Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 3. martā

Ziņas vieglajā valodā 3. martā.

Ziņas vieglajā valodā 3. martāLauris Zvejnieks

 

 

Ledus sablīvējumi Gaujā un Daugavā

Ledus sablīvējums Gaujā pie Carnikavas. 03.03.2021.

Draudīga situācijas veidojas Gaujas un Daugavas krastos.

Veidojas ledus sablīvējumiem, un vietām strauji kāpj ūdens līmenis.

Iespējams, spridzinās ledu Daugavā.

Tas varētu būt nepieciešams, lai pasargātu Pļaviņas no plūdiem.

Tur plūdi pēdējo reizi pieredzēti pirms četriem gadiem.

Arī Gaujā pie Carnikavas varētu spridzināt ledu.

Tas notiks, ja situācija ar ledus sablīvēšanos neuzlabosies.

Līdz ar vēsāka laika iestāšanos pali nākamajās dienās stabilizēsies. Taču tie atsāksies mēneša vidū.

 

Miruši vēl 16 Covid-19 slimnieki

Latvijā atklāti 919 jauni Covid-19 gadījumi, un 16 saslimušie miruši.

Jaunākais no mirušajiem bijis vecumā no 30 līdz 39 gadiem, divi – vecumā no 50 līdz 59 gadiem, pārējie vecāki.

Diennaktī pārbaudīja vairāk nekā 14 tūkstošus cilvēku.

Pozitīvo gadījumu īpatsvars pret testētajiem 6,4%.

 

Klātienē drīkstēs mācīties 19 novados

"Drošās skolas" principam vairs neatbilst Alojas, Apes, Dagdas, Lubānas, Siguldas un Tērvetes novadi.

Turpretim epidemioloģiski drošo pašvaldību sarakstam pievienojas Pārgaujas, Rundāles un Viesītes novadi.

Kopumā klātienes mācības pirmajai līdz ceturtajai klasei varēs notikt 19 novados.

Atjaunotais saraksts ar pašvaldībām, kur nav novērots straujš saslimstības pieaugums, stāsies spēkā nākamnedēļ.

 

Lietuvā iebraucējiem prasīs Covid-19 testu

Iebraucot Lietuvā, turpmāk būs jāuzrāda dokuments par veiktu Covid-19 testu.

Testa rezultātam jābūt negatīvam.

Šī kārtība stāsies spēkā pēc nedēļas.

Lietuva cer šādā veidā nepieļaut jauno vīrusa paveidu ievešanu valstī.

Pārvadātājiem būs jāgādā, lai viņu transportlīdzeklī neatrodas pasažieri, kam šāda dokumenta nav.

Vienlaikus Lietuvas valdība nolēmusi nedaudz atvieglot valstī noteiktos ierobežojumus.

Būs atļauts ārpus telpām vienkopus pulcēties divu mājsaimniecību locekļiem.

Darbu varēs atsākt brīvdabas muzeji, mākslas galerijas, zooloģiskie dārzi un botāniskie dārzi.

Lietuvas veselības ministrs uzskata, ka ierobežojumus var atvieglot. Epidemioloģiskā situācija Lietuvā esot stabilizējusies.

 

Igaunijā plānots pastiprināt ierobežojumus

Turpretī Igaunijā plānots pastiprināt ierobežojumus.

Igaunijā strauji pieaugsi inficēšanās ar Covid-19.

Tur vismaz līdz mēneša beigām nedēļas nogalēs būs slēgti tirdzniecības centri un sabiedriskās ēdināšanas iestādes.

Devīto un divpadsmito klašu skolēni tikai divas dienas nedēļā mācīsies klātienē.

 

Eiropā neuzstāj uz budžeta taupību

Eiropas valstis arī nākamgad varēs turpināt aktīvi stimulēt savu ekonomiku.

Tā paziņojusi Eiropas Komisija.

Par budžeta taupību un deficīta apmēru būs jādomā ne ātrāk kā no aiznākamā gada.

Pašreizējās ekonomikas prognozes liecina, ka Eiropas valstu ekonomika pirmskrīzes līmeni varētu sasniegt ne ātrāk kā nākamā gada vidū.

 

Zviedrijā sadurti vairāki cilvēki

Zviedrijā aizturēts vīrietis, kurš sadūris vairākus cilvēkus.

Incidents noticis Vietlandā, Zviedrijas dienvidos.

Uzbrukuma motīvs nav zināms.

Policija notikušo izmeklē kā slepkavības mēģinājumu.

Policija neuzskata, ka notikušais būtu saistīts ar terorismu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt