Ziņas vieglajā valodā 29. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 29. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 29. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Grāmatām un presei grasās samazināt nodokli

Grāmatām un preses izdevumiem plānots samazināt pievienotās vērtības nodokļa likmi.

Samazinājums no 12% līdz 5% iecerēts līdz ar jauno gadu.

Šobrīd nodokļa likme grāmatām Latvijā ir viena no augstākajām Eiropas Savienībā.

Pēc Finanšu ministrijas aprēķiniem, samazinātā nodokļa likmes dēļ valsts budžetam neiegūs nepilnus piecus miljonus eiro.

 

Vijciemā cilvēkus apdraud pieci lāči

Valkas novada Vijciema apkārtnē siro jau pieci lāči.

To konstatējuši Dabas aizsardzības pārvaldes speciālisti.

Dzīvnieki ir mēģinājuši arī iekļūt telpās.

Šāda lāču uzvedība apdraud vietējos iedzīvotājus.

Dabas aizsardzības pārvalde aicina Valkas novada iedzīvotājus ziņot par lāču postījumiem un viesošanos īpašumos.

 

Latvijā atklāj vēl 1203 Covid-19 gadījumus

Aizvadītajā diennaktī atklāti 1203 jauni Covid-19 gadījumi.

Seši slimnieki miruši.

Saslimstības kumulatīvais rādītājs ir palielinājies līdz 454.

No visiem vakar reģistrētajiem 985 nebija vakcinēti, bet 218 - vakcinēti.

Slimnīcās ir 461 Covid-19 pacients. 59 slimības gaita ir smaga.

Infektologs Uga Dumpis pauž neizpratni par kavēšanos ar stingrāku ierobežojumu ieviešanu.

Tādus plānots ieviest tikai pēc divām nedēļām.

Šī kavēšanās var novest pie veselības aprūpes sistēmas pārslodzes.

Lietuvā ar koronavīrusu inficējušies vēl 1847 cilvēki; 14 miruši.

Igaunijā inficēšanās atklāta vēl 747 cilvēkiem; viens miris.

 

ES ierobežos vīzu izsniegšanu Baltkrievijas amatpersonām

Eiropas Savienība ierobežos vīzu izsniegšanu Baltkrievijas amatpersonām.

Šādā veidā Eiropas Savienība atbild Minskas mēģinājumiem destabilizēt situāciju blokā ar nelegālo imigrantu palīdzību.

 

Lietuva piešķīrusi politisko patvērumu vairāk nekā 150 afgāņiem

Lietuva piešķīrusi politisko patvērumu vairāk nekā 150 Afganistānas pilsoņiem.

Tie ir cilvēki, kas savulaik palīdzējuši Lietuvas Bruņotajiem spēkiem.

Patvērums piešķirts arī šo cilvēku ģimenes locekļiem.

 

Mūžībā devusies diplomāte Aina Nagobads-Ābols

Latvijas diplomāte Aina Nagobads-Ābols (1920-2021)
Latvijas diplomāte Aina Nagobads-Ābols (1920-2021)

Šodien 101 gada vecumā mūžībā devusies viena no pirmajām vēstniecēm atjaunotajā Latvijā - diplomāte Aina Nagobads-Ābols.

Par to ziņo Ārlietu ministrija.

Nagobads-Ābols apbalvota ar Triju Zvaigžņu ordeni, Francijas Goda Leģiona ordeni un citiem apbalvojumiem.

Viņai arī piešķirta balva par mūža ieguldījumu Latvijas ārpolitikā

 

Laika ziņas

Rīt daudzviet spīdēs saule.

Mākoņaināks laiks būs Kurzemē.

Dienas gaitā daudzviet Kurzemē gaidāms lietus.

Pievakarē neliels lietus iespējams arī Zemgalē.

Gaisa temperatūra naktī pazemināsies līdz 3... 9 grādiem.

Dienā gaiss iesils līdz 11... 16 grādiem.

Dienvidaustrumu vējš brāzmās pastiprināsies līdz 8-13 metriem sekundē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti