Ziņas vieglajā valodā 3. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 3.septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 3. septembrīMatīss Rutks

     

     

    Aizdomas par karteli un korupciju būvfirmās

    Latvijā veikta kratīšanas vairākās būvfirmās.

    To darīja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs kopā ar Konkurences padomi.

    Uzņēmumos „Merks” un „Rere grupa” bija tikai padomes darbinieki.

    Par to informēja būvfirmas.

    Kratīšanas saistītas ar iespējamu karteļa vienošanos un korupciju.

    Aizdomās turētas ir desmit būvfirmas.

    Iespējamās kukuļu summas ir no 25 tūkstošiem līdz vairākiem simtiem tūkstošu eiro.

     

    Aiztur bijušo robežsardzes priekšnieku

    Valsts robežsardzes priekšnieks Normunds Garbars

    Iekšējās drošības birojs aizturēja Normundu Garbaru.

    Viņš ir bijušais Valsts robežsardzes priekšnieks.

    Birojs aizturēja arī divus ceļu būves uzņēmuma „Igate” pārstāvjus.

    Pastāv aizdomas par krāpšanos būvniecības procesos robežjoslā.

     

    „Tīrīga” nepārliecina iedzīvotāju biedrību

    Uzņēmums „Tīrīga” nepārliecināja Rīgas Apkaimju aliansi.

    Tā nemainīja viedokli par atkritumu apsaimniekošanas līgumiem.

    Alianse tos neiesaka galvaspilsētas iedzīvotājiem.

    Iedzīvotāju pārstāvji iebilst pret monopola stāvokļa izveidi.

    Savukārt „Tīrīga” ir gatava sarunas turpinājumam.

    Tikmēr alianse gaida Konkurences padomes ieteikumus.

    Padome vērtē pārkāpumu lietu pret uzņēmumu.

    Tā saistīta ar dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantojumu Rīgā.

    Iepriekš atkritumus pilsētā par dažādiem tarifiem apsaimniekoja četras dažādas kompānijas.

    Tagad to plāno tikai „Tīrīga”.

     

    Jauns vidējās izglītības standarts

    Valdībā apstiprināja jauno vispārējās vidējās izglītības standartu.

    Tas piedāvās mācību saturu trīs līmeņos.

    Bet pārbaudes darbi būs divos līmeņos.

    Tāpat 30% no mācību satura laika skolēni apgūs atbilstoši savām interesēm.

    Par to liecina atbildīgās ministrijas dokuments.

     

    Džonsons zaudē vairākumu britu parlamentā

    Britu premjera Borisa Džonsona valdība zaudēja vairākumu.

    Viens no viņa partijas biedriem pameta politisko spēku.

    Tas notika izšķirošā mirklī.

    Politiķi balsos par bezvienošanās „Brexit” stratēģiju.

    Daudzu deputātu skatījumā to nepieciešams noraidīt.

    Šādā iznākuma gadījumā Džonsons plāno pirmstermiņa vēlēšanas.

     

    Ukrainā deputātiem nebūs imunitātes

    Ukrainā deputātiem atcels tiesisko imunitāti. To plāno tuvākajā laikā.

    Šādu ierosinājumu atbalstīja paši politiķi.

    Izmaiņas pēdējā lasījumā vēl jāpieņem parlamentam.

    Šis bija viens no jaunā prezidenta Volodimira Zelenska priekšvēlēšanu solījumiem.

     

    Igaunijā izmēģinās seju atpazīšanas tehnoloģijas 

    Igaunijā nākamgad izmēģinās seju atpazīšanas tehnoloģijas.

    Pilotprojektu sāks Tallinas lidostā un kaimiņvalsts robežkontroles punktos.

    Tādējādi būs pilnībā automatizēta personas dokumentu pārbaude.

    Tā vēsta Igaunijas mediji.

     

    Vairākas Eiropas valstis uzņem imigrantus

    Piecas Eiropas Savienības valstis uzņems imigrantus no kuģa „Eleonore”.

    Vācijas labdarības organizācijas transportlīdzeklis viņus uzņēma Vidusjūrā.

    Imigrantus nogādās Francijā, Vācijā, Īrijā, Luksemburgā un Portugālē.

    Tā informēja Eiropas Komisijā.

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti