Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 3. aprīlī

Latvijā šodien, 3. aprīlī, darbu sāka pirmie masu vakcinācijas centri pret Covid-19.

Ziņas vieglajā valodā 3. aprīlīDace Simanoviča, LR1
Rīgā to bija trīs, divi - Daugavpilī un pa vienam Valmierā, Rēzeknē, Jēkabpilī, Liepājā un Jūrmalā.

Atsaucība bija mazāka nekā plānoja.

Pirmajā masu vakcinācijas centru darbības dienā sapotēja 2680 cilvēku.

No rītdienas pret Covid-19 potēs arī seniorus no 60 gadu vecuma.

Tas nozīmē, ka prioritāri vakcinējamo cilvēku būs vairāk.

Šādu rīkojumu parakstīja veselības ministrs.

Savukārt no šodienas ir iespēja vakcinēties arī smagi slimu bērnu vecākiem un smagi slimu cilvēku aprūpētājiem.

Vakar, 2.aprīlī, Latvijā reģistrēja 279 jaunus Covid-19 gadījumus un viens slimnieks miris.

Visvairāk jauno gadījumu bija Rīgā, Jelgavā un Talsu novadā.

Stacionēto pacientu skaits palielinājies līdz gandrīz 6iem ar pus simtiem.

Bērnu slimnīcā strauji pieaug to bērnu skaits, kuriem ir kāda zarnu infekcija.

Slimnīcā saka, ka sabiedrība vairs nav tik uzmanīga un aizmirst par roku higiēnu.

Speciālisti atgādina, ka regulāra roku mazgāšana un dezinficēšana ir efektīvākais veids, kā izvairīties no dažādām zarnu trakta infekcijām.

Izglītības iestādes atkal var piedāvāt savas programmas mūžizglītībā.

Šoreiz programmas akcents būs uz digitālo prasmju pilnveidi.

Strādājošie jaunajām programmām varēs pieteikties sākot no maija beigām.

Mūžizglītības programmu Latvijā īsteno jau četrus gadus.

Mācības sākuši vairāk nekā 42 tūkstoši strādājošo.

Katrā piedāvājumā izglītības programmu saraksts atšķiras.

Arī Igaunijā Lieldienu brīvdienās notiek masu vakcinācija pret Covid-19.

Tallinā atvērušies pirmie masu vakcinācijas centri.

Vakar Tallinā pirmais šāds centrs atvērās sporta centrā pilsētas ziemeļos. Šodien vēl viens durvis vēra Igaunijas galvaspilsētas apdzīvotākajā rajonā Lasnamē.

Itālijā sākās trīs dienu strikti ierobežojumi, lai Lieldienu laikā nepalielinātos saslimšana ar Covid-19.

Visi valsts reģioni tagad atrodas visaugstākajā ierobežojumu līmenī.

Nebūtiska pārvietošanās šajā valstī ir aizliegta.

Baznīcas gan ir atvērtas, taču dievkalpojumus aicina apmeklēt mājvietas tuvumā.

Stingrāki ierobežojumi stājās spēkā arī Francijā.

Tie paredzēti vismaz līdz 26. aprīlim.

Visā Francijā bez nopietna iemesla aizliegts pārvietoties starp reģioniem un no septiņiem vakarā ir komandantstunda.

Skolas un bērnudārzi, kā arī liela daļa veikalu nestrādā.

ASV galvaspilsētā Vašingtonā vakar kāds vīrietis uzbruka Kapitolija ēkai.

Uzbrukumā dzīvību zaudēja viens policists, kā arī pats uzbrucējs.

Viņa motīvu policija vēl izmeklē.

Šis ir jau otrais nāvējošais uzbrukums Kapitolija kompleksam trīs mēnešu laikā.

Mjanmā jauni civiliedzīvotāju upuri protestos pret militāro apvērsumu.

Par spīti tam, ka militāristi ir brutāli, mjanmieši turpina iziet ielās.

Viņi pieprasa atjaunot demokrātiju valstī.

Atbalstu pauduši arī vairāki nemiernieku grupējumi, kuri desmitgadēm cīnās pret Mjanmas armiju.

Par Latvijas čempioniem volejbolā kļuva Jēkabpils "Lūši".

Čempionāta finālsērijas piektajā - izšķirošajā spēlē viņi apspēlēja "RTU Robežsardze"/"Jūrmala" komandu.

Laika ziņas

Šonakt un rīt dienā gaidāms mainīgs mākoņu daudzums.

Dažviet valsts austrumu daļā iespējams īslaicīgs lietus un slapjš sniegs.

Naktī vietām līs arī valsts centrālajā daļā.

No rīta atsevišķos posmos ceļi var būt slideni.

Pūtīs rietumu, dienvidrietumu vējš 4-9 m/s, Kurzemē tas būs spēcīgāks un brāzmains.

Gaisa temperatūra naktī 0…-4°, vietām piekrastē +1…+3°.

Dienā +5…+10°.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt