts".

Daudz pasākumu notiek galvaspilsētas apkaimēs – Āgenskalnā, Ziepniekkalnā, Čiekurkalnā, Pļavniekos, Bolderājā un vēl citviet.

Forumā piedalījās arī Latvijas Radio.

Notika gan dzejas lasījumi no radio balkona, kā arī 1.studijā izklaidējoša provokatīva spēle par demokrātiju.

 

Tenisiste Serēna Viljamsa beidz karjeru

Serena Viljamsa
Serena Viljamsa

Amerikāņu tenisiste Serēna Viljamsa paziņoja par karjeras beigšanu.

Tas notika pēc zaudējuma sezonas pēdējā "Grand Slam" turnīra - ASV atklātā tenisa čempionāta - trešajā kārtā.

23 "Grand Slam" turnīros viņa ir uzvarējusi.

 

Dāvina 3x3 basketbola laukumu

Siguldā atklāts Bertānu ģimenes dāvinājums – 3x3 basketbola laukums.

Tas ir otrais šīs ģimenes dāvinājums Latvijā.

Pērn līdzīgs laukums tapa Valmierā.

 

Laika ziņas

Svētdien būs mainīgs mākoņu daudzums.

Naktī vietām Kurzemē un centrālajā daļā, dienā arī pārējā Latvijā iespējams īslaicīgs lietus, brīžiem stiprs.

Atsevišķos rajonos veidosies migla.

Pūtīs lēns vējš.

Gaisa temperatūra naktī 1…6 grādi, siltāks piekrastē.

Daudzviet Latvijā zāles virskārtā salna līdz -2 grādiem.

Dienā 14…17 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti